Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-28, 16:30   #511
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Potatiskillen Visa inlägg
Stämmer det att tjejen skall prata 70% av samtalet? Isåfall varför? Varför är inte jag så "viktig" i hennes samtal?
Jag tycker det är lika så bra faktiskt.

✮✮I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it. ✮✮⠀⠀
stridis är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 17:06   #512
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Från en sak till en helt annan, på temat med att hitta partner.
En sak jag hört många säga men aldrig fattat själv är hur man gör när man börjar som vänner för att senare bli ett par.

Hur sjutton gör man det? Vad är det som händer?
Vaknar man bara en morgon och plötsligt hoppar +25 upp under täcket o vips så är man tänd på sin tjejkompis? Hur kan man bygga upp en attraktion som inte finns där från start?
Det är när båda inser att dom vill ha ett förhållande, och inte orkar söka en partner längre. Eftersom dom redan är goda vänner, så är det en väldigt pragmatisk lösning.

Nu är det voffeldejt!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 17:42   #513
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Jag vet inte vilken i ordningen det var, vi har mer eller mindre setts och pratat konstant nu dygnet runt i flera dgr. Inget måttband nej, men jag måste nästan mäta min penis för att se om jag klarar av kravet på +25 cm. Det kan vara gränsfall.... lol....
Hade hon sådana krav också förutom Helikopter-pickup?
Gammal 2010-05-28, 17:56   #514
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Det finns väl en attraktion från start som man trycker tillbaka för att man vill lära känna personen lite mer innan man ger sig in i något. Låter det utvecklas långsamt. Typ som att dejta, fast man inte fokuserar på att omg nu ska vi DEJTA, utan mer att man bara umgås utan superfokus på om man ska bli tillsammans eller ej, man har trevligt, ser hur det artar sig, och sen kan man ta ställning senare, om attraktionen finns kvar och det fortfarande känns som en person att satsa på då lägger man in sitt move, hoppas på respons, å sen köööör man!

Så har jag alltid tänkt och gjort iaf. Jag skulle inte bli tillsammans med nån direkt bara, jag vill avvakta och umgås mycket innan jag vet. Kanske dör attraktionen efter att man träffats några gånger? Jamen då var det ju bra att man inte gick å syltade in sig för mycket.
Personligen vill iallafall jag ha ett hum om vad det är för en jag blir tillsammans med, går sällan direkt på enbart attraktion. Attraktion gör mig bara förvirrad.
Men hur gör man för att lägga lock på attraktionen från start då? Jag hör folk som umgås som vänner i typ något år innan de plötsligt blir ett par. Har jag attraktion för någon från start (och om det då dessutom visar sig vara en intressant människa) så rister det ju i hela kroppen, man bara vill slänga sig över personen o hångla i timmartal osv.

Alternativt så går jag in för att det bara ska vara vänskap och då slockar ju attraktionen helt. Då börjar man ju prata med personen som en vän, börjar träffa andra, pratar kanske med den här människan om sina nya span osv..

Jag förstår inte riktigt hur man gör för att begrava attraktionen sådär o ha den latent

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 17:59   #515
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Stämmer det att tjejen skall prata 70% av samtalet? Isåfall varför? Varför är inte jag så "viktig" i hennes samtal?
Så har det varit med de senaste personerna jag träffat. Har själv knappt fått en syl i vädret och det har varit otroligt mkt prat från tjejernas sida om vem de är o vad de kräver osv. Otroligt lite frågor eller prat kring min egen personlighet. Finner det föga attraktivt faktiskt.

Mitt intresse ökar utan tvekan om en intressant person visar intresse i min personlighet och ställer frågor osv och lyssnar på mig o mitt liv.

Journalen
Gammal 2010-05-28, 17:59   #516
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
En sak jag hört många säga men aldrig fattat själv är hur man gör när man börjar som vänner för att senare bli ett par. Hur sjutton gör man det? Vad är det som händer?
Man lär känna varandra först ...? Ta inte det här som en förolämpning, men åtminstone som du formulerar dig i den här tråden, så känns det som om du har lite astronomiska förväntningar på att våldspassionen skall slå ned WHAM-BAM första gången du ser tjejen, annars är det kört. Det är nog ganska många som det inte är så för.
Citat:
Nej, det stämmer inte. Jag vet inte var du läst det, men skippa den boken (sidan?).
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 18:02   #517
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
90%, minst.

Testade faktiskt det en gång, dvs snacka så lite jag bara kunde(samtidigt som jag försökte undvika konstig stämning). På en dryg timme sade jag nog inte mycket mer än:

"Beställ vad du vill, jag betalar"
"Mmm..."
"Jasså, du brukar...?"
"Intressant"
"Nej, du pratar inte för mycket, det är bara kul"

Hennes kommentar efteråt; "Guuu, det har varit sååå roligt att snacka med dig!"

Vet inte vem det säger mest om, mig eller henne.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 18:03   #518
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Man lär känna varandra först ...? Ta inte det här som en förolämpning, men åtminstone som du formulerar dig i den här tråden, så känns det som om du har lite astronomiska förväntningar på att våldspassionen skall slå ned WHAM-BAM första gången du ser tjejen, annars är det kört. Det är nog ganska många som det inte är så för.
Haha, nej jag trivs faktiskt bättre när det inte är våldspassion från start och det har jag också skrivit i ett par inlägg. I normala fall datear jag i lugn och ro, men det är ju ändå dating, där båda har signalerat att attraktion finns, där man drunknar i varandras blickar, ler fånigt, funderar lite på när man törs kyssas första gången osv. Det finns ju ändå något där som signalerar mer än vänskap liksom. Det som hände nu i veckan hör inte till vanligheten, tack och lov får jag nästan säga. Det har varit för turbulent.

De som jag inte känner något alls för blir dock riktigt goda vänner o jag älskar o lära känna o träffa nya härliga människor. Dock har jag aldrig varit med om att bli tänd på en vän i efterhand liksom.

Journalen
Gammal 2010-05-28, 18:04   #519
Yes
Banned User

Yess avatar

Bara jag som direkt tänker "orka...?" om det inte är våldspassion på en gång? Jag menar, fan... orka?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 18:05   #520
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
...Hennes kommentar efteråt; "Guuu, det har varit sååå roligt att snacka med dig!"

Journalen
Gammal 2010-05-28, 18:06   #521
Yes
Banned User

Yess avatar

Vid närmare eftertanke kan just ha bidragit med de sämsta dejtingtipsen någonsing; "håll käft och bry dig inte!".
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 18:08   #522
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Ang. detta med tjejer som pratar för mycket, så kräver ju ett samtal aktivitet från båda parter. Om man inte själv bidrar med mer än "hmmmm" och "ahaaa" och "intressant" kommer den man pratar med (försåvitt det inte är mannen i Norrlands guld-reklamen) att fylla ut tiden för att inte pinsam tystnad skall uppstå. Särskil om det är en date och man inte känner varandra särskilt väl; det är ganska få som är bekväma med att bara sitta tysta och se på varandra när man inte känner varandra väl. Det blir lite som när folk klagar på att deras åsikt aldrig får komma fram fast de inte tar chansen att framföra sin åsikt när de får den. Bekvämlighet och/eller feghet brukar kunna ligga bakom, men det är ju smidigt att skylla på andra.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 18:10   #523
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tolkia Visa inlägg
ang. Detta med tjejer som pratar för mycket, så kräver ju ett samtal aktivitet från båda parter. Om man inte själv bidrar med mer än "hmmmm" och "ahaaa" och "intressant" kommer den man pratar med (försåvitt det inte är mannen i norrlands guld-reklamen) att fylla ut tiden för att inte pinsam tystnad skall uppstå. Särskil om det är en date och man inte känner varandra särskilt väl; det är ganska få som är bekväma med att bara sitta tysta och se på varandra när man inte känner varandra väl. Det blir lite som när folk klagar på att deras åsikt aldrig får komma fram fast de inte tar chansen att framföra sin åsikt när de får den. Bekvämlighet och/eller feghet brukar kunna ligga bakom, men det är ju smidigt att skylla på andra.
+1
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-28, 18:12   #524
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ang. detta med tjejer som pratar för mycket, så kräver ju ett samtal aktivitet från båda parter. Om man inte själv bidrar med mer än "hmmmm" och "ahaaa" och "intressant" kommer den man pratar med (försåvitt det inte är mannen i Norrlands guld-reklamen) att fylla ut tiden för att inte pinsam tystnad skall uppstå. Särskil om det är en date och man inte känner varandra särskilt väl; det är ganska få som är bekväma med att bara sitta tysta och se på varandra när man inte känner varandra väl. Det blir lite som när folk klagar på att deras åsikt aldrig får komma fram fast de inte tar chansen att framföra sin åsikt när de får den. Bekvämlighet och/eller feghet brukar kunna ligga bakom, men det är ju smidigt att skylla på andra.
Handlar inte kommunikation om att kunna lyssna också? Att visa intresse för den andre, ställa frågor och framför allt andas och släppa in den andre? Jag tycker det är svårt med personer som inte ens landar in en mening innan nästa mening är påbörjad. Du måste verkligen avbryta för att få en syl i vädret (jag ogillar skarpt att avbryta folk) och dessutom så måste du sälja dig själv för att ens skapa den minsta dialog kring din egen personlighet.

Det är ju en av datingkonstens alla regler att akta sig för att bara mala på och prata om sig själv, helst utan ögonkontakt eller få accept.

Journalen
Gammal 2010-05-28, 18:15   #525
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Det var min tanke också.

Hon var dock väldigt intressant, så jag måste säga att även jag trivdes bra. Vi fortsatte rentav träffas ett tag(fast då pratade jag mer).

Citat:
Visst kan det vara så, men brukar märkas rätt tydligt när någon försöker tvinga fram nåt att snacka om för att fylla tystnaden.

Och bara så inte mitt tidigare inlägg missförstås, jag har verkligen inget emot tjejer som gillar att snacka.
Yes är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:00.