Satsar på att böja 173x2 imorgon sen lite ryck och stöt-varianter. Har lagt in tyngre walkouts för böjen igen som jag körde lite förut. Gick ut med 190 och 200 idag och bara böjde lite på knäna med vikten för att vänja mig. Är väl mest psykologiskt men känns bra så kör vidare på det Inga problem att gå ut med 200. Lägger på 1kg varje pass på dessa walkouts, så blir det i linje med min ökning på 2orna.
Siktar på att nå upp till 180x2 för böjen, sen kör jag om med 3or från 161kg, så det blir ett pb varje pass. Sen om igen med 4or. Sen om igen med 5or osv. Sen får jag köra en singel-period igen och peaka maxstyrkan.
Yes, går fortsatt bra trots deff som drar ner kroppsvikten. Är väldigt nöjd med om 180x2 skulle gå, särskilt på kroppsvikt under 88kg, det är då lite över dubbla kroppsvikten, på en 2a dessutom
Fixar en film på 173x2 imorgon så får vi se hur farten ser ut på den vikten.
Startvikt 63kg, sen 64,65,66 osv tills fail. Därefter omstart från 60 eller lägre med 1 adderad rep.
Böj: Samma princip som striktpressen som jag kört i 2 veckor nu med bra success.
Ryck: I ryck kör jag 2 ryck (klassisk stil) + så många ryckböjar jag känner för, per set. Balans och effektivitet är målet med detta.
C&J: 1+2 vändning + överstöt framöver. Inga fler stötar från rack just nu. Bara denna variant. Jobbar runt 90% för effektivitet, tyngre när det känns bra.
Drag: Ryckdrag/stötdrag varannat "drag" pass. Kör precis samma upplägg för båda;
Pass 1: Drag från golv på X-vikt.
Pass 2: Drag från liten platå på samma vikt.
Pass 3: Drag från medium platå på samma vikt.
Pass 4: Drag från hög platå på samma vikt.
Pass 5: Drag från golv igen, fast 2kg mer på stången.
Börjar med drag från hög platå i stötdragen och från golv i ryckdragen, som jag redan kört ca 10 pass i.
Mycket jobb över huvudet samt en hel del drag framöver, men med fräsch kropp ökar jag fortfarande böjen stadigt uppåt varje pass utan att överdriva volym. Hög vecko-volym för dragen bör ge ordentligt med pisk för ryggen trots avsaknad av tunga mark.
Med en 120 styrkevändning idag indikerar det mesta på att 200 böjen är väääääldigt nära. Kan man dessutom dra ner till 80kg kroppsvikt och böja 200 så är jag helt plötsligt uppe på 2,5x KV