Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-26, 19:36   #5116
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
FWIW: Jag tänker att du bör öka volymen ganska försiktigt eftersom det annars riskerar att bli för mastigt på underskott. Madcow och något dropset baddibilding först och sedan köra något ryskt i ett av momenten i taget s a s.
Det låter clever tycker jag! Imorgon blir det gym!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 02:06   #5117
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

160127 Dag 1/365 Mått och bilder

Vikt 160kg
Midja 154cm
Överarm 45cm
Underarm 35.5cm
Roompah 142cm
Lår 83cm
Vad 50cm

Bänkpress 110kg
Marklyft 200kg (uppskattat)
Knäböj 120kg (uppskattat)
Vill lägga upp bilder för att motivera mig själv till att ta tag i vikten, så här ser jag ut i dagsläget. Jag har fina tatueringar åtminstone.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg thumbnail_IMG_3310.jpg (165.3 KB, 12 visningar)
Filtyp: jpg thumbnail_IMG_3311.jpg (165.4 KB, 10 visningar)
Filtyp: jpg thumbnail_IMG_3312.jpg (165.0 KB, 8 visningar)
Filtyp: jpg thumbnail_IMG_3315.jpg (166.6 KB, 11 visningar)
Gammal 2017-01-27, 06:51   #5118
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Din fysik ser faktiskt bra ut relativt till kroppsvikten, jag vet herrar som ser bra mycket fetare ut på 10-20-30kg mindre än dig.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 07:34   #5119
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Din fysik ser faktiskt bra ut relativt till kroppsvikten, jag vet herrar som ser bra mycket fetare ut på 10-20-30kg mindre än dig.
Tack! Ja det är jag benägen att hålla med om. Folk brukar gissa på att jag väger cirka 140 snarare än de 160 jag faktiskt väger.
Gammal 2017-01-27, 09:52   #5120
SHH
Jag försöker inte ens

SHHs avatar

Reg.datum: Nov 2016
Instämmer med trädgårdsmöbel. Tycker du passar som stor, eller hur man skall säga. Hur lång är du?

Du får även pluspoäng för tatueringar & skägg. Oslagbar kombination!
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 10:36   #5121
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av SHH Visa inlägg
Instämmer med trädgårdsmöbel. Tycker du passar som stor, eller hur man skall säga. Hur lång är du?

Du får även pluspoäng för tatueringar & skägg. Oslagbar kombination!
Man tackar! Jag är 183cm över jorden.
Gammal 2017-01-27, 10:38   #5122
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

160127 Sheiko advanced small load cycle 1 Dag 1 Pass 1

09.20-10.15

Knäböj
60kgx5
70kgx2x4
85kgx2x3
95kgx5x2

Bänkpress
55kgx6
65kgx4
75kgx2x3
90kgx6x3

Floorpress
40kgx10
60kgx4x10
60kgx9 (failure)

Knäböj
60kgx5
70kgx5
85kgx5x4 (körde aldrig seten på 85kg)

Kommentar
Kunde inte sova inatt pga. ångest men blev ett pass ändå! Mådde förfärligt dåligt igår så tyvärr fick jag ställa in ett pass med en kompis. Kunde inte hålla mig så nu får det bli rysk träning framöver, blir jag för sliten får jag byta tillbaks igen helt enkelt. Var dock väl ambitiös med val av schema vilket resulterade i kaskadspyor efter andra omgången böj. Är fortfarande skakig och illamående, med andra ord; jag ska nog inte köra så här hög volym.
Gammal 2017-01-27, 22:11   #5123
andeem
Registered User

andeems avatar

Reg.datum: Nov 2011
Den ärligaste journalen på Kolo

Galet starkt att få till ett pass med de förutsättningarna. Men spyan var väl en subtil signal om att kroppen inte riktigt är redo för rysk träning ännu ...

Senast redigerad av andeem den 2017-01-27 klockan 22:13.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 22:55   #5124
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Galet starkt att få till ett pass med de förutsättningarna. Men spyan var väl en subtil signal om att kroppen inte riktigt är redo för rysk träning ännu ...
Åtminstone inte rysk träning där jag valde ett av de tuffare uppläggen snarare än nybörjaruppläggen.
Gammal 2017-01-28, 07:08   #5125
blåvitt
Aspirerande apa

Reg.datum: Nov 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Åtminstone inte rysk träning där jag valde ett av de tuffare uppläggen snarare än nybörjaruppläggen.
Du får ursäkta att jag kommer med lite kritik nu, men av vad jag har sett i den här journalen och "vad har du ätit"-tråden så känns det som att du alltid går ut med väldigt höga ambitioner och extrema målsättningar, bara för att sen låta det bita dig i baken. Du har inte funderat på ett mer långsiktigt upplägg? För nu ser man benhård comeback efter benhård comeback, men det slutar alltid med en tvärnit liksom :/
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 08:14   #5126
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Du får ursäkta att jag kommer med lite kritik nu, men av vad jag har sett i den här journalen och "vad har du ätit"-tråden så känns det som att du alltid går ut med väldigt höga ambitioner och extrema målsättningar, bara för att sen låta det bita dig i baken. Du har inte funderat på ett mer långsiktigt upplägg? För nu ser man benhård comeback efter benhård comeback, men det slutar alltid med en tvärnit liksom :/
Det är det journalen är till för så ingen fara. Bra att du skriver! Jo det har du helt rätt i. Jag är en all or nothing-personlighet. Jag ska fundera en vända till gällande upplägg och tar något med inte alltför mycket högre volym.
Gammal 2017-01-28, 10:54   #5127
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Jag har försökt skriva, börjat skriva, liknande inlägg. Inte fått till texten, inte postat.
Syftar du på kosten eller träningen? Jag tolkar det som kosten för du nämner 'Ätit-idag'-tråden. Jag tycker hans träning ser lugn och balanserad ut.

Kostmässigt håller jag med om att det ser ut att vara stora kontraster. Svängningar i kaloriintag. Ena dagen underäta extremt, andra blir en hetsätning. Spiralen inleds (men ändå inte, läs nedan).

Varför jag inte vågat skriva något, är för jag tolkar Antons hetsätningar _av psykisk ohälsa, panikattacker_ - inte på grund av de vanliga hetsätartriggers: förbjudna livsmedel, låg BF (under sin set-point), för stort kaloriunderskott, långvarig diet, (vad mer?). I och för sig är dåligt välmående också en stor trigger till folk hetsäter och/eller tröstäter. Panikattacker går in i den kategorin (dåligt välmående, depression etc). (Googlade "binge eating after panic attack" och fick upp mycket, intressant. Även det motsatta (panikattack efter en binge).) Det kan ju faktiskt vara så att några av dina panikattacker, sker av hetsätningarna. Inte tvärtom som jag ser dig skriva? Förtydling: panikattack> hetsäter | Hetsätning> panikattack (dagen efter). All ångest dagen efter en hetsätningar kan bidra till en panikattack (vet inte om detta är en fråga eller ett konstaterande).

Jag tycker det är extremt intressant med hetsätningar för jag själv varit där. Skulle önskat du (Anton) utvecklar, sätter mer ord på dina hetsätardagar/tillfällen. Nu ser jag ofta textstycken i stil med: "mycket panikattacker de senaste dagarna, hetsätit mycket. Kroppsvikten har gått upp."

Jag har en fallenhet till både hetsäta och tröstäta. Kämpar varje dag med rädslan att kosten ska skita sig> jag blir övertagen av en demon, skyfflar i mig mat tills jag får magknip och behöver kräkas (för att få bort magknipet).
Har jag stora motgångar vill jag söka mig till maten för tröst.
Har varken hetsätit eller tröstätit på 3½ år. Var sjukt nära i somras. Motgångs-perioder. Den där lilla sista knuffen så jag trillar dit sker lyckligtvis aldrig!

Senast redigerad av 1x0 den 2017-01-28 klockan 10:58.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 09:13   #5128
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Jag har försökt skriva, börjat skriva, liknande inlägg. Inte fått till texten, inte postat.
Syftar du på kosten eller träningen? Jag tolkar det som kosten för du nämner 'Ätit-idag'-tråden. Jag tycker hans träning ser lugn och balanserad ut.

Kostmässigt håller jag med om att det ser ut att vara stora kontraster. Svängningar i kaloriintag. Ena dagen underäta extremt, andra blir en hetsätning. Spiralen inleds (men ändå inte, läs nedan).

Varför jag inte vågat skriva något, är för jag tolkar Antons hetsätningar _av psykisk ohälsa, panikattacker_ - inte på grund av de vanliga hetsätartriggers: förbjudna livsmedel, låg BF (under sin set-point), för stort kaloriunderskott, långvarig diet, (vad mer?). I och för sig är dåligt välmående också en stor trigger till folk hetsäter och/eller tröstäter. Panikattacker går in i den kategorin (dåligt välmående, depression etc). (Googlade "binge eating after panic attack" och fick upp mycket, intressant. Även det motsatta (panikattack efter en binge).) Det kan ju faktiskt vara så att några av dina panikattacker, sker av hetsätningarna. Inte tvärtom som jag ser dig skriva? Förtydling: panikattack> hetsäter | Hetsätning> panikattack (dagen efter). All ångest dagen efter en hetsätningar kan bidra till en panikattack (vet inte om detta är en fråga eller ett konstaterande).

Jag tycker det är extremt intressant med hetsätningar för jag själv varit där. Skulle önskat du (Anton) utvecklar, sätter mer ord på dina hetsätardagar/tillfällen. Nu ser jag ofta textstycken i stil med: "mycket panikattacker de senaste dagarna, hetsätit mycket. Kroppsvikten har gått upp."

Jag har en fallenhet till både hetsäta och tröstäta. Kämpar varje dag med rädslan att kosten ska skita sig> jag blir övertagen av en demon, skyfflar i mig mat tills jag får magknip och behöver kräkas (för att få bort magknipet).
Har jag stora motgångar vill jag söka mig till maten för tröst.
Har varken hetsätit eller tröstätit på 3½ år. Var sjukt nära i somras. Motgångs-perioder. Den där lilla sista knuffen så jag trillar dit sker lyckligtvis aldrig!
Kan försökta utveckla det mer när det sker nästa gång. Skönt att du mår bättre och klarar dig undan det åtminstone. Jag hetsäter främst pga. att jag har ångest men det blir en ond cirkel då hetsätningarna i sig även ger ångest på längre sikt.
Gammal 2017-01-31, 07:02   #5129
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Morgonvikt: 160kg

Knäböj
70x5
100x4x3

Bänkpress
55x4
65x4
75x4x4
Gammal 2017-01-31, 09:51   #5130
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Bra tränat!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:23.