Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-22, 22:29   #5281
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
nice pass du måste dock ÖKA!!!!!

du ställde dig alltså bredare med tårna lite utåt i böjen? Eller hur gjorde du?
Gammal 2009-01-22, 22:34   #5282
Luttis
SL gudinna

Luttiss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Sjysst att småjusteringar kan ordna upp tekniken lite, mindre sjysst att knät verkade krångla.. Har du haft problem med knäna tidigare??

Du har inte funderat på SL??

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 23:05   #5283
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
nice pass du måste dock ÖKA!!!!!

du ställde dig alltså bredare med tårna lite utåt i böjen? Eller hur gjorde du?
tackar! Jag har ingen stress att öka mer i böjen just nu, böjjer hellre med bra teknik på 90, än med fel teknik på 110. Styrkan kommer mer o mer nu, så det går i en bra takt ändå. Röven min är det minsta som behöver växa just nu :P

Jag bresade 1dm mer nu än förut och det gjorde att jag fick en mycket bättre hållning o bålstabilitet. Det kändes o såg så ut i spegeln, men jag måste filma nästa pass för o bedöma tekniken bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Luttis Visa inlägg
Sjysst att småjusteringar kan ordna upp tekniken lite, mindre sjysst att knät verkade krångla.. Har du haft problem med knäna tidigare??

Du har inte funderat på SL??
Jepp, gamla fotbolls- o löparskador. Enda som hjälper är titthålsoperation och urplock av broskbitar, men då blir det också kryckor o trams o det ids jag inte nu.

Haha, ingen SL för min del nej, åtminstone inte tävlingsmässigt (har både fysik o ålder emot mig, jag skulle bli närmare 40 innan jag fått upp en bra SL-styrka). Jag skulle dock trivas bättre på en atletklubb eller motsvarande tror jag. Tänk bara att få dra i sig ammoniak o sen kötta böj med 2st passare som står o vrålar på en osv. Det hade passat min personlighet sjukt bra att få kötta mer med folk som kör gristungt och som inte är blyga för att ta i.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 23:17   #5284
Luttis
SL gudinna

Luttiss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Du får väl flytta till Örebro o börja köra på ökk! Träningen har aldrig varit så rolig som den är nu när jag börjat träna där. Så ska ett gym vara!

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 05:43   #5285
Lostsoul4ever
Registered User

Lostsoul4evers avatar

Reg.datum: Dec 2006
(har både fysik o ålder emot mig, jag skulle bli närmare 40 innan jag fått upp en bra SL-styrka).

Jaha då har man nått träningsdöden om 2 månader!!!
Tack Skuggan, Tack som fan...

Semper Humilis
Lostsoul4ever är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:51   #5286
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Kul att du fick en duktig ego-boost . Däremot skulle jag vilja bedyra att Hudiksvall tammefan inte är Norrland! Inte ens meterologerna anser Hudik vara del av Norrland.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:57   #5287
Jay-Z
Mr Assparade

Jay-Zs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lostsoul4ever Visa inlägg
(har både fysik o ålder emot mig, jag skulle bli närmare 40 innan jag fått upp en bra SL-styrka). :

Få som är så åldersnojjiga som skuggan.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 11:40   #5288
Ironbabe
Preciousss Posterior

Ironbabes avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jay-z Visa inlägg
få som är så åldersnojjiga som skuggan.

Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Ironbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 14:29   #5289
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
[B][SIZE="4"]fick vänta 5-6 min på att få en ställning o en stång ledig...
Säger ju det, benepedemi på gymmet, haha

Kul med SLinspirerat folk på gymmet, det är helt klart på kvällarna det händer på gymmet
Jag såg en ny kille häromdagen på tal om prestationer, de var en trio förresten, riktigt starka, kul att se, flera rep chins med 40kg och bänkade flera rep med två köttbitar på varje sida, eller hur nu den slangen är nu igen med två röda 25:or, så säger jag iaf

Finns två SLklubbar i stan, om det nu skulle passa dig bättre så dra och testa träna ett pass på slotskogsvallen eller var de nu tränar, kanske kan vara värt det på sikt om det skapar en starkare träniigslust, motivation mm.
Du kan alltid överlåta ditt gymkort till mig

Roligt med spontana komplimanger, du tränar på riktigt också
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 17:49   #5290
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Tycker du använder nybörjarepitetet på dig själv för att komma undan *eg*.
Men visst blir man glad för lite uppmärksamhet.
Gammal 2009-01-23, 18:07   #5291
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Luttis Visa inlägg
Du får väl flytta till Örebro o börja köra på ökk! Träningen har aldrig varit så rolig som den är nu när jag börjat träna där. Så ska ett gym vara!
hah, ja jag har förstått att ni är ett gäng koloiter som gillar det gymet iaf! Men tränar ni eller gymmar ni bara? 8)

Citat:
Ursprungligen postat av Lostsoul4ever Visa inlägg
(har både fysik o ålder emot mig, jag skulle bli närmare 40 innan jag fått upp en bra SL-styrka).

hahah, är du så jävla gammal patrik! hahh, stackars jävel! ... men sen är du fan dubbelt så stor, grov och stark som mig också, betänk det.

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Kul att du fick en duktig ego-boost . Däremot skulle jag vilja bedyra att Hudiksvall tammefan inte är Norrland! Inte ens meterologerna anser Hudik vara del av Norrland.
Jo det var riktigt roligt. Ibland behöver man få höra något positivt från någon helt främmande människa, det ger en enorm kick.

Angående Hudik så nej egentligen är det inte norrland, men nu när jag har bott här i södern så länge så känns det som att norrland är liksom där det finns snö bara..... *home sweet home*

Journalen
Gammal 2009-01-23, 18:11   #5292
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z Visa inlägg
Få som är så åldersnojjiga som skuggan.
Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe Visa inlägg

Jag är inte gammal bara för att jag har rynkor, ölmage, högt hårfäste, bär jeansen på midjan så kalsongerna inte syns, läser hellre kvällspressen än modesty blaise och har aldrig rört en ipod!!!

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Säger ju det, benepedemi på gymmet, haha

Kul med SLinspirerat folk på gymmet, det är helt klart på kvällarna det händer på gymmet
Jag såg en ny kille häromdagen på tal om prestationer, de var en trio förresten, riktigt starka, kul att se, flera rep chins med 40kg och bänkade flera rep med två köttbitar på varje sida, eller hur nu den slangen är nu igen med två röda 25:or, så säger jag iaf

Finns två SLklubbar i stan, om det nu skulle passa dig bättre så dra och testa träna ett pass på slotskogsvallen eller var de nu tränar, kanske kan vara värt det på sikt om det skapar en starkare träniigslust, motivation mm.
Du kan alltid överlåta ditt gymkort till mig

Roligt med spontana komplimanger, du tränar på riktigt också
Jag tror jag vet vilka grabbar du menade, om det är samma vi tänker på, så var det en av dem som passade mig i bänken på mitt första försök på hundringen. De såg träningsvana ut iaf.

Jag kommer troligtvis besöka en SL-grotta så småningom, tror jag har en del o lära + att det kan ta träningen till ännu högre höjder.

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Tycker du använder nybörjarepitetet på dig själv för att komma undan *eg*.
Men visst blir man glad för lite uppmärksamhet.
nåja, ser man till faktiskt tränad tid så har jag ju inte varit på gym mer än 2 år ännu, så nog är jag nybörjare fortfarande...

Journalen
Gammal 2009-01-23, 18:20   #5293
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vilodag.
Idag blir det en vilodag och jag tror fan jag kommer sova innan 22.
Grymt schleten efter två riktigt tunga veckor, både privat o arbetsmässigt. Nästa vecka kommer bli troligtvis ännu tyngre, så det är lika bra att ladda batterierna redan nu.

Är riktigt sugen på att prova en 105'a i bänken dock, eller en 110a, bara för att få känna på hur pass mkt tyngre det är. Mentalt har jag fortfarande en löjlig respekt för 100'ingen, o vad gör man med barn som är rädda för elden? Slänger dem i en majbrasa. Så 105 eller 110 ska jag torteras med inom kort. Me like it the spankie way!

Min mazarinkaka på jobbet blev godkänd. Im teh cock!
Disciplinerat agerat - så är de överblivna kakorna i frysen nu. Inget snesteg från dieten där inte. Inte heller de otaliga gångerna jag passerat mitt favorithamburgerställe nu.
Jag drömmer om skräpmat på nätterna dock och idag när min kollega pratade om "fredagspizza o en kall pilsner" så höll jag på att kasta en clementin i huve på han.

Visst sjutton känner jag en längtan till att få äta något flottigt och gott och att få överäta mig, så man blir sådär fullständigt överladdad i kistan, men annars är dieten inga problem. Jag förstår fortfarande inte kraftigt överviktiga som bara inte kan låta bli godis o sötsaker och som hela tiden misslyckas med sina dieter. De måste ha ett sockerberoende utöver det vanliga.

Journalen
Gammal 2009-01-23, 18:25   #5294
Jay-Z
Mr Assparade

Jay-Zs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Im teh cock!
Var det så tanterna på jobbet uttryckte sin uppskattning?

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 18:31   #5295
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Jag förstår fortfarande inte kraftigt överviktiga som bara inte kan låta bli godis o sötsaker och som hela tiden misslyckas med sina dieter. De måste ha ett sockerberoende utöver det vanliga.
Det där ska jag minnas ifall du får en svacka och tänker onda, svagsinta tankar om att ge upp
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.