2006-06-03, 10:03
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
5 månader innan första platån är inte alls särskilt kort tid. Det finns dom som hamnar på sin första platå efter ett par månader, och ibland kommer dom inte längre än så heller. Men jag vet att du kommer att kämpa vidare, och det gläder mig!
Riktigt bra jobbat med biceps, ja, och även triceps!
Bra kämpat med bröstpasset oxå, kampen mot bristande motivation är något som vi alla går igenom...
Kul att du gillade Malmö; måste dock säga att jag själv tröttnat på Lilla Torg något. Tycker det känns så stereotypt där, folk ser likadana ut och klär sig likadant, pratar likadant osv. Nästa gång i Malmö får du prova restaurangerna runt Möllan!
|
|
|
2006-06-03, 10:14
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
SUMMERING!
År 2006 - En ny livsstil tog form...
Kolozzeumforumet skapade en ny människa.
När jag nu sitter o reflekterar vad som har hänt första halvan detta år så inser jag att en stor del av mitt liv har förändrats. Jag har delvis blivit en ny människa.
Här är några mentala skillnader mellan 1/6 2005 och 1/6 2006:
1/6 2005:
¤ Drömde om en vikt över 70kg
¤ Ville ha en bättre kropp, men saknade helt motivation att ta tag i det
¤ Omgivningen pikade o gav gliringar för att jag var en tunnis
¤ Några dates kläckte ur sig rätt ut att de sökte en mer vältränad kille än mig
* Drack alkohol varje helg i form av ett par kalla pilsner, vin, whisky eller annat
¤ Åt skräpmat minst 1-2 ggr/vecka, ibland 3-4 ggr
¤ Ansåg att det bara var patetiska människor som gick till gym, alla grabbar hade små penisar o var tvugna o kompensera det med muskler o tjejerna på gymet var bara träningsnarkomaner utan liv
¤ Klarade mitt matkonto på 800-900:-/mån
1/6 2006:
¤ Har passerat 77kg en sväng, ligger på 76kg nu. Drömmer om en vikt över 80kg
¤ Är fullkomligt motiverad och taggad till att förbättra min kropp
¤ Omgivningen pikar o ger mig fortfarande gliringar för att vara en tunnis, men nu blir jag också kallad träningsnarkoman, kroppsbyggare, gymtönt osv.
¤ Fortfarande kläcker en o annan date ur sig att de söker en med vältränad kille (a'la Brad Pitt)
¤ Har lagt alkoholen nästan helt på hyllan, suget efter vin eller en kall öl har minskat o suget efter en god proteindrink har ökat, lol?
¤ Äter skräpmat max 1ggn/veckan, har svårt o sluta helt men har definitivt mer kontroll på det
¤ Anser att människor som inte går till gym eller tränar alls, behöver ta tag i sina liv, o grabbarna på gymet har ju inte alls små penisar, eller jo en del, men de är ändå både treviga o verkar ha en hjärna också. Tjejerna för den delen verkar ha "ett liv" dessutom, trots hård träning.
* Mitt matkonto inkl kosttillskott ligger på 3500:-/mån
En hel del har ändrats, minst sagt. Inte minst mina krav på mig själv som är högre än någonsin.
Allt började med en s.k. "Ryggskola" som jag fick genom jobbet. Två PT's som gick igenom kostlära och sedan fick man obligatoriskt prova på olika träningspass, både på gym men också sådant där aerobicsfjanteri (inte min grej, höll på att bryta varenda led). Där väcktes första intresset, men ändå inte fullt ut.
Nyårslöftet 2006 blev att träna på gym iaf 2dgr/vecka. Fyfan vad jag våndades för detta. Vips så hittade jag kolozzeum och så småningom blev det en journal också.
Nu, 1/6 2006 ligger jag på en åttadagarscykel där jag vilar 2 dagar o tränar 6 dagar och jag känner mig minst sagt träningsberoende. Spenderar minst en timme varje dag om att bara läsa om kost, träning, övningar, journaler, titta på bilder och göra strategier för min egen träning. Hade aldrig trott jag skulle bli såhär.
Ett stort tack till Stumpis, Jonna, Cam, Fedup, Bubbe, Cilia o co. som sparkat mig i arslet då och då och peppat mig i min journal, en del av min utveckling hittils är er förtjänst! Självklart ett tack till kolo med och för alla som interaktivt gett mig inspriration genom era journaler, bilder etc.
|
|
|
2006-06-03, 12:28
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Så himla bra skrivet, Shadow! Jag fick nästan rysningar längs huden av dina ord, vilken fantastisk sammanfattning! Tänk om fler kunde göra sådan analys av sina framsteg, inte minst jag själv, och särskilt när man känner att det inte händer så mycket med träningen just nu. (Går ju självklart att översätta till mer än träning, men vi är ju på Kolo...)
Det är roligt att ha följt dig såhär långt, det är kul att följa dig än, och jag ser fram emot att fortsätta följa dig med piska och en spark i arslet!
|
|
|
2006-06-03, 15:02
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Du är en väldigt målmedveten människa så det är inte så konstigt att du har gjort så bra framsteg. Att du inte ändrade innan har nog mycket med att göra att man måste sätta upp mål och bestämma sig och när du gjort det så gick det ju bra.
|
|
2006-06-03, 15:04
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Dagens träningspass:
Mål: Minst ett PB, vaknade med morgonstånd och drömmar om PB imorse.
Muskelgrupp: Primärt rygg + lätt bicepssmisk
Motivation: Grym motivation, taggad som fan och laddade mentalt flera timmar före.
RYGG:
Marklyft, med bälte, växlande över/underhandsfattning:
1 set [8 x 60kg]
1 set [5 x 80kg]
1 set [2 x 110kg]
1 set [1 x 120kg] +5kg ökning o PB på 120! dock tungt å jävlar vad det small till från ryggen
1 set [2 x 100kg]
1 set [5 x 80kg]
Latsdrag med V-handtag i hiss:
1 set [6 x 65kg]
1 set [6 x 70kg] +5kg ökning o PB på 70!
1 set [6 x 60kg]
Latsdrag i maskin, brett grepp/utåtsvepande drag:
1 set [4 x 110kg]
1 set [6 x 110kg]
1 set [3 x 120kg] +10kg ökning o PB på 120!
Sittande rodd i maskin brett grepp/utåtsvepande drag:
1 set [6 x 95kg] +10kg ökning o PB!
1 set [6 x 100kg] WOoohoo, ännu mer PB, +15kg ökning tot o PB på 100!
1 set [6 x 90kg]
Sittade rodd i maskin, kroppsbrett grepp, överhandsfattning:
1 set [6 x 65kg]
1 set [6 x 70kg]
1 set [6 x 60kg]
LÄTT BICEPS-SMISK:
Stående alternerande hantelcurl:
3 set [6 x 15kg]
Stångcurl i cable cross:
2 set [6 x 50kg]
1 set [6 x 45kg]
Concentration curls, sittandes mot knä, set per arm:
1 set [5 x 15kg]
1 set [5 x 12kg]
SUMMERING:
Helt underbart ryggpass, kändes klockrent o nu efteråt är jag helt slut i ryggen. Det small så det hördes i gymet då jag marklyfte 120kg, ingen aning vad det var men känner inget iaf. Var väl en kota som hoppade på plats eller något. =)
Idag var det lite folk på gymet så jag kunde verkligen fokusera på vad jag gjorde. Underbart!
Bicepssmisken är alltså lätt bicepsträning bara, numera kör jag ett separat armpass med tung träning för armarna, sedan smiskar jag bara armarna lite lätt på rygg och bröstpasset. Behöver få lite fart på spaghettiarmarna. Trevlig lördagskväll kolo!
|
|
|
2006-06-03, 15:13
|
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Jäkla massa PBn där
var försiktig med din kropp bara så du inte skadar dig rejält.
|
|
2006-06-03, 15:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Grattis till din nya livsstil, kul att höra att du verkar trivas så bra!
|
|
|
2006-06-03, 15:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
Roligt att läsa din summering, du har verkligen gjort en himla massa framsteg!
Och vilket ryggpass sen då!  Men var försiktig med ryggen, det låter lite oroande att det smällde till...
|
|
|
2006-06-03, 16:02
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Stumpis: Tackdu! Det värmer o höra sådant. Tant ska passa sig bara så jag inte plockar dig i några övningar snart, vikterna fortsätter stiga!
Cilia: Ja, ändå är det bara en kort period som har gått, kan knappt föreställa mig hur jag kommer se ut, leva eller tänka om ett år, men målmedvetenheten o kämparglöden har hjälpt mig och tagit mig långt i andra sammanhang i livet med. PB'n var det idag iaf, kände mig som hulken på gymet.. =)
elan: Tack snälla! Jag trivs kanonbra, bortsett från att min fritid har minskat en aning + att min ekonomi brakar åt h-e då jag springer o handlar mat hela tiden..
Jonna: Kul o höra! Ryggen verkar inte vara någon fara med, känner inget mer än orkeslöshet. Var väl bara något som "föll på plats" där bak, hah..
Nya bilder på min utveckling i bildtråden nu, inte mkt o hurra för men lite syns det allt:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...76#post1589476
|
|
|
2006-06-03, 17:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Du är GRYM
Snygga bilder och mycket fin avatar dessutom!
|
|
|
2006-06-04, 00:03
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av cam
Du är GRYM
Snygga bilder och mycket fin avatar dessutom!
|
Tack snälla.. =)
... gjorde precis en märklig upptäckt med min axel nu, såhär på nattkröken. Stog i badrummet o gjorde axelpressar utan vikter (fråga mig inte varför, men har blivit spegelfetischist tror jag) o upptäckte att med bara lite lätt tryck med fingrarna på nyckelbenet ute på axeln så försvann smärtan och ett knäppande ljud kom istället. Weird... men detta ska jag prova igen på gymet på måndag...
|
|
|
2006-06-04, 13:38
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Dagens träningspass:
Mål: Försöka få tillbaka konditionen jag hade på 90-talet.
Motivation: Riktigt bra motivation, solsken o varmt ute dessutom!
Promenad + lätt jogging: 1,2km
Terräng: Tätort, asfalt, lite tråkiga trafikljus m.m.
Sträcka: 4,5km
Terräng: 85-90% backar/kuperad terräng. Hårdpressad mark. Rätt branta backar. No mercy!
Tid: 20 min o 33 sek
Snitthastighet: 4,6 min / km
Promenad + lätt jogging: 1,2km
Terräng: Tätort, asfalt, lite tråkiga trafikljus m.m.
Intervallträning: 3km, 4 steg (promenad/sprint/jogging/snabb löpning, sen promenad igen osv)
Terräng: Landsväg, asfalt
SUMMERING:
Dålig tid uppe i skogen. Spåret börjar nämligen med 800m brant uppförsbacke och normalt sett brukar jag älga som fan uppför backen (o köra mig trött direkt), men idag hade jag respekt för backen o joggade alldeles för långsamt första kilometern.
Skönt ute idag iaf, varmt o sommardoft av skog, äng o grönska!
Konditionen kändes riktigt bra idag, andning o puls höll sig riktigt fint.
Benen desto sämre, Robocopstela efter fredagens fotbollsmatch.
Fötterna domnade bort på mig idag också, vet inte varför. Fick först "sockerdricka" som fan i fötterna o sen tappade jag känseln, skitläskigt.
Intervallträning är bara så gott!! Jag bara älskar att ge allt vad jag kan i 100-150 meter (sprint). Lite roligt dock, det kom ett gäng cyklister o trampade förbi mig o några sekunder senare kommer jag älgandes på vägen i sprint o sular förbi dem. En del förvånade ansikten då ett gäng tävlingscyklister blir omsprugna av en galen norrlänning med klipp i benen. Så cyklade de förbi mig då jag joggade ner, men jag kunde inte låta bli utan älgade förbi dem en gång till. En av dem började svära som fan "förhelvete grabbar, nu ökar vi!!" o jävlar vad de började trampa hahahh..
De trampade självklart inte på för fulla muggar då jag sprang förbi utan det var väl bara uppvärmning eller så, men kul var det 
Nåja, kisspellarna har stängt gymet idag så löpningen fick duga.
Dags o ta hand om fötterna, dvs skrubba bort koagulerat blod, städa upp en halv tånagel och en fin vit blåsa på vardera foten.
|
|
|
2006-06-04, 15:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Går in i din tråd istället angående höftböjarfrågan  Den består av två muskler, en som börjar på sidan av flera kotor i ländryggen och fäster på lilla vändknölen som sitter i ljumsktrakten (Iliacus heter den). Den andra börjar på tarmbenets (bäckenet) insida och fäster på samma sida (heter Psoas Major och tillsammans med den andra har de samlingsnamnet Iliopsoas).
Du ska INTE böja dig framåt i överkroppen när du stretchar dem, eftersom höftböjarens uppgift ar att böja i höften och du vill då förstås göra tvärtom för att sträcka ut dem. Håll överkroppen upprätt och pressa fram bäckenet så att du gör motsatsen till att svanka. Svankar du här så tappar du effekten eftersom du då inte kommer åt den som kommer från ländryggen. Ännu bättre effekt får du om du dessutom vrider överkroppen lätt åt motsatta sidan.
Det är svårt att beskriva så här men man får mixtra sig fram tills man känner att det blir rätt, alternativt ta hjälp av någon kunnig som kan visa IRL.
|
|
|
2006-06-04, 15:48
|
|
|
Kolos egen surtant
|
Jag tycker du har en jäkla kondis eller iaf springer du snabbt.
Inte illa och låter som ett härligt pass i fin terräng.
|
|
2006-06-04, 16:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Bra löp/kondis -pass! Riktigt schysst med intervallträning. (och fett jobbigt)
Bra jobbat som fan idag, du kommer lätt komma upp i din gamla kondis!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:23.
|

|