Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2024-05-22, 10:22   #5086
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Vem vid sunda vätskor vill bli politiker idag?
Ingen närvaroplikt, inget tjänstemannaansvar, gratis luncher, gratis taxiresor, mycket bra förutsättningar för mutor och liknande, ofta bra fallskärmar om man är lite högre upp, trygg anställning, minimalt faktiskt arbete, maximalt skitsnack.

Jag tycker det låter som en bra deal för många.
Gammal 2024-05-22, 10:24   #5087
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Ingen närvaroplikt, inget tjänstemannaansvar, gratis luncher, gratis taxiresor, mycket bra förutsättningar för mutor och liknande, ofta bra fallskärmar om man är lite högre upp, trygg anställning, minimalt faktiskt arbete, maximalt skitsnack.

Jag tycker det låter som en bra deal för många.
Och ändå svarar nästan varje person jag pratar med nej på frågan om de kan tänka sig att engagera sig politiskt. Det borde vara huggsexa och bra möjligheter att ta ut de bästa kandidaterna med så pass fantastiska villkor.
Gammal 2024-05-22, 11:06   #5088
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Reg.datum: Nov 2011
Kanske har ett göra att man antingen behöver jobba hårt självständigt för att plocka röster nog, eller kyssa sig uppåt genom partiapparaten. Som jag förstått det iaf. Om det bara var att skicka en ansökan tror jag fler skulle vilja. Låter som en väldigt bra födkrok i mina ögon om man klarar av att existera inom vår byråkrati utan att bli yxmördare såklart.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-05-22, 11:20   #5089
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Kanske har ett göra att man antingen behöver jobba hårt självständigt för att plocka röster nog, eller kyssa sig uppåt genom partiapparaten. Som jag förstått det iaf. Om det bara var att skicka en ansökan tror jag fler skulle vilja. Låter som en väldigt bra födkrok i mina ögon om man klarar av att existera inom vår byråkrati utan att bli yxmördare såklart.
Efter som alla är så less på alla dåliga politiker idag, torde det räcka med att vara medioker eller lite bättre för att få massor av röster. Inte nödvändigtvis för att man är så bra, utan för att allt motstånd är så jävla dåligt. Borde inte vara några problem då om man är lite driven.
Gammal 2024-05-22, 11:42   #5090
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Hade kanske fungerat bättre om vi haft mer personval och starkare skydd för enskilda iom det. Men med dagens system är det lätt att petad ifrån listorna om man inte kysser överhögheten inom partiet. Det i sig kan nog hindra en stor mängd vettiga ifrån att ta sig fram
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-05-22, 11:45   #5091
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Vem vid sunda vätskor vill bli politiker idag?
Jag. Men SD vill inte mig och AFS kan jag inte försörja mig på.
Gammal 2024-05-22, 11:50   #5092
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Hade kanske fungerat bättre om vi haft mer personval och starkare skydd för enskilda iom det. Men med dagens system är det lätt att petad ifrån listorna om man inte kysser överhögheten inom partiet. Det i sig kan nog hindra en stor mängd vettiga ifrån att ta sig fram
Dagens partier är ändå rätt kassa i grunden. Då får man antingen göra som Jimmy och ta över ett litet skitparti i ytterkanten, eller grunda ett eget man fyller med genuint bra mänskor och helt enkelt tar över styret i nästa val.
Gammal 2024-05-22, 11:56   #5093
Magnus N
Skånsk

Citat:
Dagens partier är ändå rätt kassa i grunden. Då får man antingen göra som Jimmy och ta över ett litet skitparti i ytterkanten, eller grunda ett eget man fyller med genuint bra mänskor och helt enkelt tar över styret i nästa val.

Lite så är det nog tyvärr. MED försöker men det är inte lätt
Gammal 2024-05-22, 11:57   #5094
Magnus N
Skånsk

"Polisen lämnar polisstationen i Vivalla efter en säkerhetsanalys. Anledningen beror på den höjda terrorhotsnivån och att polisstationen inte är tillräcklig säker som arbetsplats.

– Finns för stora brister säkerhetsmässigt, säger Roberto Eid Forest, lokalpolisområdeschef i Örebro"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...rackligt-saker

Måste kännas tryggt för boende i området :/
Gammal 2024-05-22, 12:40   #5095
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
"Polisen lämnar polisstationen i Vivalla efter en säkerhetsanalys. Anledningen beror på den höjda terrorhotsnivån och att polisstationen inte är tillräcklig säker som arbetsplats.

– Finns för stora brister säkerhetsmässigt, säger Roberto Eid Forest, lokalpolisområdeschef i Örebro"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...rackligt-saker

Måste kännas tryggt för boende i området :/

Svenne banan i sin hyrestvåa är ju inte direkt ett mål för terrorahed i jämförelse med en polisstation. Tror ärligt inte något förändras ändå, vivalla är redan på botten.
Gammal 2024-05-22, 12:50   #5096
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Lite så är det nog tyvärr. MED försöker men det är inte lätt
Det är svårt för MED för de tycks vara en bunt snöppeljönsar. Sonesson inger inte förtroende hos gemene man. Överlag känns de mest arga. En snabb kik på hemsidan ger mest vibbar av ett tidigt SD.
Gammal 2024-05-22, 13:09   #5097
Magnus N
Skånsk

Citat:
Svenne banan i sin hyrestvåa är ju inte direkt ett mål för terrorahed i jämförelse med en polisstation. Tror ärligt inte något förändras ändå, vivalla är redan på botten.
Var inte så att jag menade att hotet mot enskilda skulle öka iom detta mer att symboliken att lagen flyr fältet så att säga kanske inger hopplöshet och kanske otrygghet
Gammal 2024-05-22, 13:10   #5098
Magnus N
Skånsk

Citat:
Det är svårt för MED för de tycks vara en bunt snöppeljönsar. Sonesson inger inte förtroende hos gemene man. Överlag känns de mest arga. En snabb kik på hemsidan ger mest vibbar av ett tidigt SD.

Han var rätt ok på dekonstruktiv kritik med Aron Flam med några snedsteg
Gammal 2024-05-22, 13:11   #5099
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Var inte så att jag menade att hotet mot enskilda skulle öka iom detta mer att symboliken att lagen flyr fältet så att säga kanske inger hopplöshet och kanske otrygghet
Jadu, jag tror snarare gemene vivallabo tycker det skönt att Aina flyttar.
Gammal 2024-05-22, 13:12   #5100
tomten1
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Satellitkrig mellan USA och Ryssland.
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:33.