Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-12, 21:18   #31
Zakath
Ich bin Bananatastic!

Zakaths avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeg Visa inlägg
Skillnaden mellan grolux lampan och en vanlig HPS är 30 W extra i det blå området. Ger en del, men många säger att de inte upplever skillnad i förhållande till det extra priset.

Du ska inte behöva något extra till lampan, de brukar skicka de kablar du behöver med.

Nu är det bara att köpa mycket fin blomjord och stora krukor.
Jag tar nog och lyder ditt råd och köper det färdiga kittet:
http://www.swedish-growsystems.se/we...&article=10401

Känns bra då jag vet att jag får allt jag behöver, sen kanske jag köper någon bättre lampa om ett år eller två (när den första tar slut).

Är det någon som vet hur fukttålig ballasten är? Man kanske ska ställa den i ett angränsande rum då det kan bli ganska fuktigt i vinterträdgården när det är soligt ute.

Tack allihop för era kommentarer och tips!

Coxcomb, vad är en MH-lampa? Länk?

Babbett, Jo jag provade förra året med lysrör, men det var väldigt bökigt och så blev bladen lätt värmeskadade då den skulle stå så extremt nära, sen gav det bara ljus till en eller två plantor.
Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 21:20   #32
babbett
Registered User

babbetts avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Zakath Visa inlägg
Babbett, Jo jag provade förra året med lysrör, men det var väldigt bökigt och så blev bladen lätt värmeskadade då den skulle stå så extremt nära, sen gav det bara ljus till en eller två plantor.
Ok, dags att prova riktiga grejor i år då!
Gammal 2007-02-12, 21:42   #33
Purren
aka Coxcombred

Purrens avatar

Reg.datum: Feb 2006
[QUOTE=Zakath;2092813]Jag tar nog och lyder ditt råd och köper det färdiga kittet:
http://www.swedish-growsystems.se/we...&article=10401

Känns bra då jag vet att jag får allt jag behöver, sen kanske jag köper någon bättre lampa om ett år eller två (när den första tar slut).

Är det någon som vet hur fukttålig ballasten är? Man kanske ska ställa den i ett angränsande rum då det kan bli ganska fuktigt i vinterträdgården när det är soligt ute.

Tack allihop för era kommentarer och tips!

Coxcomb, vad är en MH-lampa? Länk?

En HPS står för High Pressure Sodium. MH står för Metal Halogen. MH lampor brukar avge mer i det blåa spektrumet, medan HPSen i det röd/oranga. De finns uppe på swegrow!
Gammal 2007-02-25, 22:54   #34
Zakath
Ich bin Bananatastic!

Zakaths avatar

Reg.datum: Jan 2004
Nu har jag köpt ett Kit400HPS med en Son-T Agro lampa (30% ljus i det blåa spektrumet). Hittade av en slump:
http://www.hydrogarden.se/index2.htm.htm
som har sitt lager i Göteborg, så jag kunde köpa det kontant och allt.
1150:-

Enda problemet är att jag glömde att fråga efter kvitto, vet inte om jag orkar försöka fixa det.
Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:37.