Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-22, 15:31   #47056
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Flash: Jag tror din teori stämmer.
Vad är teorin?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-09-22, 15:35   #47057
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Varför skulle det göra de mer trasiga/förstörda/rädda?
För att de har legat med minst en duschpåse?
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2014-09-22, 15:36   #47058
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Så desto fler relationer man har haft, desto "trasigare" är man? Tillåt mig att gapskratta..
Hör efter med MrBoris om han kan verifiera graden av trasighet
Gammal 2014-09-22, 15:38   #47059
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Hör efter med MrBoris om han kan verifiera graden av trasighet
Fast det är ju en rätt lustig kombo tillsammans med att flash föredrog att man skulle varit med "många" (eller snarare var skeptisk till någon som varit med få).
Gammal 2014-09-22, 15:43   #47060
*Flash*
Now You See Me

*Flash*s avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Fast det är ju en rätt lustig kombo tillsammans med att flash föredrog att man skulle varit med "många" (eller snarare var skeptisk till någon som varit med få).
Och vart har JAG skrivit eller hintat om att man "blir trasigare" av att ha varit med många?
Risken för att träffa på en eller annan skit/idiot/pucko ökar ja men annars tror jag absolut inte att man behöver vara mer trasig efter många än efter någon enstaka.
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2014-09-22, 15:52   #47061
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Och vart har JAG skrivit eller hintat om att man "blir trasigare" av att ha varit med många?
Risken för att träffa på en eller annan skit/idiot/pucko ökar ja men annars tror jag absolut inte att man behöver vara mer trasig efter många än efter någon enstaka.
Vad är orsaken till att de är trasiga oftare då?

Skillnaden är snarare att som kille som är trasig har du två val, antingen så kommer du över/låssas att du har kommit över det eller så självimploderar du/dejtar lena handen resten av livet.

Som tjej har du mycket större möjlighet att i allmänhet vara lite klurig, trasig, "dig själv" eller vafan du vill för du kommer få folk som är intresserade av dig oavsett. Så det "fungerar" att vara trasig, långsam, osv.
Gammal 2014-09-22, 16:13   #47062
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Är väl ingen nyhet att tjejer tenderar att tänka mer emotionellt och killar mer med köttflöjten. Klart som korvspad det blir en krock i mänskligheten.

Jag är dock inte säker på att det är något genetiskt betingat, utan med risk att låta som en tvättäkta feminist, så är jag rädd för att sociala strukturer och omvärldsbilden gör att det blir så.

Sedan finns det så klart en påverkan av testosteron i kombo med droger, prepp, ADHD eller vad det nu kan finnas för faktorer som gör att män tenderar att vara mer våldsamma än kvinnor rent statistiskt.

Den dagen man ser kvinnor dagligen ställa sig och klia sig i skrevet, rapa högljutt eller fisa en väninna i ansiktet för att till helgen svepa en kvarting koskenkorva och spöa skiten ur en annan tjej som råkade stöta till henne på dansgolvet - då lär vi också ha en högre andel män som är "trasiga" ur tidigare relationer. Fysiskt som psykiskt.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2014-09-22, 16:15   #47063
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Vad menar du skuggan? Att de oftare är trasiga för att de råkar ut för misshandel oftare?
Gammal 2014-09-22, 16:21   #47064
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Vad menar du skuggan? Att de oftare är trasiga för att de råkar ut för misshandel oftare?
Män tenderar generellt att växa upp med att man ska vara macho, inte grina, bita ihop, inte gråta och en del - tack och lov inte alla - får svårare att dels hantera sina känslor, dels att prata känslor och uttrycka dem överlag. I vissa åldrar är man en mes om man visar sig vara kille och är empatisk osv. Den hårda attityden och machokulturen, gör också att en del får svårare att till exempel göra ett snyggt uppbrott av en relation. Eftersom man inte törs/kan/vill hantera det, så hittar man en anledning till uppbrottet istället (t.ex. otrohet, eller ignorans).

Hur ofta hör man att en äldre man lever med en hustru som har svårt att prata om känslor? Hur ofta hör man tvärtom? En kvinna som är emotionell och lever ihop med en karl som är stenansiktet himself.

För egen del hör jag inte helt sällan vänner och bekanta berätta om att de växt upp med t.ex. en pappa som de sällan sett vara romantisk, eller prata eller visa känslor. Mamma mjuk, pappa hård. Osv.

Journalen
Gammal 2014-09-22, 16:23   #47065
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Hur gör det tjejer trasigare? Fattar ingenting.
Gammal 2014-09-22, 16:33   #47066
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Hur gör det tjejer trasigare? Fattar ingenting.
Om kille eller tjej är med om samma sak tror jag inte något med könen påverkar om hur pass trasig man blir. Däremot tror jag att tjejer oftare råkar ut för att bli dåligt behandlade av en killkompis, kk, partner, make, man, sambo, pojkvän - pga det jag skrev ovan.

Journalen
Gammal 2014-09-22, 16:43   #47067
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

Sedan finns det så klart en påverkan av testosteron i kombo med droger, prepp, ADHD eller vad det nu kan finnas för faktorer som gör att män tenderar att vara mer våldsamma än kvinnor rent statistiskt.

.
Undantaget relationsvåld då där det är ganska jämlikt. Tom. fler utsatta män än kvinnor enligt någon undersökning. Inte i anmälningar men i antal incidenter.
Gammal 2014-09-22, 17:49   #47068
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Om kille eller tjej är med om samma sak tror jag inte något med könen påverkar om hur pass trasig man blir. Däremot tror jag att tjejer oftare råkar ut för att bli dåligt behandlade av en killkompis, kk, partner, make, man, sambo, pojkvän - pga det jag skrev ovan.
Jag har väldigt svårt att göra den kopplingen du finner så självklar. Om något påvisar du att killarna är mer trasiga.
Gammal 2014-09-22, 18:24   #47069
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Nej absolut inte det jag menar.
Men alla formas av saker som händer en här i livet, på ett eller annat sätt.
Desto fler eller värre saker som man är med om desto större är nog risken att man påverkas negativt (att man t.ex. har svårt att våga lita på killar i vissa avseenden, eller har svårt för att våga säga vad man känner för att man är rädd för att bli avvisad).
Rädd att bli avvisad? Du tycker det är en stor grej?

Citat:
Nu bara antar jag att du med det menar att killarna blir ratade direkt och aldrig fått en chans att dejta alla dessa tjejerna du nämner.

En tjejkompis till mig dejtade en kille i lite över 1,5 månad och dom sågs varje vecka iaf 1-2 gånger och gjorde saker som att gå ut och äta middagar ihop, sitta och äta glass i badkaret (tror även tända ljus var inblandat) osv osv (utöver att ha sex vilket dom inte hade direkt eller varje gång dom dejtade/sågs heller).
Min kompis hade börjat få känslor och trodde att han kanske också hade det, så var inte fallet för honom dock vilket var rätt tydligt när den killen frågade ut mig på en dejt utan att veta om att vi var kompisar.

Det där är för övrigt ett exempel mest, menar att killar många gånger inte verkar bry sig så mycket om tjejer när dom väl vet att det inte kommer bli något seriöst och verkar alldeles för ofta tycka att det kvittar hur man avslutar saker eller ens att man gör det.
Och fortfarande, inget som gäller alla killar och ja finns sviniga tjejer med menar bara att jag vet minst dubbla antalet killar mot tjejer som avslutat saker dåligt.

Mitt ex var jag en riktig jävla skit mot, i övrigt tror jag de flesta andra inte känt sig överdrivet dåligt behandlade utav mig men vad vet jag (jag har iaf försökt att inte avsluta saker dåligt och att faktiskt avsluta saker innan jag går vidare och dejtar/träffar en ny osv, så svårt är det i regel inte).
Några har iofs varit skitsura för att dom inte fått ligga och/eller för att jag inte älskat deras hästkukar och inte velat träffats mer.
Poängen är att den stora majoriteten killar är ensamma och ratade. Det blir då lite lustigt att komma med att det suger med killar som är oseriösa och bara ute efter sex.

Jag har träffat några tjejer som visade sig bara vilja ha sex och bekräftelse. Det är för all del lite tråkigt, men hur många här tror du tycker det låter som traumatiserande händelser?

Tävlingar om vem det är mest synd om är inte särskilt givande. När du däremot menar att tjejer i regel är trasigare och sedan kommer med bagatellartade exempel är det dags att bli kanske en liten gnutta upprörd.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2014-09-22, 19:05   #47070
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Rädd att bli avvisad? Du tycker det är en stor grej?

Poängen är att den stora majoriteten killar är ensamma och ratade. Det blir då lite lustigt att komma med att det suger med killar som är oseriösa och bara ute efter sex.

Jag har träffat några tjejer som visade sig bara vilja ha sex och bekräftelse. Det är för all del lite tråkigt, men hur många här tror du tycker det låter som traumatiserande händelser?

Tävlingar om vem det är mest synd om är inte särskilt givande. När du däremot menar att tjejer i regel är trasigare och sedan kommer med bagatellartade exempel är det dags att bli kanske en liten gnutta upprörd.
Sammanfattar det jag tycker rätt bra. Håller med om att det är meningslöst att tävla i vem det är mest synd om. Tycker dock det är intressant att få höra "hur andra sidan ser det" och vad de tror och tycker saker beror på.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:01.