Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-11, 21:06   #4831
Jagärsvag
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Har ett litet problem sedan någon vecka tillbaka. Så fort mitt internet kopplar ner några sekunder (vilket kan hända flera ggr i timmen) så loggar MSN ut och sen går det inte att logga in igen utan att starta om hela datorn. Vad tusan beror detta på och vad gör jag åt det? Får ingen felkod etc av msn utan den fastnar bara på "Signing in" (har låtit det gå 20 min bara för att se att något händer, testat att starta om programmet etc. men det hjälper inte). Övriga internet fungerar som det skall.

Hjelp?
Ingen direkt hjälp men varför strular ditt internet?

En lösning är säkert att gå in under alternativ -> anslutning -> Sedan starta felsökning.
Men det är drygt och borde inte behövas, meddela microsoft och se vad de har att säga. För jag antar att du har kikat så du har den senaste versionen av msn.
Jagärsvag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 21:31   #4832
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Jagärsvag Visa inlägg
Ingen direkt hjälp men varför strular ditt internet?

En lösning är säkert att gå in under alternativ -> anslutning -> Sedan starta felsökning.
Men det är drygt och borde inte behövas, meddela microsoft och se vad de har att säga. För jag antar att du har kikat så du har den senaste versionen av msn.
Varför mitt internet strular... ptja, fråga Telenor. Det är mobilt bredband och det kopplar ifrån i princip hela tiden och de kan inte göra något åt det (varit i kontakt med supporten flera ggr).

Jag har inte senaste versionen av MSN, har kört 8.5 istället eftersom jag fullkomligt avskyr den nya, så himla ful design. Har avinstallerat programmet nu testar att installera på nytt och se om det händer nåt (dock fortfarande 8.5 =P)
Gammal 2010-01-11, 21:40   #4833
Jagärsvag
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Varför mitt internet strular... ptja, fråga Telenor. Det är mobilt bredband och det kopplar ifrån i princip hela tiden och de kan inte göra något åt det (varit i kontakt med supporten flera ggr).

Jag har inte senaste versionen av MSN, har kört 8.5 istället eftersom jag fullkomligt avskyr den nya, så himla ful design. Har avinstallerat programmet nu testar att installera på nytt och se om det händer nåt (dock fortfarande 8.5 =P)
Installera det nya istället och pröva om det fungerar. Ingen mening att sitta och felsöka om du använder utdaterad programvara. =)

Edit: Det finns även andra klienter du kan använda om du nu inte tycker om gränssnittet. Vilka som anses vettiga får du googla eller hoppas någon annan kan svara på dock, lycka till.
Jagärsvag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 18:19   #4834
Janitorr
Registered User

Janitorrs avatar

Reg.datum: Jan 2007
Jag brukar formatera om min hårddisk o sen göra en ny installation av Windows när man märker att datorn inte riktigt mår bra.
Jag har för mig att man kan göra detta mycket smidigare med nån sorts "restore-grej"/ghost eller vad det nu heter.
Har läst om det på kolo förut, nån som kan vara schysst o tipsa om var? (freeware?)
Janitorr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 15:39   #4835
stybb
Registered User

stybbs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Jag har precis installerat Windows 7 men jag hittar inga drivrutiner för mitt grafikkort, ett Nvidia Geforce 7400 go

Finns det inte?

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 15:42   #4836
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 16:19   #4837
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av stybb Visa inlägg
Jag har precis installerat Windows 7 men jag hittar inga drivrutiner för mitt grafikkort, ett Nvidia Geforce 7400 go

Finns det inte?
Var letade du? Fragzones filarkiv?
Gammal 2010-01-16, 17:50   #4838
navrro
Registered User

navrros avatar

Köpte ny dator nyss och installerade vista på den, fixade så att det skulle vara 2 partitioner. 500gig vardera men när ja väl hade installerat klart allt oså så finns det nu bara en partition med 500gig...vart har resten tagit vägen?:O
navrro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 18:07   #4839
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av navrro Visa inlägg
Köpte ny dator nyss och installerade vista på den, fixade så att det skulle vara 2 partitioner. 500gig vardera men när ja väl hade installerat klart allt oså så finns det nu bara en partition med 500gig...vart har resten tagit vägen?:O
På startmenyn, högerklicka på Den här datorn/Computer och välj Hantera/Manage. Sen under diskhantering/disk management finns där typ icke allokerat/formaterat utrymme eller vad det heter. Högerklicka på det, som borde vara ca 500gb, och välj Formatera. Inställningarna har jag inte riktigt koll på, minns inte Men standard är nog ifyllt redan.
Gammal 2010-01-17, 00:01   #4840
navrro
Registered User

navrros avatar

Tack så mycket
navrro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 15:14   #4841
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Finns det något program som gör att man kan "bränna in" undertexter på en fil? Säg att jag har Dexter s04e09.avi på datorn, utan undertext. Jag skaffar fram texten och döper om dem till samma namn osv, så att det funkar att se på texten när man ser på filen. Det jag skulle behöva är som sagt att man skapar sig en ny fil med båda inbrända samtidigt.
Gammal 2010-01-17, 15:28   #4842
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Finns det något program som gör att man kan "bränna in" undertexter på en fil? Säg att jag har Dexter s04e09.avi på datorn, utan undertext. Jag skaffar fram texten och döper om dem till samma namn osv, så att det funkar att se på texten när man ser på filen. Det jag skulle behöva är som sagt att man skapar sig en ny fil med båda inbrända samtidigt.
Jadå, ett sätt: http://forum.videohelp.com/topic378316.html
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 16:26   #4843
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Och mkvtoolnix för .mkv-filer.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 18:36   #4844
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Fråga ang webcam.

Jag har en laptop från Dell och med det medföljande webcamprogrammet så går det inte att ta bilder/spela in film så jag antar att jag får ladda ner ett program för det. Något speciellt gratisprogram som ni vet är bra?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 16:54   #4845
champion
Lever i en dröm

champions avatar

Reg.datum: Dec 2003
Finns det någon filöverföringskabel som kan skicka filer från VISTA till XP?

Eller måste man köra med USB-minne?
champion är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:46.