Körde ett så lätt benpass idag att jag inte skriver upp vikterna eller set/reps. Körde fram- och baksida ben, vader och lite mage. Skönt med lite blodgenomströmning och flås åtminstone. Har dessutom slunkit ner en promenad på ca 60 min.
Blev träning idag också. Gårdagens pass var så lätt att det nästan var någon slags aktiv vila typ, så blev sugen på att köra idag igen.
Chins
*5
*12
*12
*12
*12
Testade sedan en ny övning för första gången.
Hip thrust
60*8
60*8
60*12
Körde ganska lätt får man väl lov att säga. Kändes rätt nice faktiskt. Känns som en övning som hjälper till att göra en allmänt stark och stabil i kroppen. Hur bra den är vet jag väl egentligen inte. Ska se om man kan läsa på lite om den.
Körde lite lättare idag och försökte hålla god teknik. Första raddan set på 135 var utan bälte och överhandsgrepp. Slängde sedan på bälte, för att sedan ta av det igen på dom avslutande repetitionerna på 157.
Körde bra djup på direkten idag. Kändes ganska varm i kroppen osv. Andra reppet på 140 var dock lite dåligt djup, låren typ parallela med golvet kanske. Vet inte varför, fjantade mig väl lite bara, för det var inte supertungt direkt.
Mja, tungt i bänk och militärpress iofs. Men sedan var det inte så farligt ändå. Inte så slitigt att köra högrep på isolationsövningar, även om man går till eller nära fail.
Är relativt nöjd över militärpressen, särskilt med tanke på att jag inte tränat den, eller någon form av pressövning specifikt för axlarna på flera år. Mer än något ströpass då. Vore kul att pressa +100kg. Kanske gör en kort satsning mot det efter att mm2k är klart. Är optimistisk och tror att det bör gå ganska fort.
Igår skulle jag egentligen ha tränat ben, men hann inte med det. Jag beslutade att helt enkelt hoppa över benpasset den här gången. Inte utan dåligt samvete Så idag körde jag rygg/biceps-passet istället. Det fick bli ett lätt pass idag, kände mig lite trött och var inte så taggad på träning.
Körde följande övningar: chins, skivstångsrodd, skivstångscurl och hyperextensions.
Aldrig helt fel med pb, fast jag siktar högre än så. Var helt säker på att fixa 137,5. Är såklart nöjd ändå, pb som sagt.
Lutande hantelpress
31*12
31*12
31*12
Lätt
Militärpress
60*3
80*1
90*1
Kändes tyngre på 90kg idag än förra gången, då det ju blev en tvåa dessutom.
Smalbänk
100*3
100*3
Lätt.
Flyes
16*12
16*12
16*12
Liggande tricepsextension
50*5
50*8
50*6
Här kommer lite filmer då:
Första set på 122,5kg.
132,5kg.
137,5kg.
150kg negativ.
Militärpress 90kg, ovanligt tungt som sagt.
Lätt smalbänk.
Lite triceps på 50kg.
Spegelbild från i morse! Direkt på morgonen, så kändes ganska platt och trycklös. Ofc
Från träningen. Är egentligen missnöjd med denna bilden, men känner att jag måste lägga upp den ändå. Kan ju inte bara lägga upp bilder man blir nöjd med.
Aha, du har skaffat ny kamera alltså. Ser ju mycket bra ut får jag lov att säga. Möjligt att du inte är långt ifrån 100 i militärpress ifall du inte skulle köra bänk före.
Jo det är inte omöjligt att man skulle kunna nosa på 100kg i militärpres utan bänk före. Är inte helt säker på att det är särskilt negativt att ha kört bänk på tyngre vikter innan dock. Brukar kännas rätt så skönt att vara rejält varm i käderna så att säga. Får testa någon gång kanske.
Testade bara lite. Men lite kändes det väl i låren ändå haha.
Körde sedan lite mage. Plankan och crunches.
Skippade baksida lår idag. Har små planer på att köra lite tyngre marklyft igen i övermorgon, så optimerar lite inför det. Spelar väl egentligen ingen större roll, men kan ju vara en psykisk grej kanske.
Klarade att hålla mig inom ramarna för programet trots den kassa dagsformen. Man skulle klara 3 repetitioner eller fler på sista set, och det fixade jag i alla fall.
Lutande bänk
90*5
90*5
90*5
Inte max detta.
Bänkpress med breddat grepp fötterna uppe och stopp på bröstet
60*10
60*10
60*10
60*10
Intetsägande. Körde det mest för skojs skull, inte nära max.
Liggande triceps bakom huvudet ez-stång
40*8
40*8
Dips
*10
Sedan gav jag upp för dagen. Kändes som att jag aldrig blev varm i kroppen idag.