Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-17, 19:00   #4591
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Grymma hantelroddar! Jag har en bit kvar för att kunna maxa hantlarna, jag tror vår tyngsta ligger på 70+
thanks, det börjar fan ta sig... det slog mig dock att jag körde ju inte speciellt mkt marklyft igår, antagligen var det därför jag orkade mer i hantelroddarna. Marklyften har en tendens att formligen totalslakta varenda muskel i min kropp.

Har en riktigt mysig träningsvärk i ryggen idag, känns som om någon har bankat mig med storslägga hela natten. Fruktansvärt vad mörbultad jag känner mig. Hade tänkt träna biceps idag bland annat, men jag har lyckats trasa sönder bicepsen rejält igår med.

Det roliga är att jag har träningsvärk i magmuskulaturen också. Utan att ens ha tränat mage. Tydligen spänner jag kistan för att få bålstabilitet i t.ex. roddar och mark, så pass mycket att jag tränar magen per automatik.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 19:17   #4592
AndreasO
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Riktigt fint pressat här om dagen och hantelroddarna var inte fy skam

Perfekt med autoträning av magen! låter nästan som tv-shop

Min lilla journal
AndreasO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 19:43   #4593
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
dra på dig ett par skitbyxor när du ska marka och kör ordentligt istället. Det är din rygg värd.

Tycker du ofta gnäller över dålig kost. Inte för det spelar roll annat än att du verkar tycka det påverkar din träning mycket.
Gammal 2008-11-17, 19:50   #4594
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasO Visa inlägg
Riktigt fint pressat här om dagen och hantelroddarna var inte fy skam

Perfekt med autoträning av magen! låter nästan som tv-shop
tackar, ja det känns som om jag är på g igen, efter att ha slösat bort ett halvår av mitt liv på slarvträning.

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
dra på dig ett par skitbyxor när du ska marka och kör ordentligt istället. Det är din rygg värd.

Tycker du ofta gnäller över dålig kost. Inte för det spelar roll annat än att du verkar tycka det påverkar din träning mycket.
Jepp, det blir skitbyxor hädanefter. Jag rev ju upp armarna på meshpantsen förra veckan, så de är verkligen inte att föredra för att marka, då var mina gamla fula vindbrallor (med glatt tyg) bättre.

Jepp jag slarvar med kosten som fan på helgerna och det påverkar min träning negativt. Typ kliver upp 09, dricker bara kaffe i 3-4 timmar, tar någon macka till en försenad lunch och vips så har jag blodsocker- o energi i botten en timme senare. Fördelen med vardagarna är att jag äter regelbundet frukost-lunch-middag och får i mig mellanmål osv, men på helgerna så slarvas det hejvilt. En disciplinfråga, neverless.

Journalen
Gammal 2008-11-17, 21:48   #4595
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Slutspurt 2008. Nu jävlar kör vi!

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Axlar, triceps
Målsättning: Bara lyfta massa skrot typ
Motivation: Helt euforisk efter att ha kollat på annonser på sportbilar. Ståfräs och energi till tusen typ.

rotatorcuffar:
1 set viftandes med 4,5 kg hantel

sittande militärpress i smith, ryggstöd, stång ej räknad
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 4 x 50 kg ]
1 set [ 3 x 50 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 5 x 40 kg ] fffgggfggfgffd!

dips i räcke, smalt
1 set [ 3 x kv (84 kg) ]
1 set [ 6 x kv (84 kg) + 10 kg ]
1 set [ 6 x kv (84 kg) + 10 kg ]
1 set [ 6 x kv (84 kg) + 15 kg ] men lolzors, lätt ffs

enhands lyft åt sidan i cc, bakom rygg, rak arm
1 set [ 6 x 12,5 kg ]
1 set [ 6 x 12,5 kg ]
1 set [ 6 x 12,5 kg ]

repdrag över huvudet i hiss
1 set [ 6 x 55 kg ]
1 set [ 6 x 55 kg ]
1 set [ 4 x 55 kg ] failure på 5'e

hantellyft åt sidan, raka armar
1 set [ 6 x 10 kg ]
1 set [ 6 x 10 kg ]
1 set [ 6 x 10 kg ] + 1 [ 6 x 7,5 kg ] ghhhfhfgfg!

pushdown i hiss
1 set [ 6 x 60 kg ] fullmag
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 60 kg ] failure på 5'e
1 set [ 0 x 60 kg ] failure direkt, försökte ta iaf 1 reps till, men icke

SUMMERING:
lolzor... jag som typ tränar axlar 4ggr/år, max, fick för mig o köra lite ändå. Baksidan tog stryk som fan igår på ryggpasset, så jag lät medvetet bli att belasta baksidan alltför mkt. Lite galet att köra axlar och triceps i huvudtaget, 2dgr efter senaste bröstpasset med maxning i bänk osv... ville so gjerna trena hjelp.

Passet i sig, helt ok. Jag var alldeles uppskruvad innan jag kom till gymet. Dont ask why. Det vände till en fin motivation dock, men lite väl trångt o mkt folk bland fria vikterna.

Militärpressarna var skumma. Jag vet inte om smithstången väger något, den känns så jävla lätt. Något måste den väga dock för stången åker ju ner mot golvet, men jag känner ingen vikt. Antingen börjar jag bli stark eller så är det något annat lurt. Militärpressarna med 50kg påhängd vikt kändes som jag minns att 60kg kändes då jag räknade in stången, så denna smithstång kanske väger 10kg då. Isåfall var jag uppe på 60kg i MP idag och det är jag nöjd med då jag nästan aldrig tränar axlar.

Dips var märkligt. 10 kg var galet lätt och 15 kg var knappt kännbart tyngre. Här ska det lastas på viktkakor framöver.

Hantellyft är mäktiga då man kör med närmast raka armar och ingen sving. De där 10kg-vikterna blir fjolligt tunga.

I övrigt så byggartumme för en av de anställda tjejerna som sa åt en snubbe som satt och SMS'ade. Det är mobilförbud på gymet. Så jävla rätt, man är på gymet för att träna o ragg... ehum.. träna och inget annat.

Jag lär aldrig kunna ragga på gymet iaf. Idag fastnade jag i ryggsäcken då jag skulle ta på mig den vid utgången. Den liksom fastnade då jag hade båda armarna bakåt och jag hade sådan pump så jag kunde inte röra armarna eller axlarna i huvudtaget. Armarna låstes bakom min rygg, som ett polisgrepp, så där stod jag bakbunden av min egen ryggsäck och hoppade upp och ner. Fick gå till en dörrpost och börja gnussa mot dörrposten för att komma loss.

Journalen
Gammal 2008-11-17, 22:11   #4596
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
tackar, ja det känns som om jag är på g igen, efter att ha slösat bort ett halvår av mitt liv på slarvträning.

Jepp, det blir skitbyxor hädanefter. Jag rev ju upp armarna på meshpantsen förra veckan, så de är verkligen inte att föredra för att marka, då var mina gamla fula vindbrallor (med glatt tyg) bättre.

Jepp jag slarvar med kosten som fan på helgerna och det påverkar min träning negativt. Typ kliver upp 09, dricker bara kaffe i 3-4 timmar, tar någon macka till en försenad lunch och vips så har jag blodsocker- o energi i botten en timme senare. Fördelen med vardagarna är att jag äter regelbundet frukost-lunch-middag och får i mig mellanmål osv, men på helgerna så slarvas det hejvilt. En disciplinfråga, neverless.

Det tar väl iallafall ett dygn innan man får såpass lågt blodsocker att det ligger i botten om man är icke diabetiker.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 23:18   #4597
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Det tar väl iallafall ett dygn innan man får såpass lågt blodsocker att det ligger i botten om man är icke diabetiker.
men man får väl en spik om du inte ätit på länge och stoppar ngt i magen?
iofs blandar jag kanske ihop insulin o blodsocker, men ngt rusar i höjden för att en halvtimme senare göra så man gäspar. Jag kan somna ståendes efter sådana spikar.

Journalen
Gammal 2008-11-17, 23:25   #4598
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Redigt bra militärpresser, ja vad fan, det var ju ett bra pass överlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-18, 17:14   #4599
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Träningsvärk.Protein.Träningsvärk.Protein.Tränings värk.Protein.Träningsvärk.Protein.Träningsvärk.Pro tein.Träningsvärk.Protein.Träningsvärk.Protein.Trä ningsvärk.Protein.Träningsvärk.Protein.Träningsvär k.Protein.Träningsvärk.Protein.Träningsvärk.Protei n.Träningsvärk.Protein.Träningsvärk.Protein.Tränin gsvärk.Protein.Träningsvärk.Protein.Träningsvärk.P rotein.

Journalen
Gammal 2008-11-18, 21:29   #4600
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vilodag.
Välbehövlig sådan. Känner mig fullkomligt brutalslaktad i hela kroppen.
Imorgon är jag ute på flygklubben hela kvällen, så det blir dubbla vilodagar nu om jag inte hinner med ett löpträningspass imorgon sent på kvällen.

Längtar redan till att få köra mer på gymet dock, helt sjukt, är nästan lack för att jag tog en fika på stan i gott sällskap ikväll istället för att lyfta skrot. Å flygteorin imorgon känns otroligt konkurrerande mot för o få pumpa skivstång.

Detta var dock andra människan jag träffar på bara ngn vecka nu som kläckte ur sig att det syns att jag tränar. Nice! Jag är fortfarande nästan minst på forumet och en bland de minsta på gymet, men jag upplever att jag växt rätt så bra sedan i somras och det känns trots viktuppgången som om jag blivit lite hårdare i kroppen också.

Jag börjar bli nyfiken på hur det skulle se ut efter en minideff, bara om jag tog fram lite konturer och blev av med lite fett, men jag fattar inte hur jag ska lyckas deffa till våren när jag nu är så galet glad i mat. Vi pratar volym. Allt jag äter mäts i mängd, inte smak. Weird.

Journalen
Gammal 2008-11-19, 21:58   #4601
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vilodag nr2.
Ofrivillig. Jobb från 06, sedan direkt till flygklubben och teori till 21:30.
Gymet stängt och utan middag så tar jag mig inte ens runt i elljusspåret ikväll tror jag. Målsättningen är att få i mig mat nu först iaf.

Nya tag imorgon, då jävlar.

Journalen
Gammal 2008-11-20, 11:41   #4602
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Sheit, efter 2v intensivt spanande efter ny bil, så tänkte jag äntligen slå till på en idag, men då har den blivit reserverad.... blääääh... någon äldre gubbe som skulle försöka ordna finans.

Usch vad jag avskyr att inte få det jag vill ha, när jag väl har bestämt mig. Denna energi ska ur kroppen ikväll.

Jag moste kneboja massa.

Journalen
Gammal 2008-11-20, 13:19   #4603
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Lite axplock från dagens fotosession, aka årets sista.
Vägning och mätning pågår, sedan är det dags att sätta upp nya mål. Överlag så utvecklas rubbet som jag vill. Det har tagit ett halvår att ta igen det jag förlorade under ett halvårs slarvträning i början av året, så detta år känns det som om jag har gått plusminusnoll träningsmässigt.

Nåväl, siktar framåt o pissar på historiken, 3,5 år återstår innan jag ska gå i mål som vältränad, med en grundmassa av muskler och i god form.

Journalen
Gammal 2008-11-20, 14:59   #4604
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Glömde den obligatoriska svartvita lunarbilden. Bara för mitt eget egos skull.

Journalen
Gammal 2008-11-20, 21:36   #4605
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Slutspurt 2008 pågår. Nu kör jag fan skiten ur mig 6v framåt!!!!

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Bröst o biceps
Målsättning: Köra skiten ur mig så in åt @£€£¤%#!!!!
Motivation: NU JÄVLAR BLIR DET ÅKA AV! Här ska byggas!

rotatorcuffar:
2 set viftandes med 4,5 kg resp, 7 kg hantel

bänkpress:
1 set [ 6 x 20 kg ] fötterna i luften
1 set [ 4 x 40 kg ] fötterna i luften
1 set [ 4 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 70 kg ] lite darrigt i armarna idag
1 set [ 2 x 80 kg ]
1 set [ 2 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ] +ökning totalt mot för fg pass hade passare, men det gick bra

lutande hantelpress:
1 set [ 6 x 25 kg ] wtf, otroligt lätt!
1 set [ 6 x 27,5 kg ] LOL! papper!
1 set [ 5 x 30 kg ] +2,5kg och PB för i helvete!!!!
1 set [ 3 x 30 kg ] Jaaaadå!
1 set [ 4 x 27,5 kg ] failure på 5'e, vände o körde en negativ på 15 sek

stångcurl med ez (vikt utan stång)
1 set [ 6 x stången ]
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 30 kg ]
1 set [ 0 x 35 kg ] failure direkt
1 set [ 6 x 25 kg ] satan vad tungt då
1 set [ 3 x 25 kg ] failure på 4'e
1 set [ 3 x 20 kg ] +ökning mot för fg pass (men totalt grisslut)

cc-over, från sträckta armar till "krabba", vikt totalt
1 set [ 6 x 75 kg ] papper!
1 set [ 4 x 90 kg ] samma som mitt gamla PB! men ta mig i mumindalen!!
1 set [ 5 x 80 kg ] GDGGDDGGDGDFFFF GRIIIS!

stångcurl i hiss
1 set [ 6 x 55 kg ]
1 set [ 6 x 50 kg ] liite cheat på sista
1 set [ 6 x 50 kg ] +ökning mot för fg pass! lite cheat även här

scottcurl enhands
1 set [ 6 x 12,5 kg ] sakta o fint, full rom, men cheat på sista
1 set [ 6 x 12,5 kg ] samma här, failade redan på 5'e rep med vänstern

SUMMERING:
Aaaaaaaaaaaaaaah! Kellogs för helvete!
Skööööööööönt pass, nu börjar styrkan hitta tillbaka dit jag var förut.

I förhållande till andra så är jag klen så in åt h-e. I förhållande till mig själv så är detta mitt starkaste jag 4-ever. Guess what matters?

Lite feg i bänken på 80 dock, känner mig ovan i bänken o har svårt o beräkna hur mkt jag orkar innan failure. Hämtade en passare och sa åt honom att jag trodde knappt jag skulle ta två reps, men så fixade jag tre. Fel mental inställning alltså. Kände mig dock lite svagare i bänken idag än sist, jag hade nog bommat på 90 idag.

Desto bättre i hantelpressarna. Shit vad jag roidade loss. För att inte tala om CC-overn. Jag knäcker nästan ryggen i två delar för att ens böja mig framåt med 90kg i vajrarna, jag fick till och med kramp i tån i den fot som kämpade mest med att hålla mig kvar på backen o inte flyga bakåt...

Biceps kändes sådär idag, men det är iofs inget jag grinar över.
Mysigt att komma hem till en spegelbild med en kropp som jag aldrig sett förut i hela mitt liv. Det här kan fan bli riktigt bra.

PS. Kärringen som jävlades med mina tvättider är vräkt. Efter 6 veckors utrensning slängde de ut kärringen och tonvis med hennes skräp (de körde hit en container o hivade massa äckligt junk). Hela lägenheten fick renoveras och saneras. Tragiskt, men skönt o bli kvitt kärringhelvete. Skuggan - äcklig tvätt-tant 1-0. DS.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:03.