Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt
Underbart
|
Haha jo nu 2 år senare kommer jag med ursäkter. Men det var bara för det kom upp på tal. Att ha en labrum som är av halva vägen runt är som att marklyfta med ett riktigt illa ryggskott. Visst det går, men man kommer inte vara på topp. Att jag sedan ett par år senare berättar det på ett forum där personen som slog mig med största sannolikhet inte läser ser inte jag som en ursäkt.
Jag var också med i en stålböjartävling samma tid. Då hade jag inte tränat stålböj ALLS på 6 månader, var som sagt nyskadad och två av grenarna hade jag aldrig ens gjort tidigare. Kom 2a. Berättade inte för någon av de inblandade om mina omständigheter.
Majoriteten av atleter hade inte ställt upp i det en seriös tävling när de är skadade. Och om det går dåligt hade majoriteten av de som ställt upp låtit alla veta om att de var skadade.
Att jag flera år senare berättar för ett gäng som inte utövar de sporter jag pratar om att jag var skadad till den grad att läkaren rekommenderade operation ser jag inte som att komma med ursäkter.