2014-10-16, 13:36
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Hon kom aldrig på mötet så det sket sig, jag behöver dock lite rådgivning.
funderar på och dra iväg ett sms som lyder så här till samma person: "nu är det min tur att vara straight forward men jag vill gärna framföra detta. jag tycka att det vore synd ifall vi totalt kapade alla strängar, vi kom ändå bra överens(tyckte jag) och jag skulle väldigt gärna vilja hålla det så. vi ska kunna gå på samma möte och pratas irl utan att det ska kännas obekvämt. "
Vad säger vi?
|
Om du är säker på att hon missade mötet pga dig så... Annars låter det lite väl...
2014-10-16, 13:37
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Hur mycket har ni pratat med varandra?
Du har egentligen inget att förlora.
|
|
|
2014-10-16, 13:38
|
|
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av mental
om du är säker på att hon missade mötet pga dig så... Annars låter det lite väl...
|
+1
|
2014-10-16, 13:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
dauit: Ett riktigt klavertramp att skriva "...det vi har pågång...rinna ut i sanden" innan ni ens rört varandra.
Då är det helt uppenbart att hon reagerar som hon gjorde. Man måste behålla mystiken och spänningen sådär i början. Annars blir allt bara jobbigt och krystat. Jag förstår att hon torkade ut direkt när hon läste att du skrev att ni hade något "på gång" tyvärr
|
|
|
2014-10-16, 13:57
|
|
Projektledare
Reg.datum: Mar 2003
|
Sjukt hur fort tiden gar, 2014 alltsa
XXXL om du vill ha fler svar foreslar jag att du far forsoka anstranga dig mer an att fraga om hunden pa bilden eller drickan i glaset. Personligheten ar viktigare nu an nansin, forr rackte det langt med ett pretty face, nu tittar man pa hela paketet (utstralning, utseende, personlighet, ekonomi, jobb, familj etc)
Titta bara pa Erik fran Paradise Hotel, alla tjejer pekade ut honom som snyggast men sa hade han ingen personlighet. Fick han ligga? Nope
dauit har forsokt ga tillbaka och se din historik men den verkar ga langt bak eller sa har jag bara missat, men jag hade inte skickat nat meddelande eller ens odslat mer energi pa nagon som inte dyker upp pa en bestamd traff
|
|
|
2014-10-16, 14:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Det kan dock ofta vara svårt att skriva fylligare än så och tveksamt om det är bättre avkastning jämfört med att skriva till fler.
|
|
|
2014-10-16, 14:11
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Av att ha följt och deltagit aktivt i den här tråden ett bra tag nu, och känner ett behov av att sammanfatta saker, så har jag fått intrycket att killar och män nuförtiden avpolleteras för minsta lilla fel. Allt måste perfekt matcha kvinnans önskedröm vare sig hon är fullt medveten om vad exakt det är hon önskar eller ej.
Kvinnan behöver knappt prestera öht. utan agerar enbart jury som håller i auditions för män till rollen att bli hennes dejt/pojkvän. Hon behöver inte visa hur bra hon är, utan bedömer enbart männens prestation och hon kräver perfektion. Män och killar har inget alternativ annat än att gå på auditions och visa upp sig från sin allra bästa sida. Förlorar de så får de söka en annan roll, och vinner de har de egentligen ingen aning om vad de vinner för något.
"Vinsten" kan vara ett stolpskott vars enda positiva attribut är att hon ser halvbra ut, och detta är en risk män och killar slår knut på sig själva för att kunna ta.
Givetvis finns undantag med män som kan knäppa med fingrarna eller ta på sig en (faktiskt) kvinnlig roll och själv hålla "auditions" men det hör nog till undantagen.
Det är numera min världsuppfattning, vad anser ni, är den någorlunda korrekt?
|
|
|
2014-10-16, 14:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av chidde
dauit har forsokt ga tillbaka och se din historik men den verkar ga langt bak eller sa har jag bara missat, men jag hade inte skickat nat meddelande eller ens odslat mer energi pa nagon som inte dyker upp pa en bestamd traff
|
Det var ett grupparbete på skolan inte en dejt och jag tolkade dauit som att han ville ha tjejen som vän (har för mig han skrev det förut) och att det var därför han skulle skicka messet.
|
|
|
2014-10-16, 14:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Det stämmer bra filmjölk. Kvinnor är inte rationella utan det är enbart känslor som spelar in. För att framkalla primitiva känslor hos en kvinna så krävs det att man agerar primitivt - som lejon typ.
Ofta framkallar man dessa känslor genom att ha social övervikt, humor, pengar och att man ser bra ut. Antingen det ena eller det andra. Allat annat är BS imo
Senast redigerad av Patriarch K den 2014-10-16 klockan 14:17.
|
|
|
2014-10-16, 14:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Av att ha följt och deltagit aktivt i den här tråden ett bra tag nu, och känner ett behov av att sammanfatta saker, så har jag fått intrycket att killar och män nuförtiden avpolleteras för minsta lilla fel. Allt måste perfekt matcha kvinnans önskedröm vare sig hon är fullt medveten om vad exakt det är hon önskar eller ej.
Kvinnan behöver knappt prestera öht. utan agerar enbart jury som håller i auditions för män till rollen att bli hennes dejt/pojkvän. Hon behöver inte visa hur bra hon är, utan bedömer enbart männens prestation och hon kräver perfektion. Män och killar har inget alternativ annat än att gå på auditions och visa upp sig från sin allra bästa sida. Förlorar de så får de söka en annan roll, och vinner de har de egentligen ingen aning om vad de vinner för något.
"Vinsten" kan vara ett stolpskott vars enda positiva attribut är att hon ser halvbra ut, och detta är en risk män och killar slår knut på sig själva för att kunna ta.
Givetvis finns undantag med män som kan knäppa med fingrarna eller ta på sig en (faktiskt) kvinnlig roll och själv hålla "auditions" men det hör nog till undantagen.
Det är numera min världsuppfattning, vad anser ni, är den någorlunda korrekt?
|
Haha, nja på nätet är det lite så men det finns ju en anledning till att alla dessa med skyhöga krav fortfarande är kvar på nätet efter flera år. IRL blir de ratade rätt ofta skulle jag tro om det finns en kraftig mismatch mellan deras internetpersona och den IRL. Särskilt om det gäller högkvalitativa killar vilket det ofta gör med tanke på deras krav.
Senast redigerad av Macroman den 2014-10-16 klockan 14:18.
|
|
|
2014-10-16, 14:38
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Hon kom aldrig på mötet så det sket sig, jag behöver dock lite rådgivning.
funderar på och dra iväg ett sms som lyder så här till samma person: "nu är det min tur att vara straight forward men jag vill gärna framföra detta. jag tycka att det vore synd ifall vi totalt kapade alla strängar, vi kom ändå bra överens(tyckte jag) och jag skulle väldigt gärna vilja hålla det så. vi ska kunna gå på samma möte och pratas irl utan att det ska kännas obekvämt. "
Vad säger vi?
|
Som jag har förstått det av dina tidigare inlägg i tråden har historien sett ut lite så här:
Ni träffas, har efter detta sporadisk kontakt. Du vill, när det gått lite tid, styra upp något mer organiserat, hon deklarerar att hon inte är är intresserad. Du kan inte riktigt släppa tanken på henne och planerar att sätta in en stöt på ett möte du vet att även hon skall på. Hon kommer inte på mötet (oklart varför). Du gör bedömningen att hon uteblev från mötet pga att du skulle vara där och sätter ihop ett SMS som basically går ut på att du vill hänga med henne i alla fall och att hon minsann skall kunna gå på ett möte där även du befinner dig (utan att du, vad vi här på Kolo vet, verkligen vet att hon uteblev pga dig).
Om jag eller någon jag känner fick ett sådant SMS efter den historia du beskriver skulle jag uppfatta det som att 1) du var en efterhängsen typ som inte kunde ta ett nej och 2) du tror att du är världens centrum.
Jag tycker personligen att om man stöter på någon och den personen deklarerar tydligt att hen inte är intresserad, så låter man hen vara ifred. Man beter sig inte som ett plåster. Man är sällan så underbar att man är helt omistlig även för de personer som själva tror att de inte vill ha kontakt med en.
|
|
|
2014-10-16, 16:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Om du är säker på att hon missade mötet pga dig så... Annars låter det lite väl...
|
Såg det av en slump via Facebook att vi skulle på samma evenemang, så jg vet inte helt ärligt. Hon har annars inga som helst kopplingar till det evenemanget jag gick på.
Citat:
Ursprungligen postat av 4623
Hur mycket har ni pratat med varandra?
Du har egentligen inget att förlora.
|
Som sagt, första kvällen vi möttes, två telefon samtal och säkert 200-400 sms den under september.
Så tänker lite jag också, vi möttes Förövrigt idag och det var ingenting stelt så jag kör på tror.
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
dauit: Ett riktigt klavertramp att skriva "...det vi har pågång...rinna ut i sanden" innan ni ens rört varandra.
Då är det helt uppenbart att hon reagerar som hon gjorde. Man måste behålla mystiken och spänningen sådär i början. Annars blir allt bara jobbigt och krystat. Jag förstår att hon torkade ut direkt när hon läste att du skrev att ni hade något "på gång" tyvärr 
|
Det gjorde jag säkert, men jag ville se ifall hon fortfarande var intresserad eftersom hon skulle höra av sig när hon var tillgänglig, hon herde inte av sig alls utan jag blev tvungen att höra av mig efter en vecka.
Mobilen
|
|
|
2014-10-16, 16:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Vad innebär "kör på"?
|
|
|
2014-10-16, 16:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Ett möte och en konversation med en ny främmande människa är aldrig bortkastad. Hur kan man ens välja att se det som bortkastat? Man kan ju ha hur mycket som helst gemensamt!
|
Jo men säg att du får mejl av någon du absolut inte finner intressant. Du svarar artigt. Personen som har mejlat dig tror då att du är intresserad. Och svarar igen.
Men du är ju fortfarande inte intresserad. Vad skall du göra då? Fortsätta att ta upp personens tid trots att du överhuvudtaget inte är intresserad. Eller säga tack men nej tack.
Oavsett vad du väljer? vem har vunnit på den här konversationen? Ingen. Komplett waste of time.
Bättre då inte svara. För båda parter.
|
|
|
2014-10-16, 17:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av chidde
|
Det här var ingen direkt bestämd träff som berör skolan eller ett skolarbete. Vi går inte ens i samma årskurs eller program, hon går sista året och jag går första. Det här mötet var något som berörde en sektion och hon är inte angagerad i sektion överhuvudtaget, mer som ett allmänt informationsmöte.
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman
Det var ett grupparbete på skolan inte en dejt och jag tolkade dauit som att han ville ha tjejen som vän (har för mig han skrev det förut) och att det var därför han skulle skicka messet.
|
Nja inte riktigt, se ovan. Var mer ett informationsmöte som berör vår sektion.
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Som jag har förstått det av dina tidigare inlägg i tråden har historien sett ut lite så här:
Ni träffas, har efter detta sporadisk kontakt. Du vill, när det gått lite tid, styra upp något mer organiserat, hon deklarerar att hon inte är är intresserad. Du kan inte riktigt släppa tanken på henne och planerar att sätta in en stöt på ett möte du vet att även hon skall på. Hon kommer inte på mötet (oklart varför). Du gör bedömningen att hon uteblev från mötet pga att du skulle vara där och sätter ihop ett SMS som basically går ut på att du vill hänga med henne i alla fall och att hon minsann skall kunna gå på ett möte där även du befinner dig (utan att du, vad vi här på Kolo vet, verkligen vet att hon uteblev pga dig).
Om jag eller någon jag känner fick ett sådant SMS efter den historia du beskriver skulle jag uppfatta det som att 1) du var en efterhängsen typ som inte kunde ta ett nej och 2) du tror att du är världens centrum.
Jag tycker personligen att om man stöter på någon och den personen deklarerar tydligt att hen inte är intresserad, så låter man hen vara ifred. Man beter sig inte som ett plåster. Man är sällan så underbar att man är helt omistlig även för de personer som själva tror att de inte vill ha kontakt med en.
|
Du har förstått det rätt, på ett ungefär. Jag tolkade det som när hon inte var intresserad längre var ur ett relationsperspektiv. Nu hade jag tänkt mig bara att ha en kompis eftersom relationsbiten sket sig, det var väldigt länge sedan jag hade en tjejkompis.
Pga av hur det har gått med tidigare tjejer samt mitt lite halvdåliga självförtroende har jag en tendens att bli lite efterhängsen som du så snyggt skrev.
Senast redigerad av dauit den 2014-10-16 klockan 17:25.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.
|

|