Knäböj 41X
110 x 7, 7, 7
Kändes bra, förutom att jag kände mig mer och mer ostabil, som om jag lutade mig. Hela andra setet kändes det som stången låg snett. Nöjd med ROMen. Film på alla tre set.
Bulgariska splitsquat med stång
40 x 6, 6
Kontroll nu
Goodmornings
72,5 x 7, 7, 7
Film första setet
Glute ham raise
6, 5 reps
Gjorde som bencurls; dvs dorsalflekterade anklar i den koncentriska och plantarflekterade i den excentriska fasen.
Lol
Stående vader
180 lbs x 6, 6, 6, 6
Sittande vader och “vandrande” planka
37,5 x 8, 8, 8 och 3x6.
En del enheter och småplock/godis igår. Gick överraskande bra; men tog bort ett set splitsquat och GHR
Hunger blandades dock med illamående när jag var färdig efter två h
Stående extensions
20 x 8, 8, 8
Kontroll och stretch. Håll trapz sänkta.
Kb-sidlyft 45-gradiga
8 x 12, 12, 12
Reppushdowns
30 x 12, 12, 12
Kan köra pushdowns före sidlyft nästa gång. Om det är lika lätt som idag så öka.
Scottcurls
27,5 x 10, 10, 9
Fick snilleblixt om scottcurls när jag höll på med sidlyft
Var inte så hungrig efteråt, och var sugen på glass pga värmen. Opti.
Gick generellt bra. Taggad på dietstart, men är väldigt ambivalenta känslor
Bra att du börjat posta mer matbilder! Allt ser otroligt gott ut!
Hur jädra länge har du kört PPL egentligen? Några framtidsplaner att prova annat upplägg?
Noted
Nja, what Holm said V. Ev att köra med högre frekvens och mer SL-inspirerat (över-/underkropp) efter tävlingarna i höst/vinter, men inte annat än det.
Citat:
Ursprungligen postat av RassK
Varför ändra nått som funkar? If it works, dont fuck with it!
Noted
Nja, what Holm said V. Ev att köra med högre frekvens och mer SL-inspirerat (över-/underkropp) efter tävlingarna i höst/vinter, men inte annat än det.
Skulle inte haft med svärordet, gör att det ser ut som jag tycker du ska byta! Vilket jag inte tycker. Mest nyfiken. Kollade förstasidorna i journalen från 2011 och ser ut som du kör PPL redan där.
Har du haft några längre träningsuppehåll sedan 2011?
Skulle inte haft med svärordet, gör att det ser ut som jag tycker du ska byta! Vilket jag inte tycker. Mest nyfiken. Kollade förstasidorna i journalen från 2011 och ser ut som du kör PPL redan där.
Har du haft några längre träningsuppehåll sedan 2011?
Haha. Har kört 2-split någon gång i journalen, men mest PPL.
Nej, aldrig förutom pga semester/sjukdom. Längsta uppehållet sedan hösten 2009 är pga körtelfeber januari/februari 2016
Marklyft
200 x 4, 4, 4
Film samtliga set
Tyngre än önskat. Rantar på slutet
Benpress
260 x 8, 8, 8
Fokus på att köra ned röven i ryggstödet/sätet. Fötterna fyra streck från toppen
Kändes bra.
Benspark
85 x 8, 8, 8
Liggande lårcurl
60 x 8, 8, 8
Tillät dorsalflexion i koncentriska fasen och hade plantarflexion i excentriska som vanligt.
Bra vikt!
Stående vader
180 lbs x 7, 7, 7
Sittande vader och hängande benlyft
32,5 kg x 12, 12, 12 och 3x8
Hyfsat lång dag i skolan. Hade besök av en kvinna som snackade mjölk. Provade 48000 olika saker (fiskgryta, kycklinggryta, chokladmousse, örtsåser och pajskal). Var på gymmet först kl 16 (klämde ändå 3 Focus-tabletter), så fick marklyfta med FX-stång och delvis ostabila viktskivor. Blöh. Hoppas det känns bättre nästa vecka, annars får jag ta ett steg tillbaka
Två-split (Över/Under) och Tre-split (PPL) är de bästa jag någonsin testat. Ska man bara bygga muskler så ser jag ingen anledning att göra det mer komplicerat än det är!