Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-03-28, 09:05   #5041
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Skulle hellre se Rikard och David förlora mot någon de verkligen borde vinna över. Tror Davids ursäkter hade kunnat bli legendariskt läsvärda.
Sist jag förlorade mot någon jag borde ha vunnit över gratulerade jag honom och sa att han hade utvecklats som fan sedan sist. Jag berättade inte att jag hade dragit på mig en ”karriärdödande” skada i axeln 3 månader innan. Ställde upp ändå för skojs skull.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-28, 09:11   #5042
blåvitt
Aspirerande apa

Reg.datum: Nov 2015
Citat:
Tror Davids ursäkter hade kunnat bli legendariskt läsvärda.
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Jag berättade inte att jag hade dragit på mig en ”karriärdödande” skada i axeln 3 månader innan.
Underbart
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-28, 09:49   #5043
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Underbart
Haha jo nu 2 år senare kommer jag med ursäkter. Men det var bara för det kom upp på tal. Att ha en labrum som är av halva vägen runt är som att marklyfta med ett riktigt illa ryggskott. Visst det går, men man kommer inte vara på topp. Att jag sedan ett par år senare berättar det på ett forum där personen som slog mig med största sannolikhet inte läser ser inte jag som en ursäkt.

Jag var också med i en stålböjartävling samma tid. Då hade jag inte tränat stålböj ALLS på 6 månader, var som sagt nyskadad och två av grenarna hade jag aldrig ens gjort tidigare. Kom 2a. Berättade inte för någon av de inblandade om mina omständigheter.

Majoriteten av atleter hade inte ställt upp i det en seriös tävling när de är skadade. Och om det går dåligt hade majoriteten av de som ställt upp låtit alla veta om att de var skadade.

Att jag flera år senare berättar för ett gäng som inte utövar de sporter jag pratar om att jag var skadad till den grad att läkaren rekommenderade operation ser jag inte som att komma med ursäkter.
Gammal 2021-03-28, 09:50   #5044
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Finns inga bälten som når runt mitt massiva midjeparti. Jag har filmat där jag pressar knästående i smith bakom nacken, men inte burit bälte. ICKE!
Lenny? The Tom Platz of abs?
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-28, 10:50   #5045
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Sist jag förlorade mot någon jag borde ha vunnit över gratulerade jag honom och sa att han hade utvecklats som fan sedan sist. Jag berättade inte att jag hade dragit på mig en ”karriärdödande” skada i axeln 3 månader innan. Ställde upp ändå för skojs skull.
Citat:
Haha jo nu 2 år senare kommer jag med ursäkter. Men det var bara för det kom upp på tal. Att ha en labrum som är av halva vägen runt är som att marklyfta med ett riktigt illa ryggskott. Visst det går, men man kommer inte vara på topp. Att jag sedan ett par år senare berättar det på ett forum där personen som slog mig med största sannolikhet inte läser ser inte jag som en ursäkt.

Jag var också med i en stålböjartävling samma tid. Då hade jag inte tränat stålböj ALLS på 6 månader, var som sagt nyskadad och två av grenarna hade jag aldrig ens gjort tidigare. Kom 2a. Berättade inte för någon av de inblandade om mina omständigheter.

Majoriteten av atleter hade inte ställt upp i det en seriös tävling när de är skadade. Och om det går dåligt hade majoriteten av de som ställt upp låtit alla veta om att de var skadade.

Att jag flera år senare berättar för ett gäng som inte utövar de sporter jag pratar om att jag var skadad till den grad att läkaren rekommenderade operation ser jag inte som att komma med ursäkter.
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Underbart

Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Lenny? The Tom Platz of abs?
Njaeee, mer the Leif GW of abs.
Gammal 2021-03-28, 11:29   #5046
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Hatar er alla
Gammal 2021-03-29, 07:44   #5047
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Efter att ha provat lite pronationsträning med vanligt rep som folk tränar triceps med i kabelmaskin så skulle jag med säkerhet vinna över både David och Richard en dålig dag.

Jag känner mig som ett monster när jag klarade 6 reps på 6 kg i i viktmagasinet när jag satt kabelhissen i samma höjd som armbågen typ och pronerar/rullar mot bröstet. Helt uppenbart att ni åker på däng!
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 07:52   #5048
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Det är ganska mentalt jobbigt när man provar pronationsträning i början
Gammal 2021-03-29, 10:05   #5049
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det är ganska mentalt jobbigt när man provar pronationsträning i början
Givet att jag gör alla möjliga fel när jag provat lite. Men tänker att det är en sådan simpel rörelse att man bara försöker få så mycket rom i pronationens rörelse. Märker dock att jag även står och cuppar in handen i rörelsen mot bröstet. Alltid ger det något kanske.

Men om vi någonsin möts så vet ni vem som vinner på förhand!
Citat:
Citat:
Gammal 2021-03-29, 14:33   #5050
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Efter att ha provat lite pronationsträning med vanligt rep som folk tränar triceps med i kabelmaskin så skulle jag med säkerhet vinna över både David och Richard en dålig dag.

Jag känner mig som ett monster när jag klarade 6 reps på 6 kg i i viktmagasinet när jag satt kabelhissen i samma höjd som armbågen typ och pronerar/rullar mot bröstet. Helt uppenbart att ni åker på däng!
Första gången jag provade "pronationscurl" så var det en "men vad i helvete?"-upplevelse på 10kg. Blev faktiskt lite sur, för det är ju en curl. Jag har tränat curls sedan stormaktstiden.
Gammal 2021-04-03, 11:43   #5051
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Apropå pronationscurl. RVJ är fan rätt stark. 63,5kg statiskt med en arm är jävligt mycket vikt. Tror inte jag själv lyfter mycket mer än 40kg på det viset.

Gammal 2021-04-03, 13:11   #5052
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Ingen pronation rörelse? Bara statiskt hålla 90 grader och ställa sig upp?
Citat:
Citat:
Gammal 2021-04-03, 19:17   #5053
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Ingen pronation rörelse? Bara statiskt hålla 90 grader och ställa sig upp?
Ja. Själv tycker jag att man ska kalla det för en statisk hammer curl med pronationsfattning. Pronatorn är nog sällan den begränsande faktorn i det lyftet. Dock har jag fått höra att det för en del begränsar.
Gammal 2021-04-03, 19:20   #5054
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Min uppfattning är att folk över lag tränar pronatorn felaktigt och att man istället för att pronera genom en hammercurl ska pronera via sidtryck. Belastningen på pronatorn blir nära noll i det översta läget och det är precis där man behöver vara som starkast. Men om kraften kommer från sidan så blir belastningen på pronatorn större i översta läget. Dock kräver det att man har anpassade armbrytar-armbågar som tål att man belastar den sidledes.
Gammal 2021-04-03, 19:33   #5055
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Min uppfattning är att folk över lag tränar pronatorn felaktigt och att man istället för att pronera genom en hammercurl ska pronera via sidtryck. Belastningen på pronatorn blir nära noll i det översta läget och det är precis där man behöver vara som starkast. Men om kraften kommer från sidan så blir belastningen på pronatorn större i översta läget. Dock kräver det att man har anpassade armbrytar-armbågar som tål att man belastar den sidledes.
Min uppfattning är att överlag så tränar ingen pronation öht.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.