Knäböj (fortfarande OL-stil, med paus)
120 x 7, 7, 7
Överraskad hur bra det kändes
RDL
120 x 7, 7, 7
Benspark och liggande bencurl
82 x 8, 8 och 36 x 8, 8
Donkey calf raise
4x6 med, 320 lbs
Tre set sittande vader (3x11 med 2x45 lbs) och hängande benlyft
Tog några fingrar vid höftböjaren i sittande vaderna för att känna efter att de inte jobbade. Jävlar vad det nöp till i vaderna då.
Nöjd. Får filma böjarna nästa vecka. Kändes åtminstone riktigt fint idag, även om skönhetssömnen i natt blev avbruten då jag gick upp kl 6 för att köra päronen till flygplatsen. Jag hann dock knappt öppna dörren till sovrummet förrän de sa att de beställt taxi.. Jaja.
Dips
Kv+30 x 6, 6, 6
Kontrollerad excentrisk fas. @8,5 sista
Kabelflyes
2x10 med 30 kg
Liggande tricepsextensions, på steplåda
3 set med 40 kg. Testa 2x5 kg för lite längre rom, alt liggande på bänk för bekvämlighet
Tre set kb-sidlyft (12 kg x 8, 8, 8) och två set pushdown (70 kg x 10, 10)
87,0 i morse, även om jag slutade på 2250 kcals igår (lol) och hade över 13K steg. Tror min våg inte spelar i samma liga som päronens. Aja.
Tar med lite mått nu.
Bra att du har skippat alla mått någon gång UTOM armar.
Även bra att den haft mest progression.
Har även en del mått kring bryggan, men sket i dem. När vikten går upp utan midjemåttet och övriga mått står still räknar jag med att bryggan ökar i omkrets.
Börjar återigen ifrågasätta min våg i Göteborg kontra päronens i Halmstad. Lustigt att jag skulle ligga på 86,5, -0,5 jämfört med två dagar sen, när magen är så tom som den är. Nu har jag iofs inte varit jätteaktiv, men matintaget är såpass lågt så jag förväntade mig större effekt än +2 kg än 9 dagar sen
Stående extensions med EZ-stång
20 kg (+stång) x 8, 8, 8
Sidlyft
13,5 x 10, 10, 10
Reppushdowns och repextensions
45 x 12, 12, 9,5 - minskande vikt från 45 till 22,5 x typ 6 reps. Kör på 45 x 10 och 22,5 x 8 nästa gång
Långa tricepshuvudet kändes våldtaget
Knäböj (fortfarande OL-stil, med paus)
120 x 8, 8, 8
Hade tänkt köra 4 set, men eftersom detta blir veckans tredje pass fick det räcka med tre. Film samtliga set
RDL
125 x 7, 7, 7
Film första setet
Bulgariska utfall
2x27 kg x 7, 7, 7
0,5 kg mindre än tänkt då någon satt 27 kg hantlarna där 27,5 skulle vara
Film sista
Glute ham raise
7, 7, 7
Ställningen var lös. Lite distraherande i början
Film sista setet. Kan faktiskt utmana mig med att extendera höften tidigare
Vad ni kan obs är att jag plantarflekterar fötterna (dvs har bara tårna i plattan) för att utesluta m. Gastrocnimeus
“Ny” stående vadpress
4x5 med 9 plattor, vilket ska motsvara 180 lbs. Kan ha blivit 6 reps något set
Tre set sittande vader (3x8 med 35 kg) och 3x4 excentriska dragonflags (!!)
Det mysiga samtalet som bekräftade att Holm och Sanna var på G kom vid 04.50 i morse. Efter lite mys med dem som sällskap på morgonkvisten fick jag pluggat lite innan jag tog en liten nap+kaffe, så energin var det faktiskt inget fel på idag, även om det totalt inte blev mycket mer än 5 h sömn inatt
Veckans höjdpunkt ägde dock rum igår kväll i form av 2x100 g skumtomtar
Facepulls
35 x 11, 11, 11
Stångcurls
40 x 7, 7, 7, 7
Bakåtlutande hantelcurls
11 x 10, 10, 10
Så gott som fail. Sikta på 4x10 nästa vecka
Nu hade jag en balans kring 3500-3600 kcals/dag innan jul, och snittade väl kring 13K steg/dag.
Jag åt väldigt lite 2/1 (2235 kcals), dagen jag åkte hit, och morgonen därpå vägde jag 87,0. Dagarna därpå vägde jag 86,7, 86,5, 86,2, och sedan har det stannat där… på 2600 kcals! Har visserligen gått mindre, men jag förväntade mig betydligt större dropp första veckan. Eftersom jag inte vill dieta längre än januari, så får jag se till att få in lite fler steg, då de snittar kring 7000 nu.
I övrigt nöjd med passet, och jag ser inte sååå svulstig ut på (andra) filmen
I första filmen är samtliga klipp från första setet av övningarna, förutom stångcurls som var tredje