2008-12-20, 22:06
|
|
|
SL gudinna
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Kanske skulle starta en datingsite för tränande singlar. Typ Spraydate fast för människor med idrottsintresse.
|
Jaa, gör det! Jag skulle regga mig på en gång.
Vad skönt att ryggen känns bättre. Ta det lugnt ett tag, men snart vill vi se maxning! Och så måste jag säga att din journal är grymt kul att läsa.
Ursprungligen postat av Meister
Jobbar ens magen i marklyft?
|
|
|
|
2008-12-20, 23:15
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Kan bara se till min senaste date som jag hade för ett par veckor sedan. Hon kunde inte förstå alls varför jag tränade och hade massor av frågor om jag tog roids och hur jag såg på roids o varför jag vill ha mer muskler osv osv. Där var det ännu mer uppenbart hur olika mindset vi hade.
|
Iofs kanske differensen blir mindre om du börjar dejta normalbegåvade icke tränande tjejer.
|
|
|
2008-12-20, 23:34
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Luttis
Jaa, gör det! Jag skulle regga mig på en gång.
Vad skönt att ryggen känns bättre. Ta det lugnt ett tag, men snart vill vi se maxning! Och så måste jag säga att din journal är grymt kul att läsa. 
|
ha ha, ja, jag skulle också regga mig...
Kul o höra, jag får tacka för den positiva kommentaren. Jag skriver journalen för min egen skull, men jag får ibland välbehövliga arselsparkar, så jag har alla som läser en hel del att tacka.
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Iofs kanske differensen blir mindre om du börjar dejta normalbegåvade icke tränande tjejer. 
|
ajabaja min käre tolkia, nu är du ute på djupt vatten 
Jag träffar inte vem som helst om du nu tror det, det kan rentav någon kolostalker bekräfta. Det krävs en hel del för att jag ens ska vilja ses en andra gång och jag vill påstå att denna dam absolut var normalbegåvad. Däremot fullständigt off the line vad gäller allt från fitness, till bodybuilding. Hon hade samma syn på det som jag hade för 3 år sedan. Eller vill du hävda att jag var under normalbegåvning innan jag började träna?
Min syn var som bekant att de flesta på gym går på roids o tränar bara för att få bättre självförtroende som kompensation för små penisar o annat.
|
|
|
2008-12-21, 08:18
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
.
Som särbo så spelar det inte lika stor roll, men som sambo märkte jag hur stor skillnaden blev. Både vad gäller kost- och matvanor såväl som träningsvanor.
|
Nu får familjeterapeuten hoppa in här. Skyller du ditt icke-tränade på din (fd) sambo? Är det din sambos ansvar att se till att du tränar?
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2008-12-21, 11:30
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Nu får familjeterapeuten hoppa in här. Skyller du ditt icke-tränade på din (fd) sambo? Är det din sambos ansvar att se till att du tränar?
|
Nopes, men det har jag redan klargjort innan. Felet var helt och hållet mitt eget och ingen annans. Däremot blev jag väldigt negativt påverkad av att våra livsstilar skilde sig så pass mkt sett till kost och träning, särskilt då min egen motivation gav vika.
Det jag menar är att det skiljer en hel del mellan att vara "pojkvän o flickvän" o bo isär, mot för att vara sambo. När man är sambos så kommer saker till sin spets.
|
|
|
2008-12-21, 12:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Det jag menar är att det skiljer en hel del mellan att vara "pojkvän o flickvän" o bo isär, mot för att vara sambo. När man är sambos så kommer saker till sin spets.
|
Jo men det är viktigt att ha "egentid". Min fru är inte ett dugg intresserad av träning alls medans det är en stor del av mitt liv. Dom timmarna jag är på gymmet är mina och gud nåde om hon försöker ta dom ifrån mig..
Men det är klart, allt är ju annorlunda när man precis träffats eller som vi varit tillsammans i tolv år....
|
Semper Humilis
|
|
|
2008-12-21, 12:40
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lostsoul4ever
Jo men det är viktigt att ha "egentid". Min fru är inte ett dugg intresserad av träning alls medans det är en stor del av mitt liv. Dom timmarna jag är på gymmet är mina och gud nåde om hon försöker ta dom ifrån mig..
Men det är klart, allt är ju annorlunda när man precis träffats eller som vi varit tillsammans i tolv år.... 
|
Japp, men sedan är du mer "självgående" träningsmässigt än vad jag är också. Mina träningsuppehåll visar ju att disciplinen har sviktat och då jag som mest behövt en spark i röven, så har jag inte haft det o hämta någonstans.
Nackdelen då vänner osv inte heller tränar, det blir verkligen bara one mans race.
Hade varit helt underbart att ha någon hemma o prata träning med eller köra lite cardio ihop med. Eller bara en sådan sak som att hjälpas åt att laga bra deffmat. Jag kan bara titta avundsjukt på de kolopar som verkligen har förståelse för varandras träningsliv.
|
|
|
2008-12-21, 12:46
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Slutspurt för detta år nu, ryggen känns OK så jag vågar mig nog på ett pass idag.
Denna screen från filmen Felon är cheat vad det gäller skuggor osv, han ser biffigare ut på denna bild än vad han egentligen var i filmen, men det är ändå mitt mål o bräcka hans fysik då jag når samma form.
|
|
|
2008-12-21, 16:34
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Slutspurt 2008!!
Dagens träningspass:
Muskelgrupp: Bröst o biceps
Målsättning: Ta det lugnt och känna hur ryggen känns.
Motivation: Jag var mer motiverad hemma än när jag kom till gymet.
rotatorcuffar:
2 set viftandes med 4,5 kg resp 7,5 kg hantel
plan hantelpress:
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 30 kg ]
1 set [ 6 x 30 kg ]
1 set [ 6 x 30 kg ]
lutande hantelpress:
1 set [ 2 x 30 kg ]
1 set [ 6 x 27,5 kg ]
1 set [ 6 x 27,5 kg ]
bröstpressmaskin
1 set [ 6 x 64 kg ]
1 set [ 6 x 77 kg ]
1 set [ 6 x 77 kg ]
1 set [ 6 x 77 kg ]
träningen avbruten
SUMMERING:
Nja. Tog det rätt lugnt - tränade bara. Gjorde som majoriteten på gymet, bara viftade med lite vikter. Kände mig inte speciellt stark och tog det medvetet mkt försiktigt för att känna om ryggen kändes hel och om kotorna var på rätt plats osv.
Ryggen kändes inte helt ok, men betydligt bättre än sist iaf. Det känns mest som om jag skulle behöva en rejäl massage. Var finns alla pumor när man väl behöver dem som mest?!
Sket i biceps, tappade rätt mkt motivation så jag slängde mig en sväng i kärringgrillen istället.
Nåja, fick lite pump iaf och fick ögonkontakt med en sandra bullock-kopia, så jag får se passet som OK ändå.
|
|
|
2008-12-21, 19:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Jobbigt med ryggen... Hoppas att det blir ordning på den.
|
|
|
2008-12-21, 20:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Sandra Bullock säger du, dra på trissor, låter som en ny talang.
Eller vänta nu, du försöker bara indirekt locka mig till gymmet igen?
|
|
|
2008-12-21, 21:26
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av stalegg
Jobbigt med ryggen... Hoppas att det blir ordning på den.
|
Det kommer nog ordna sig, lite ålderskrämpor bara... jag ska prova lite försiktig ryggträning imorgon o känna efter lite. Just nu hade jag behövt en rysk kulstöterska till massör känns det som.
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Sandra Bullock säger du, dra på trissor, låter som en ny talang.
Eller vänta nu, du försöker bara indirekt locka mig till gymmet igen?
|
Ja, fast hon var nog lite ung, såg ut o vara typ 22 eller något. 
Och svar ja, din nuna har jag inte sett på ett tag, vad är detta för fasoner? Tycker det där semestrandet har påverkat dig negativt.
|
|
|
2008-12-21, 22:15
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Bulkade i mig en kebabpizza från Jungruplatsen ikväll.
Pra krejjor, orkade nästan hela pizzan, men fick ge upp på slutet. Mycket "ge upp" nu i denna journal tycker jag. Fjollfasoner.
Lyckades äntligen ta mig till Ica Maxi, 4'e försöket idag o bara komma in på parkeringen. Fick nya försändelsen med kosttillskott, massa godsaker
Slog mig precis att jag blir helt utan julbord i år, kommer knappt ihåg vad man har på ett julbord längre. Laddade upp med ryggbiff, lövbiff o lomanders bea från Ica dock, så här ska bulkas. Jag får ju inte vara sämre än övriga kolo så alla tror jag är en lägerfånge till nyår.
Imorgon ska jag prova ett ryggpass, hoppas att kotor osv är på plats som de ska nu.
|
|
|
2008-12-22, 21:41
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Slutspurt 2008!! Ny dag, nya tag, året är inte över än!
Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Rygg, triceps
Målsättning: Tung belastning, lågrep
Motivation: Sugen på att träna sig lite.
smalbänk, fri stång
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 3 x 60 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ] inga problem, lite tungt men jag kan öka
latsdrag i hiss med bred/rak stång
1 set [ 3 x 60 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ] maxvikt/fullt mag
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ] körde bredare grepp än vanligt på samtliga, inga prob
dips i räcke, smalt
1 set [ 3 x kv (85 kg) + 20 kg ]
1 set [ 2 x kv (85 kg) + 40 kg ] +10kg o PB gränsfall till godkänt djup
1 set [ 7 x kv (85 kg) + 20 kg ]
stångrodd, ny övning!
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 7 x 80 kg ] teknikträning, tog det lugnt o lätt
repdrag över huvudet i hiss
1 set [ 6 x 60 kg ] maxvikt/fullmag
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ] började tricepsen dö på riktigt, fick skrika lite på sista rep
SUMMERING:
Hur korkad är inte jag då?
Vad tränade jag igår? BRÖST. Just det. Vilken muskelgrupp förutom axlar är sekunddär (eller primär om man nu vill det) då man tränar bröst? Precis, triceps.
Eh, så går jag o kör triceps idag också o dessutom med inställning att maxa i dips?! Glömde bort mig helt.
Blev inspirerad av TP_88'as film från sin maxning, så jag var tvungen att försöka apa efter på 40kg. Film kommer, 40kg ska jag hålla mig ifrån för det var på tok för tungt.
Filmsnutt från dips o stångrodd kommer inom kort.
Passet i sig var OK, men ryggen är inte helt 100 ännu från ryggskottet.
|
|
|
2008-12-22, 21:50
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Film.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:13.
|

|