2008-11-04, 11:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Jasså, det maxas knäböj av tjejer på kvällen, coolt, borde träna sent någon gång och kolla vilket folk som är där då 
Jo, har förresten sett en tjej som tävlar i Strongwoman träna marklyft en gång i somras.
|
|
|
2008-11-04, 17:22
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Lyckades hon maxa då?
|
Jodå, men inte fullgott djup på det tyngre försöket.
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Jasså, det maxas knäböj av tjejer på kvällen, coolt, borde träna sent någon gång och kolla vilket folk som är där då 
Jo, har förresten sett en tjej som tävlar i Strongwoman träna marklyft en gång i somras.
|
Jajamen
Det är kul då det finns en del herrar och damer som tränar "seriöst" där och inte bara förflyttar vikter. Då vi sågs så var det ju bland annat en herre som hade tight tröja på sig som har rätt mastig överkropp i varje fall, han brukar köra med sådana där lurar som har bågen i nacken. Verkar ligga inne på en mkt god form och fysik, i varje fall på överkroppen.
Lite sämre är det med damer som kör med fria vikter, men det kommer ett och annat guldkorn. Det är nästan lite sexigt med tjejer som kliver rakt in på friavikterna bland 22 grabbar och lägger sig och börjar köra skullcrushers.
|
|
|
2008-11-04, 19:40
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Jisses vad jag känner mig mörbultad i kroppen. Träningsvärken börjar ebba ut i pecsen, men hänger fortfarande kvar riktigt stadigt i ryggen. Armarna börjar eskalera i en orgie av träningsvärk nu, främst triceps.
Otroligt, antingen tillhör jag de som verkligen alltid får träningsvärk ständigt, eller så lyckas jag ständigt chocka kroppen med variationer o ökningar som resulterar i värk.
Skönt som fan att vara igång med träningen i varje fall. I'm in love with iron. Cant live with it, cant live without it.
|
|
|
2008-11-04, 21:16
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Slutspurt 2008. Nu jävlar kör vi!
Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Ben
Målsättning: Tillbaka till old classic 3x6
Motivation: Bra motivation INNAN gymet. Tappade den dock.
fria knäböj
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 4 x 40 kg ]
1 set [ 4 x 70 kg ] ufff, så tungt ska det inte kännas
1 set [ 4 x 70 kg ]
1 set [ 6 x 70 kg ]
1 set [ 5 x 70 kg ] straffset.
lutande benpress
1 set [ 6 x 160 kg ]
1 set [ 6 x 200 kg ]
1 set [ 6 x 200 kg ]
1 set [ 6 x 200 kg ]
1 set [ 4 x 210 kg ] straffset... wimp skuggan, wimp!!
stående vadpress
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 80 kg ]
1 set [ 6 x 100 kg ]
1 set [ 6 x 100 kg ]
1 set [ 6 x 100 kg ]
1 set [ 6 x 100 kg ]
sittande lårcurl
1 set [ 6 x 65 kg ]
1 set [ 6 x 65 kg ] rev halva maskinen i en rejäl smäll.. avbröt övning
sittande benspark
1 set [ 4 x 65 kg ] small för mycket i vänsterknät... avbröt övning
- pass avbrutet -
SUMMERING:
Ibland har man bra dagar på gymet, ibland dagar som kunde ha varit lite bättre  ... usch vad coachsmart jag låter som inte dissar passet helt.
Motiverad som fan tills jag kom till gymet. Knökfullt med folk vid fria vikterna och nästan ingen yta alls till o köra böj. Snubben i det bästa powerracket skulle köra 15 set till när jag frågade om han snart var klar (han körde någon skum juckövning för den delen, hoppade som en groda framåt med stången på axlarna, en slags mix av upphopp o knäböj o vadjuck).
Fick köra böj utan powerrack och jag tror det gjorde att jag inte vågade ta i lika mkt som jag brukar. Här fanns det liksom ingen yta att välta med stången utan att ta med sig 4 pers i fallet heller, så jag var minst lika nervös för andras säkerhet som min egen. Straffade mig själv med ett extraset i böjen bara för att jag var så en sån jävla pussy.
När det var dags o köra benpress så sänkte de volymen på musiken o jag blev ensam i en tyst hörna med tre yngre damer. Normalt brukar jag halvt vråla och ta i för kung o fosterland, men jag blev plötsligt försynt o försiktig i benpressen. Vad i helvete!
Jag glömde dessutom en mycket viktig detalj. Mycket viktig. I normalfall har jag time'at vissa naturliga behov så att de är avlagda innan träningspasset. Så blev det inte idag. Det började kännas redan i böjen då magen började mullra farligt långt neråt i tarmen och i benpressen fick jag lägga halva kraften på att knipa med röva typ. Hade likagärna kunnat lägga av en sådan rökare att de tre stackars tjejerna hade avslutat sina medlemsskap på gymet.
Vadpressen kändes för tung. Hamstrings kändes bara fel, gjorde ont som vanligt i baksida lår typ, jag får verkligen inte till någon bra hamstringträning. Dessutom hade jag missat o trycka till ett läge i maskinen riktigt, så mitt i allt så bara exploderade halva maskinen o allt flög åt alla håll o kanter... men helvete då!
Avslutade med att sätta mig i bensparken och kände direkt hur illa det var för vänsterknät. Sedan några veckor tillbaka hoppar typ knät ur led och sen tillbaka i varje rörelse då jag sträcker ut benet. Kunde ju fan inte koncentrera mig på bensparken.
Neh, tusan också, Im a big big wimp. Vilodag imorgon o nyladding till på torsdag.
|
|
|
2008-11-05, 08:36
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
jag tror det är bra att man varierar, du kan få kvalitet i passen trots att dom inte är som vanligt och med powerrack. Du kan inte lassa lika mycket men du kör på annat sätt.
Tror det där passet kommer att kännas
|
|
2008-11-06, 18:42
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
jag tror det är bra att man varierar, du kan få kvalitet i passen trots att dom inte är som vanligt och med powerrack. Du kan inte lassa lika mycket men du kör på annat sätt.
Tror det där passet kommer att kännas
|
jepp, så blev det, nog fick jag träningsvärk, men bara skön sådan.... tog det lite lugnare med vaderna denna gång 
Värst tog det dock på röven, suck... jag kommer ha kolo's värsta böjröv när jag är "färdigtränad" och 35år.
Igår blev det en välbehövlig vilodag då jag var ute på flygklubben hela kvällen. Fick bli en äcklig donkenburgare (california classic, fyfan vad vidrig den var, riktigt äcklig  ) som sen middag.
Stora felet med att flytta till Göteborg är att de bara har en enda mAx-restaurang. De e fan inga goa gubbar på donken inte.
Funderar på om jag kan köra bröst ikväll eller inte, har fortfarande en kopiös träningsvärk i armarna. Triceps särskilt, lyckades tydligen trasa sönder mina spaghettiarmar rejält.
|
|
|
2008-11-06, 19:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Otroligt, antingen tillhör jag de som verkligen alltid får träningsvärk ständigt, eller så lyckas jag ständigt chocka kroppen med variationer o ökningar som resulterar i värk.
|
Va bra att du säger det för jag har undrat hur du nästan efter varje pass kan ha träningsvärk "så du knappt kan röra dig".
Jag får också träningsvärk, absolut. Men den typen du ofta snackar om får jag nästintill BARA får när jag har varit borta från gymet några veckor.
Så min gissning är att du tillhör hardcoreträningsvärks-skaran. Även om det är jäkligt fint med en viss träningsvärk så är jag inte avis!
|
|
|
2008-11-06, 21:38
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Bröst
Målsättning: Maxning i bänk! Nu jävlar då!!
Motivation: Underbar. Så jävla taggad så jag började vråla redan hemma till Coleman-filmer på tuben. Fan vad störd jag har blivit.
uppvärmning:
45 minuters dammsugning av katthår
rotatorcuffar:
1 set viftandes med 4,5 kg samt 7 kg hantel
bänkpress:
1 set [ 6 x 20 kg ] fötterna i luften
1 set [ 4 x 40 kg ] fötterna i luften
1 set [ 4 x 60 kg ] papper
1 set [ 1 x 70 kg ] papper
1 set [ 1 x 80 kg ] inga problem
1 set [ 0 x 90 kg ] failure 1dm ovanför bröst, tur jag hade passare
1 set [ 4 x 75 kg ]
1 set [ 3 x 75 kg ]
1 set [ 6 x 70 kg ]
lutande hantelpress:
1 set [ 6 x 25 kg ]
1 set [ 6 x 25 kg ] kändes tungt sista rep
1 set [ 6 x 25 kg ] tappade besinningen o började roidveva
1 set [ 4 x 27,5 kg ] blev helt jävla galen
1 set [ 3 x 27,5 kg ] folk flydde min avdelning pga mig
cc-over, från sträckta armar till "krabba", vikt totalt
1 set [ 6 x 70 kg ] papper för fan, ökning!
1 set [ 5 x 80 kg ] wtf!
1 set [ 6 x 70 kg ] roaaaaaaaaaar gurgel gadgadgad woaf woaf GGRRRaaa!
hemgång
armhävningstest:
1 set [ 23 x kv (84 kg) ] failure på 24'e
SUMMERING:
Mohaha. Jag nöjd, mycket nöjd. Trots bommen på 90 i bänk, så var det förjäkla ballt o i huvudtaget prova 90 då jag inte kört bänk för styrka på evigheter. Enda bänkträningen på länge har varit för hypertrofi, annars har det varit hantelpressar och försök att återhämta min bröststyrka enbart med just hantelpressar (och jag har inte tränat överdrivet mkt bröst heller dessa månader). Jag var inte superlångt ifrån att fixa 90 heller, jag fick upp stången 1dm från bröstet o sedan slog det stopp, ungefär där jag inbillar mig att triceps börjar arbeta mer (och med tanke på min träningsvärk i triceps så var jag nog inte helt återhämtad kanske).
Kändes galet bra, förutom att jag pajjade ryggen i bänken igen. Inte första gången. Jag värmer liksom aldrig rygg, sedan går jag upp i världens brygga och lastar på 80kg o åker på ngn dum sträckning (det small redan på 80 mitt på filéerna). Jag måste lägga in någon form av uppvärmningsövning för ryggen just med tanke på att jag svankar upp i bänken. Tips någon? Denna sträckning eller vad det nu är lär värka halva natten.
Lutande pressarna kändes gudomliga, jag blev helt galen vilket resulterade i att jag blev ensam bland fria vikterna.
Fyfan vad brutalskönt. Det snuskiga är att jag vill tillbaka o köra mer. Nu.
Skuggan augusti-november, styrkeåterupphämtningen är så gott som avklarad, nu är jag tillbaka där jag var 2007. 2009 blir ett bra år.
Senast redigerad av shadowfire den 2008-11-06 klockan 21:40.
|
|
|
2008-11-06, 21:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Haha, jag skulle bli livrädd för dig
Bra uppvärmning, dammsög du mattor också så lär det varit extra jobbigt.
Sist men inte minst, bra pass, håll kvar den där känslan
|
|
|
2008-11-06, 21:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trassel
Haha, jag skulle bli livrädd för dig
Bra uppvärmning, dammsög du mattor också så lär det varit extra jobbigt.
Sist men inte minst, bra pass, håll kvar den där känslan 
|
Haha, du är dock biffigare än mig så du hade nog bara klubbat ner mig istället 
Jak er en klen hest.
Jag orkade faktiskt inte dammsuga klart vardagsrumsmattan.. får ta den i helgen, det brukar ta en 25 minuter o bara dammsuga rent den o soffan riktigt. Den här blådåren i päls fäller hår så in åt h-e just nu (vinterpäls).
Dessutom så är han fanemig o snor gainer från mig då jag jobbar på dagarna. Det måste vara förklaringen, han växer som fan och har roid-beteende, typ bara illrusar runt i lägenheten på kvällarna.
Här poserar han i en liggande dubbelbiceps framifrån, dock gillar han inte interneth och vill vara lite anonym o maskerade sitt ansikte:
|
|
|
2008-11-06, 21:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Haha eller hur, möjligtvis hade jag skrämt dig med min dryga uppsyn
Ser lite lätt läskig ut när han ligger där faktiskt. Kan man inte laminera otyget? så fäller han inte?
|
|
|
2008-11-06, 21:58
|
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Haha! Du är grym skuggan! Tänk om man hade sån pepp när det var dags för gymmet...
Keep it up!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2008-11-07, 13:57
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
 Inte alls osannolikt att kattkräket snor av din gainer, jag har hittat en liten söt kattnos nedstucken i min proteindrink, ivrigt lapande. Det gäller att vara vaksam!
Bra pass, på vilket sätt manifesterade sig galenskapen som resulterade i att du blev ensam med de fria vikterna?
|
|
2008-11-07, 14:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Ha ha!...Måste oxå inflika att även min katt kommer i 140 genom lägenheten så fort hon ens hör att jag plockar ner proteinpåsen från skåpet.Sen sitter hon tålmodigt o väntar tills hon får några små lapningar
|
|
|
2008-11-07, 15:10
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag tycker du ska raka han!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.
|

|