Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-05-07, 12:23   #5161
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
https://www.theguardian.com/sport/20...tokyo-olympics

History and controversy is expected to be made at the Tokyo Olympics this summer after the transgender weightlifter Laurel Hubbard was effectively guaranteed a place in the women’s super heavyweight category.

While the 43-year-old has not yet been named in the New Zealand team, an International Weightlifting Federation insider confirmed to the Guardian that she would automatically qualify because of amended rules approved by the International Olympic Committee.

Intredasting
Coolt. Hur gör jag detsamma i SL? Finns en guide?

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-07, 12:34   #5162
Jeneric
Registered User

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Coolt. Hur gör jag detsamma i SL? Finns en guide?

Skickat från BÖJRACKET
https://www.usapowerlifting.com/wp-c...Guidelines.png
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-07, 12:36   #5163
PureWhey
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Jeneric Visa inlägg
Krascha testot en gång i månaden under ett år och identifiera mig som kvinna.

Det låter fullt möjligt. Kanske om jag blir arbetslös. Undrar om reglerna är lika i andra sporter så jag kan dominera på flera ställen samtidigt.

Skickat från BÖJRACKET

Senast redigerad av PureWhey den 2021-05-07 klockan 12:37.
Gammal 2021-05-07, 12:40   #5164
Jeneric
Registered User

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Krascha testot en gång i månaden under ett år och identifiera mig som kvinna.

Det låter fullt möjligt. Kanske om jag blir arbetslös. Undrar om reglerna är lika i andra sporter så jag kan dominera på flera ställen samtidigt.

Skickat från BÖJRACKET
Det där är IOC:s riktlinjer, så gäller väl i alla Olympiska sporterna skulle jag tro. IPF har sagt att de tänker följa samma riktlinjer (senast jag läst iaf), medans USAPL har sagt fetnej.
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-07, 12:42   #5165
PureWhey
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Jeneric Visa inlägg
Det där är IOC:s riktlinjer, så gäller väl i alla Olympiska sporterna skulle jag tro. IPF har sagt att de tänker följa samma riktlinjer (senast jag läst iaf), medans USAPL har sagt fetnej.
Grymt.

Återkommer med guldmedaljer ifall jag blir arbetslös.

Fan vad gött att vi män kan regera även i damernas divisioner nu. Gillar jag starkt.

Kan jag börja boxas som kvinna någonstans också? Skulle vart kul att se artiklarna efter man pucklat sönder en stackars tjej inom reglerna för att göra en poäng. Absurdum.

Skickat från BÖJRACKET

Senast redigerad av PureWhey den 2021-05-07 klockan 12:43.
Gammal 2021-05-07, 13:49   #5166
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa

ChuckTestas avatar

Reg.datum: Sep 2011
Kan man identifiera sig till att väga mindre också? Tänkte att jag kanske tar guld i någon av dom lägre viktklasserna för damer. Identifierar mig redan som kvinna liksom så om jag dessutom identifierar mig som att väga mindre så behöver man ju inte ens träna och ändå vinna guld.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-07, 16:39   #5167
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Kan man identifiera sig till att väga mindre också? Tänkte att jag kanske tar guld i någon av dom lägre viktklasserna för damer. Identifierar mig redan som kvinna liksom så om jag dessutom identifierar mig som att väga mindre så behöver man ju inte ens träna och ändå vinna guld.
Nej. Jag har försökt med det argumentet i diskussionen och det får du inte. Du är en rättshaverist, transfob, alarmist och whataboutist då. Du riskerar även att bli bannad från plattformen där diskussionen förs.

Vänta på att en väldigt arg kroppspositivist för den frågan framåt istället för din åsikt räknas inte pga cishet vit man-faktorn.
Gammal 2021-05-07, 17:03   #5168
Gregow
Registered User

Gregows avatar

Reg.datum: May 2019
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Nej. Jag har försökt med det argumentet i diskussionen och det får du inte. Du är en rättshaverist, transfob, alarmist och whataboutist då. Du riskerar även att bli bannad från plattformen där diskussionen förs.

Vänta på att en väldigt arg kroppspositivist för den frågan framåt istället för din åsikt räknas inte pga cishet vit man-faktorn.
Hur blir det om ChuckTesta säger att han är Afro-same?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-07, 17:21   #5169
PureWhey
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Det é lugnt.
Gammal 2021-05-07, 18:17   #5170
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Då han uppenbarligen isåfall säger detta för att göra en poäng och peka ut hur skruvat det är så räknas det bort.

Dessutom är "afro" undantaget, det kan man inte identifiera sig som för det är kulturell appropriation, vilket är överordnat "identifierar mig som". Men nu känner jag att vi är i fel tråd för den diskussionen
Gammal 2021-05-07, 19:18   #5171
yia
Registered User

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
https://www.theguardian.com/sport/20...tokyo-olympics

History and controversy is expected to be made at the Tokyo Olympics this summer after the transgender weightlifter Laurel Hubbard was effectively guaranteed a place in the women’s super heavyweight category.

While the 43-year-old has not yet been named in the New Zealand team, an International Weightlifting Federation insider confirmed to the Guardian that she would automatically qualify because of amended rules approved by the International Olympic Committee.

Intredasting
Och där dog damidrotten. Vansinnet äter alltid sig självt till slut. Allra roligast är förstås hur feministerna först pushar för lika lön, för helt olika prestation bara för att sporter råkar heta samma sak; och sedan kan män bli kvinnor och ta över.

Tennis är ett bra exempel. I Grand slam-turneringarna är det lika prispengar för män och kvinnor; ganska många miljoner dollar, vilket Djokovic var irriterad på för ett par år sedan. Samma dag som man accepterar män i damklassen handlar det då enbart om hur hur högt upp på herrrankingen man behöver gå innan det blir värt för spelarna att byta till damturneringen istället. Och om det räcker att bara definiera sig som kvinna kanske Djokovic får sin revansch genom att vinna båda turneringarna och ta alla pengar.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-07, 21:10   #5172
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Titta på MTs senaste matcher mot Jerry Cadorette och Dave Chaffee. Det är knappt man ens kan kalla det för en King’s move. Axeln är tydligt ovanför kudden och överarmsbenet pekar alltid upp. Det är mer av en ”öppen” top roll än en King’s move.
Skillnaden är att när han försöker göra det mot Devon så kommer han droppa mer för att överleva. Ifall han nu inte blivit magiskt jättestark.

Jag gillar Devons bulkande. Han gör helt rätt. Hoppas han ordentligt med tapering innan matchen så han är fräsh.

Jag gillar Devon mer men MTT har vuxit i mina ögon efter han började skämta om sig själv och sin persona under the table i sina videos.

Älskar Devons psykologiska krigsföring om hur osäker MTT är rörande troferna hahaha.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-07, 21:30   #5173
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jag identifierar mig helt enkelt som vinnaren, i vad det nu är jag deltar i, sen är det bara att knata hem med en guldmedalj i fickan.
I undantag delad förstaplats om någon annan också gör likadant eller är try hard och faktiskt lyfter mest eller springer fortast.
Gammal 2021-05-08, 09:44   #5174
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Vem vinner Devons fru vs MTTs fru?
Gammal 2021-05-08, 13:20   #5175
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vem vinner Devons fru vs MTTs fru?
Devons helt klart. Inte ens en fråga
Citat:
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:02.