2010-04-11, 15:08
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
How I met your mother är en stabil serie även om den blivit lite sämre på sistone. Den är enormt mycket bättre än 2½ som faktiskt är en riktigt dålig serie med riktigt dåliga skämt. How I met your mother har i alla fall några skämt som varit lite nya och oväntade, något man absolut inte kan säga om 2½ men.
|
|
|
2010-04-11, 15:10
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
How I met your mother är en stabil serie även om den blivit lite sämre på sistone. Den är enormt mycket bättre än 2½ som faktiskt är en riktigt dålig serie med riktigt dåliga skämt. How I met your mother har i alla fall några skämt som varit lite nya och oväntade, något man absolut inte kan säga om 2½ men.
|
Det roliga med 2½ men är att Charlie Sheen inte behöver spela sin karaktär. Han bara går in och är som han är i verkligheten.
|
|
2010-04-11, 15:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Blir det inga fler avsnitt av How to make it in america? Funderar på att kolla in den, men känns segt att kolla på något som bara kommer att vara 8 avsnitt?
|
|
|
|
2010-04-11, 15:17
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe_H
Blir det inga fler avsnitt av How to make it in america? Funderar på att kolla in den, men känns segt att kolla på något som bara kommer att vara 8 avsnitt?
|
Jo, det gör det. Annars är det sämsta miniserien nånsin. I de första sju avsnitten händer det ingenting som driver storyn vidare. I det åttonde så händer det en sak de sista fem minutrarna.
|
|
2010-04-11, 16:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Att 2 1/2 har höga betyg beror på att folk är ointelligenta personer som också gillar seagal filmer och dylikt... klart att man skrattar ibland men humorn är ju på en buskisnivå och de förklarar ju dessutom skämten/drar dem flera ggr så att ingen ska kunna missa det.
|
|
|
2010-04-11, 16:48
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
|
Du har nu förlorat all din pondus som finsmakare vad gäller humorserier. Tråkigare och fjantigare serie än the mother får man leta efter.
|
2010-04-11, 17:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Jag har nyligen börjat se på The Sopranos och vet inte riktigt vad jag ska tycka. Med tanke på hur hyllad den är så var ju förväntningarna minst sagt höga men efter att ha sett första säsongen så är jag en smula besviken. Hoppas på förbättring i andra säsongen.
|
Vissa avsnitt är kanon bra och vissa avsnitt är riktiga jävla transportsträckor där man sitter och tittar på klockan, önskar att något skall hända eller att skiten ska ta slut så man får se nästa avsnitt. Overall är serien bra, men tycker inte det är någon topp-serie och skulle definitivt inte se den en gång till.
|
|
|
2010-04-11, 17:55
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av emi23j
Vissa avsnitt är kanon bra och vissa avsnitt är riktiga jävla transportsträckor där man sitter och tittar på klockan, önskar att något skall hända eller att skiten ska ta slut så man får se nästa avsnitt. Overall är serien bra, men tycker inte det är någon topp-serie och skulle definitivt inte se den en gång till.
|
Fast hur ofta ser man om serier? Jag älskar Scrubs t.ex, tycker att nästan alla avsnitt är lysande, men jag har svårt att se mig själv se om allt. Möjligen om jag skulle köpa boxen eller så.
|
|
2010-04-11, 18:04
|
|
|
man vänjer sig
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Klipp dig
|
Som sagt!
http://www.imdb.com/title/tt0823333/
Helt ofattbart hur den kan ha så lågt betyg!
Jag är nyklippt och fin
|
|
|
2010-04-11, 18:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
|
Har bara sett piloten av HIMYM så det är för tidigt för mig att säga något, men jag blev inte imponerad av det avsnittet. Håller fullständigt med om 2½ men. Sitcoms som följer deras koncept är så jävla tröttsamma anno 2010. Var inte det här gammalt typ 1991?
Vad gäller komedi på TV (Sopranos, The Wire, Entourage har enormt roliga situationer, men talar om genren komedi) så rekommenderar jag som tidigare sagt Arrested Development, 30 Rock, Malcolm In The Middle. Även gamla serier håller än, Fresh Prince och Seinfeld har jag tankat och sett igenom, delvis.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2010-04-11, 18:25
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av messier11
Att 2 1/2 har höga betyg beror på att folk är ointelligenta personer som också gillar seagal filmer och dylikt... klart att man skrattar ibland men humorn är ju på en buskisnivå och de förklarar ju dessutom skämten/drar dem flera ggr så att ingen ska kunna missa det.
|
Pinsamt att korrelera intelligens med vilken sorts humor en person gillar.
|
|
|
2010-04-11, 18:47
|
|
|
Pink belt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Salus
Pinsamt att korrelera intelligens med vilken sorts humor en person gillar.
|
Det är inte helt världsfrånvänt, om det är det du menar. Har man lite livserfarenhet så konstaterar man rätt snabbt att t.ex folk som tycker Stefan & Krister är humor inte är några hjärnmonster i övrigt. Generellt sett.
|
2010-04-11, 19:10
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Du har nu förlorat all din pondus som finsmakare vad gäller humorserier. Tråkigare och fjantigare serie än the mother får man leta efter.
|
Din mamma.
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Har bara sett piloten av HIMYM så det är för tidigt för mig att säga något, men jag blev inte imponerad av det avsnittet. Håller fullständigt med om 2½ men. Sitcoms som följer deras koncept är så jävla tröttsamma anno 2010. Var inte det här gammalt typ 1991?
Vad gäller komedi på TV (Sopranos, The Wire, Entourage har enormt roliga situationer, men talar om genren komedi) så rekommenderar jag som tidigare sagt Arrested Development, 30 Rock, Malcolm In The Middle. Även gamla serier håller än, Fresh Prince och Seinfeld har jag tankat och sett igenom, delvis.
|
How I met your mother är mer vänner-stilen (fast bättre) där det handlar mycket om att skapa någon slags mysstämning. Anser man inte att det är lite mysigt så kommer man inte heller tycka att det är roligt.
Skillnad mot mer uppenbart rolig humor som Seinfeldt, Arrested Development, It is always sunny in Philadelphia, South Park, Futurama etc.
|
|
|
2010-04-11, 19:13
|
|
|
Pink belt
|
Citat:
Din mamma.
|
Min mamma är död, vad menar du?
|
2010-04-11, 20:04
|
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Fast hur ofta ser man om serier? Jag älskar Scrubs t.ex, tycker att nästan alla avsnitt är lysande, men jag har svårt att se mig själv se om allt. Möjligen om jag skulle köpa boxen eller så.
|
Jag gillar att se om serier  Sett the office flera gånger, family guy 2-3 ggr m.m.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:39.
|

|