Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-27, 14:03   #451
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Någon som fortfarande spelar i vinterkylan? Pokemon Go verkar ha varit som en sommarplåga som alla gillade ett par månader som sedan gick över.
Lite tråkigt att man körde sönder spelet något brutalt under sommaren.

Totaltröttna när semestern tog slut, sen hade man ju inte lika mycket tid att spela heller när man började jobba igen. Sen ovanpå det kom kylan med hösten och vintern. Hade man varit smart så hade man fortsatt när alla andra sluta, så hade man varit bäst nu Tror jag nådde level 27 under semestern på 4 veckor.

20-30k steg om dagen gick jag. Dem där jäkla äggen.

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 14:24   #452
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Lite tråkigt att man körde sönder spelet något brutalt under sommaren.

Totaltröttna när semestern tog slut, sen hade man ju inte lika mycket tid att spela heller när man började jobba igen. Sen ovanpå det kom kylan med hösten och vintern. Hade man varit smart så hade man fortsatt när alla andra sluta, så hade man varit bäst nu Tror jag nådde level 27 under semestern på 4 veckor.

20-30k steg om dagen gick jag. Dem där jäkla äggen.
spelade själv till lvl 29 under sommaren, cyklade mest runt sista veckorna för att snabbare kläcka ägg. Då blev det tråkigt. Jag fångade alla 142 st innan jag slutade iaf. Sen när jag tröttnade helt på att ta mig ut så laddade jag ner en bot och gjorde ett par account till och insåg hur otroligt lätt det var att fuska och tröttnade TOTALT på spelet. Shit, blev lvl 25 på ett dygn med bottarna som sprang runt på olika platser i USA samt Tokyo. Tyvärr hade USA otroligt mycket mer pokestops och pokemon. Jag startade även en bott som jag snatchade pokemons med, hittade alla 142 och sparade enbart de allra bästa (Hög IV) men då jag enbart var typ lvl 12 på den när jag fångat alla så hade jag typ bara 300 cp som mest då man får mer cp desto högre level du har. Dock hade jag många med nära perfekt IV.

Så då tog jag bort appen helt och insåg hur tråkigt det var när det typ tog ett dygn med botten att komma dit jag kommit på 6 - 7 veckor..

Sen dess har jag inte startat det eller saknat det alls.
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 00:42   #453
Boston
Registered User

Bostons avatar

Reg.datum: Mar 2006
Kör fortfarande på, är 250k xp in på lvl 32 och fick guldmedalj i jogger idag (100mil).

Äggen gör cardion så mycket roligare, speciellt nu på diet!
Spelar mest för att gå äggen, lika spännande varje gång, haha.

Roligt att du nämner roboten Mattilainen, åkte precis på en säkerhetskontroll underspelets gång för att bekräfta att man inte var en robot genom att checka av en del bilder med olika motiv.
Boston är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 21:23   #454
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Boston Visa inlägg
Kör fortfarande på, är 250k xp in på lvl 32 och fick guldmedalj i jogger idag (100mil).

Äggen gör cardion så mycket roligare, speciellt nu på diet!
Spelar mest för att gå äggen, lika spännande varje gång, haha.

Roligt att du nämner roboten Mattilainen, åkte precis på en säkerhetskontroll underspelets gång för att bekräfta att man inte var en robot genom att checka av en del bilder med olika motiv.
Skönt att dom försöker iaf! Jag hatar ju att fuskare ska förstöra för andra som kämpar. Jag testade bottarna bara för att se hur det var när jag ändå hade tröttnat, tog inte över några gym etc med mina pokemon som jag hade då. Ställde in att bara spara de 2 bästa IV och bästa CP per pokemon så typ alla mina "rares" var minst 3k cp.. Sen tröttnade jag på att det fanns ingen mening med att ta över gymmen. Du tog över så många gym du kunde och sedan tog din "vinst" i guld för att sedan vänta nästa dygn och göra om samma sak. Fanns liksom ingen anledning att stoppa in bra pokemons så blev ju att man alltid stoppade in typ 10 cp weedle.. Har de försökt göra gymmen mer attraktiva? Några bra saker dom förbättrat vad jag vet är att du inte kan köra bil längre och kläcka ägg, eller du kan markera många och slänga på samma gång. Kanske kan man evolva många på samma gång nu också? Sen tycker jag dom gjort bra att man får extra för varje dag man spelar och att man får candies om du går ut och går t.ex. med en viss pokemon.
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-17, 15:23   #455
Hönke
Registered User

Hönkes avatar

Reg.datum: Nov 2007
80 nya pokemon släpptes idag. Ifrån 2a generationen.
Hönke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 12:17   #456
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Hönke Visa inlägg
80 nya pokemon släpptes idag. Ifrån 2a generationen.
Att de fortfarande försöker hålla spelet vid liv alltså. Någon som sett statistik på antal aktiva användare från i somras till nu? Ser fortfarande många småkids med det igång i Göteborg men intresset överlag känns ju lika försvunnet som kolsyran i gårdagens öppnade flaskcola.
Gammal 2017-02-18, 12:45   #457
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Att de fortfarande försöker hålla spelet vid liv alltså. Någon som sett statistik på antal aktiva användare från i somras till nu? Ser fortfarande många småkids med det igång i Göteborg men intresset överlag känns ju lika försvunnet som kolsyran i gårdagens öppnade flaskcola.

Var inte direkt ett bra djup i spelet. Fast det visste man ju från början.

Skrivet slarvigt med telefonen
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 13:16   #458
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Jag tror helt klart det kmr bli poppis igen under våren/sommaren.
Gammal 2017-02-18, 16:40   #459
Rawrx
Stor fin fet T-Rex

Rawrxs avatar

Reg.datum: Aug 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Jag tror helt klart det kmr bli poppis igen under våren/sommaren.
Ja! Jag väntar på att det skall bli tillräckligt varmt väder för att det skall vara skönt att hänga utomhus. Skall börja spela till sommarn igen. Levlade upp till 25 förra sommaren och det blev många långa promenader.

Ser fram emot att spela igen.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 19:08   #460
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Att de försöker hålla det igång? Spelet har dragit in löjliga siffror, de har lyckats med det väldigt väl.

Däremot så kommer det aldrig att få tillbaks hysterin som var de första två veckorna, men det kan ju knappast vara en förvåning.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 19:25   #461
Boston
Registered User

Bostons avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Har de försökt göra gymmen mer attraktiva? Några bra saker dom förbättrat vad jag vet är att du inte kan köra bil längre och kläcka ägg, eller du kan markera många och slänga på samma gång. Kanske kan man evolva många på samma gång nu också? Sen tycker jag dom gjort bra att man får extra för varje dag man spelar och att man får candies om du går ut och går t.ex. med en viss pokemon.
Struntar i gymmen, tar dom bara tillräckligt för att kunna köpa lucky eggs när jag har tillräckligt många att envovla.

Nej man kan inte köra envolve på flera samtidigt men man kan markera och transfer flera samtidigt!

Har spelat dåligt det senaste, har haft sjukt mycket att göra så ingen cardio - ingen pokemon.

Annars gnäller ni jävla på vädret, hur många timmar i rad spelar ni egentligen?
Boston är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 21:04   #462
Jocke67
-[][]--------[][]-

Jocke67s avatar

Reg.datum: Jan 2016
Min gabb spelar Pokemon Go på Android. Sedan ca en vecka tillbaka kraschar programmet så fort man försöker fånga en Pokemon ("Pokemon Go har stoppats"). Har testat installera om men det hjälpte inte. Någon som vet råd?
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 09:36   #463
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Vilka spelar fortfarande? Är snart level 33 och med senaste justeringarna i gymmen gillar jag det. Raids är awesome!
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 19:45   #464
Xtreme-G
No brain, no gain

Xtreme-Gs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Haft vinteruppehåll men började efter påsk igen lagom till deffen och är level 32 nu. Diggar verkligen raids. Gjort 7 Moltres idag men har kammat noll! Tappade en 96 % med 11 bollar.
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.