Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-22, 00:50   #53626
*Flash*
Now You See Me

*Flash*s avatar

Reg.datum: May 2003
Ja fast även om man för tillfället sitter fast så kan man ta sig ur det och vidare, det kanske däremot tar för mycket tid, ork och engagemang än vad man i vissa perioder har bara.
Så då får man väl försöka göra situationen bättre med små steg tills man orkar fixa något större.

Sedan känner jag flera personer som varit rätt djupt deprimerade och lyckats skaffa sig partners så det går ju tydligen det med men då kanske det krävs lite (mycket) tur och att man närmast snubblar över personen och den ser ens fina sidor och inte enbart de negativa.
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-22, 01:32   #53627
kebne
Banned User

Reg.datum: Jan 2015
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Du är kreativ den sidan kan du gott och väl utnyttja
Absolut men för det jag spontant producerar finns det ingen marknad och kommersiellt sett har ingen hittat denna oslipade diamant
kebne är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-22, 08:09   #53628
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Tror inte vi människor är gjorda för att må bra, alltid ska det vara något för att vi ska fungera optimalt. Förr var det missväxt, krig och sjukdomar och idag är det arbete samt relationer.

Att må bra är irrelevant.
tvärtom så bör msn ju fokusera på att ha ett arbete man trivs och utvecklas i och med. Likadant att faktiskt arbeta på relationerna man har i sitt liv. Offer eller aktör? De tidigare brukar inte må så bra och de har alltid någon yttre omständighet att skylla på.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-22, 10:14   #53629
jflycore
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
tvärtom så bör msn ju fokusera på att ha ett arbete man trivs och utvecklas i och med. Likadant att faktiskt arbeta på relationerna man har i sitt liv. Offer eller aktör? De tidigare brukar inte må så bra och de har alltid någon yttre omständighet att skylla på.

Håller helt absolut med dig! Varför ska man fortsatta med något som inte får en att må bra eller inte ger en livsglädje? Oavsett om det är ett jobb eller en relation. Människan är absolut skapad för att må bra! Problemet är folk verkar glömma bort att fokusera på, och ta vara på det positiva i livet. Man kan aldrig leva ett positivt liv med ett negativt tänkande.
jflycore är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-22, 10:29   #53630
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Jag uppskattar att ni engagerar er, och jag vill försöka undvika att, som så lätt är att råka göra, hamna i fällorna att bara sitta och ägna sig åt fruktlöst gnäll, självömkan eller överdrifter om situationens hopplöshet.

Som jag nämnt tidigare på forumet lider jag av vissa problem som antyder att jag lider av ADHD eller Asperger, funktionsnedsättningar som professionella psykologer dock hävdat att jag inte har. Kortfattat kan man förklara mitt problem med att allt som sker utanför mitt huvud är svårt för mig. På forumet kan jag verka skärpt, men i verkliga livet är jag klumpig, klantig och fumlig, okoncentrerad och med en minneskapacitet som skulle skickat mig rakt till ålderdomshemmet om jag vore några decennier äldre, och dessutom nervös.

Jag har funderat ibland på om jag inte är en mänsklig motsvarighet till en påse godis - gör ingen nytta för fem öre, men är åtminstone underhållande. Jag tycker själv att jag är ganska humoristisk, och jag vet att vissa andra håller med - sniggel frågade mig till och med för ett tag sedan om jag funderat på att bli stå-upp-komiker. Och fram till för tre dagar sedan, då jag lärde mig att kvinnor alltid ljuger, trodde jag att jag även var rolig att ligga med.

Mitt andra problem, utöver min dagisbarnslika inkompetens, är att jag är så oerhört ointresserad av saker och ting. Hade jag haft ett starkt intresse hade jag kunnat plugga till det. "Ska du inte bli något inom träning då, Henrik?" frågar folk mig ibland. Nej, jag tror inte att det är en bra idé. Jag är inte intresserad av träning; jag är intresserad av att se ut som en grekisk staty. Ibland försöker jag bli lite seriös och försöker ge mig på att läsa en av King Grubs artiklar; orden som registreras i min hjärna blir då "Abstract: Protein intake is bla bla bla jag undrar om hon den snygga ska jobba ikväll? Äh, skit samma Henke, du vet att du ändå är chanslös. Undrar förresten om jag skulle ta och börja göra skulpturer? Nej, ge dig Henke; du tycker ju ritande är tråkigt, då måste ju skulpterande vara lila tråkigt som ritande upphöjt till två, eftersom skulpturer är som teckningar fast i tre dimensioner".
Min bantning just nu!

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2015-03-22 klockan 10:35.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-22, 11:19   #53631
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Dio, det du beskriver passar in på en väldigt stor del av mänskligheten. om psykologerna menar att du inte har de funktionshindrena du (tror/vill) ha så kanske du borde lyssna på dem.

Citat:
Gammal 2015-03-22, 11:22   #53632
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Dio, det du beskriver passar in på en väldigt stor del av mänskligheten. om psykologerna menar att du inte har de funktionshindrena du (tror/vill) ha så kanske du borde lyssna på dem.
Det gör jag ju också.
Min bantning just nu!
Gammal 2015-03-22, 11:23   #53633
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det gör jag ju också.
Det märks inte.

Citat:
Gammal 2015-03-22, 11:27   #53634
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Det märks inte.
För att jag inte "tar mig i kragen" och "gör nåt åt problemen" istället för att "sitta här och gnälla", antar jag?
Min bantning just nu!
Gammal 2015-03-22, 11:40   #53635
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Citat:
För att jag inte "tar mig i kragen" och "gör nåt åt problemen" istället för att "sitta här och gnälla", antar jag?
Jag får intrycket av ett mindset där du är ett offer och där du letar efter förklaringar för att slippa ta tag i saker. Folk i gemen har samma "symptom" som du och vill man någonstans så finns det som regel inga genvägar. Ambitionsnivån är såklart olika och därmed även grad av insats.

Citat:
Gammal 2015-03-22, 11:46   #53636
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Jag får intrycket av ett mindset där du är ett offer och där du letar efter förklaringar för att slippa ta tag i saker. Folk i gemen har samma "symptom" som du och vill man någonstans så finns det som regel inga genvägar. Ambitionsnivån är såklart olika och därmed även grad av insats.
Klart jag ser mig som ett offer? Det är ju inte mitt fel att jag är flummig, det är inte mitt fel att jag inte tycker någonting är roligt. Det är ju inte så att mina problem beror på någonting jag (eller någon annan för den delen) gjort.
Min bantning just nu!
Gammal 2015-03-22, 11:57   #53637
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Citat:
Klart jag ser mig som ett offer? Det är ju inte mitt fel att jag är flummig, det är inte mitt fel att jag inte tycker någonting är roligt. Det är ju inte så att mina problem beror på någonting jag (eller någon annan för den delen) gjort.
I den mån du har problem så beror de kanske mer på vad du inte gjort än på vad du gjort.
Det är mer bekvämt att skylla på att man är flummig än att sätta upp tydliga eller ett tydligt mål och arbeta mot det.

Citat:
Gammal 2015-03-22, 12:01   #53638
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
I den mån du har problem så beror de kanske mer på vad du inte gjort än på vad du gjort.
Det är mer bekvämt att skylla på att man är flummig än att sätta upp tydliga eller ett tydligt mål och arbeta mot det.
Vilka mål skulle det vara menar du?
Min bantning just nu!
Gammal 2015-03-22, 12:09   #53639
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Klart som fan man är bekväm, det är bara naturligt. Att ta sig förbi och över bekvämlighetströskeln är en del av vardagen.

1. Hur jobbigt det är att klättra över den, hur hög den är
2. Vad man tycker att det ger för positiv nettoeffekt

.. påverkar hur man angriper den och i vilken utsträckning. Det gäller alltså att hitta rätt sätt att försöka komma förbi, vilket i förlängningen förhoppningsvis leder till att 1) minskar och/eller 2) ökar.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-22, 12:39   #53640
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Citat:
Vilka mål skulle det vara menar du?
Målet eller målen beror ju på vad du vill.

Citat:

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.