grattis till perset! börjar närma sig drömgränsen nu!
snygga bilder också! snart dwarfar nog felix farsan sin!
Citat:
Ursprungligen postat av jonkel
magnus samuelsson bänkar 270 och du 315 kg? Du är en mytare.
definera begreppet mytare tack.
kan det inte läggas ner det här snacket om samuelsson här nu, eftersom Freddi uttryckligen inte vill kommentera eller diskutera samuelssons prestationer i sin träningsjournal?
Angående Samuellsoon tycker jag att det är roligt att han är med i Lets Dance. Det ger oss styrkesporter ett gott ansikte utåt. Jag vill inte diskutera Magnus bänkpressande här eftersom detta är min journal och jag vill inte bli förknippade med Magnus bänkande. Han sköter sitt på ett bra sätt och jag sköter mitt. Allt utifrån våra egna preferenser.
Kvällspasset:
Rotator cuff 2 set
CoC expolsiva tryck
speedbänk raw 3x20x20kg 2x10x60kg 3x5x90kg 2x5x110kg 3x3x140kg 3x180kg
Rawbänk med korta stopp (speed?) 1x200kg,210kg,220kg,227,5kg
smalbänk 3x110kg 2x3x150kg 2x8x60kg
biceps 3 set
bänkpress volym: 9697,5kg
Intressant med att träna morgon och kväll. synd bara att jag skall jobba inatt.
Bänken kändes tngt. Är/var sliten i bröst/axlar/triceps och det kändes allmänt dåligt helt enkelt. Och saken är ju den att då det känns dåligt vill jag ofta köra några semi-tunga 1or. Nu blev det 500lbs som topp och med stopp kändes helt otroligt lätt. Funderade att lasta 250 och pröva med stopp men eftersom jag har tröjbänk på måndag(med eventuellt elo the great one närvarande) så lät jag bli.
Hoppasjag är i skick på måndag!
Föresten är det nån som reagerat "anstötligt" på bilderna på mej och felix. Var lite tveksam att lägga ut dem men Monika lade ut dem på facebook så jag tyckte att jag bra kunde lägga ut dem i journalen oxå. Felix låg ju så där naturligt efter jag bytt blöja så jag tänkte: f-n nu posar vi eftersom han posade naturligt!
Ja det skulle nog vara intressant. Få se om man får tummen ur röven och vågar sig över 230kg raw utan att vara rädd att slå sönder sig. Enda gången jag bänkat över 230 raw var när jag vara på koloträff och tryckte 235 med stopp tungt som stryk i bakfyllan. Nåväl 235kg 2 dagar efter SL-FM och en vin-fylla är godkänt. Kanske man måste ha lite alkohol i kroppen för att bänka raw tungt? Kanske det är så att det tar bort 10-20kg av prestationen? Men samtidigt vågar man åtminstone lyfta.
JAg tippar att jag skulle kunna göra 245-255 med stopp och 260-270 med studs.
magnus samuelsson bänkar 270 och du 315 kg? Du är en mytare.
Är du helt sned i huvudet? Fredrik Smulter är en av världens bästa bänkare, har gjort 332,5 på tävling, protokoll och filmer och mängder med vittnen finns från hans tävlingar.
__________________ "I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
Bara att titta på resultaten från bänk-em
1 WAHLQVIST Johnny (SWE1973M3) 1973 SWE 171.60 320.0 327.5 330.0 330.0
2 SMULTER Fredrik 1983 FIN 138.50 312.5 312.5 327.5 327.5
3 ENZINGER Ewald 1966 AUT 132.80 280.0 290.0 300.0 290.0
han gjorde alltså 327,5 och det inte vilken tävling som helst
Är du helt sned i huvudet? Fredrik Smulter är en av världens bästa bänkare, har gjort 332,5 på tävling, protokoll och filmer och mängder med vittnen finns från hans tävlingar.
Föresten är det nån som reagerat "anstötligt" på bilderna på mej och felix. Var lite tveksam att lägga ut dem men Monika lade ut dem på facebook så jag tyckte att jag bra kunde lägga ut dem i journalen oxå. Felix låg ju så där naturligt efter jag bytt blöja så jag tänkte: f-n nu posar vi eftersom han posade naturligt!
Tycker det är roligt att du är så personlig i din journal, gör hela grejen bättre lixom
Hahaha vad är det för en nötskalle som tycker att det är anstötligt?!
Fin bänkpress (som vanligt). 227.5 pianon gick ju upp precis hur lätt som helst.