Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-20, 10:53   #47746
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Reg.datum: Oct 2012
Hur korkade är ni?
Var säger jag att kvinnor oavsett ålder inte får välja själva? Eller att män inte får det?

Vad jag faktiskt säger är att det som man är patetiskt att sätta i system att hela tiden byta till en yngre kvinna i takt med att den man har inser att hon nog kanske vill ha barn?
Gammal 2014-10-20, 10:54   #47747
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Under ditt scenario ger du båda ansvar för allt vilket iofs är fine för mig i detta fall. Hon blir bara fakkad om hon inte kollat av honom och tagit sitt ansvar. Så i slutändan har hon ändå ansvar för sin situation.
+1
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag är 83:a och ska snart träffa en 95:a från Happy Pancake som jag skrivit med ett tag. Skit i ålder.
Härligt vi vet ju redan att du har ett bra spann uppåt så neråt kan inte skada heller för att förbättra ditt fultal
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2014-10-20, 10:54   #47748
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Lite perspektiv.

* När du tog studenten hade hon skolavslutning från första klass
* Vid terrorattacken 11september gick hon i dagis
* När sagan om ringen hade premiär, gick hon i dagis (också 2001)
* När du skrattade åt Weiron i Ottan i Nilecity, då föddes hon

När man blir gubbe på riktigt (50) är hon 38 och man blir utbytt mot någon yngre
Gammal 2014-10-20, 10:55   #47749
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvamal Visa inlägg
Hur korkade är ni?
Var säger jag att kvinnor oavsett ålder inte får välja själva? Eller att män inte får det?

Vad jag faktiskt säger är att det som man är patetiskt att sätta i system att hela tiden byta till en yngre kvinna i takt med att den man har inser att hon nog kanske vill ha barn?
Halkorkad skulle jag säga, i vilken ålder får en kvinna själv välja vem hon vill dejta?
Gammal 2014-10-20, 10:56   #47750
Patriarch K
Registered User

Patriarch Ks avatar

Reg.datum: Nov 2003
Att satsa på en 12 år yngre kvinna är som att dra in pengar på en högriskfond 7 av 7. Att satsa på en som är 5 år yngre är 5/7 i risk. Att satsa på en jämngammal är 4/7 i risk. Att satsa på någon som är 1-2 år äldre är 3/7 i risk. Att satsa på en som är 5 år äldre är 2/7 i risk. Att satsa på en som är 10 år äldre är 1/7 i risk.

Värt att tänka på. Speciellt nu när börsen går så dåligt.

Senast redigerad av Patriarch K den 2014-10-20 klockan 10:58.
Patriarch K är inte uppkopplad  
Gammal 2014-10-20, 10:58   #47751
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Att satsa på en 12 år yngre kvinna är som att dra in pengar på en högriskfond 7 av 7. Att satsa på en som är 3 år yngre är 5/7 i risk. Att satsa på en jämngammal är 4/7 i risk. Att satsa på någon som är 1-2 år äldre är 3/7 i risk. Att satsa på en som är 5 år äldre är 2/7 i risk. Att satsa på en som är 10 år äldre är 1/7 i risk.

Värt att tänka på. Speciellt nu när börsen går så dåligt.
Så vill man chansa med möjlighet till fantastisk avkastning så kör man på 12 år yngre, och om man bara vill inflationssäkra och skiter i avkastning så 10 år äldre?
Gammal 2014-10-20, 11:00   #47752
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Hur korkade är ni?

Är inte riktigt med på hur du menar. Ska man gå med på att skaffa barn med henne fast man själv inte vill? Är det inte bättre att bryta då så att hon kan hitta någon som vill samma sak? Win-win.
Om du nu inte menar att man är rätt säker på att man inte vill ha barn men "mjölkar" relationen (tills den tar slut) för att man inte bryr sig om vad hon vill.
Då är jag med på vad du menar. Det är otroligt egoistiskt.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2014-10-20, 11:00   #47753
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Halkorkad skulle jag säga, i vilken ålder får en kvinna själv välja vem hon vill dejta?
Det får hon göra oavsett ålder faktiskt. Även barn får vilja saker.

För att faktiskt dejta någon är kraven något högre. Fram tills barn är 18 har föräldrar något slags övergripande ansvar, även om det i praktiken är svårt att ta detta ansvar avseende val av dejt. Upp till 15 har länsman synpunkter om dejtandet involverar sex.

Men framför allt är man (minst) två om beslutet att faktiskt dejta. Bägge med ansvar för såväl sig själv som sin partner.
Gammal 2014-10-20, 11:01   #47754
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Om du nu inte menar att man är rätt säker på att man inte vill ha barn men "mjölkar" relationen (tills den tar slut) för att man inte bryr sig om vad hon vill.
Då är jag med på vad du menar. Det är otroligt egoistiskt.
Vi har en vinnare!
Gammal 2014-10-20, 11:01   #47755
Patriarch K
Registered User

Patriarch Ks avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Så vill man chansa med möjlighet till fantastisk avkastning så kör man på 12 år yngre, och om man bara vill inflationssäkra och skiter i avkastning så 10 år äldre?
I stora drag, ja! Fast sannolikheten att få barn snabbt ökar ju med 10 år äldre såklart - men det är ju inte det som är avkastningen.
Patriarch K är inte uppkopplad  
Gammal 2014-10-20, 11:06   #47756
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:

Vad som är ännu mer patetiskt är att hålla fast vid en jämnårig kvinna (30+) som vill ha barn, men skjuta upp det. En ung tjej som får vänta ett par år och sedan blir lämnad är faktiskt ingen big deal, en 30+ tjej som råkar ut för samma är mycket värre.

Så jag tycker att de lite äldre grabbarna här i tråden gör helt rätt som går efter yngre.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2014-10-20, 11:07   #47757
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Fast sannolikheten att få barn snabbt ökar ju med 10 år äldre såklart - men det är ju inte det som är avkastningen.
Kontext avgör. Med en kvinna på 53 är sannolikheten att få barn ganska liten.
Gammal 2014-10-20, 11:08   #47758
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Om det inte är så att han ljuger om att han vill ha barn eller ger ett felaktigt "tveksamt" svar så ser jag inte problemet. Om hon vill ha barn får hon väl ta eget ansvar för att ta redan om den andra parten vill det. Om han ljuger/manipulerar så är det problematiskt precis som vanligt men inte bara för att han är äldre/inte vill ha barn.
Redan sagt ffs.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-10-20, 11:10   #47759
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Det beror ju även på hur åldersskillnaden yttrar sig. Det blir ju lite fel med en 33årig skild tvåbarnsmamma med hus, föräldramöten och heltidsjobb med en 27årig förvuxen tonåring som bor hemma hos sina föräldrar, studerar på högskola och lever precis som när han var tonåring.

Då är åldersskillnaden stor, trots att det bara är 6år.

Så Jenni, mer än utseendemässigt, är du din ålder eller är du yngre?
Hmm, enligt andra är jag peter pan jag tycker dock jag har väldigt vuxna handlingar då och då....
Men overall, alla runt om skaffar barn, villa, Volvo och gifter sig medan jag fortfarande funderar på vilket land jag vill bo i...

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Varit mer upptagen än någonsin men har äntligen lite tid att ögla igenom Kolo igen

Klart det är ok! Håller med filmjölk också. Men som ett exempel för oss killar som inte vill ha barn så är yngre damer nästan ett måste, fan vad det tjatas om barn
Aha, dina inputs har varit saknade
Haha, jo men lite av den anledningen är det inte så lockande med äldre killar för mig, de har redan barn.
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2014-10-20, 11:13   #47760
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Citat:
Redan sagt ffs.
Nej. Frågar du kvinnor runt 20-strecket om de någonsin vill ha barn så är det ganska många som säger "Nej, verkligen inte!". Frågar du samma kvinnor tio år senare är det färre som inte vill ha barn. Ytterligare tio år senare är de ännu färre än så.

Detsamma gäller för övrigt också för män, även om jag tror andelen män som vid 40 fortfarande inte vill ha barn är större än motsvarande för kvinnor.

Det kokar ner till vilka krav man kan ställa på människor i olika lägen i livet avseende att de ska veta vad de vill med (hela resten av) livet. Dessa ökar med åldern.

Vilket inte är vad du sa på långa vägar.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:04.