Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-06, 17:00   #31
Osten80
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Karl_alfred Visa inlägg
Förmodligen lagom för honom?
Hur kan det vara lagom när hans sömn bevisligen blir ordentligt lidande?
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 17:02   #32
Karl_alfred
*Mysplutten*

Karl_alfreds avatar

Reg.datum: Dec 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Hur kan det vara lagom när hans sömn bevisligen blir ordentligt lidande?
Lagom för hans mål såklart!

Anna säger:
j känner bara thailändare
Anna säger:
o de är fina
Anna säger:
har fin benstomme

209 Westman says:
min po0lare han den trackasserade typen
209 Westman says:
blev attackerad av en bäver
209 Westman says:
när han sket i skogen

Anna says:
kvinnor kan inget de är en myt
Karl_alfred är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 17:14   #33
emmak
Registered User

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Blir väl runt 2000-2500 kcal per dag ungefär skulle jag tro, anledningen till att jag endast äter tre måltider om dagen är att jag tycker om att kunna äta stora portioner å eftersom mitt energibehov inte är så särskilt högt får jag skippa större mellanmål till förmån för stora huvudmåltider helt enkelt. Om jag nu tar ett "mellanmål" blir de typ ett äpple lr en stor mugg kaffe hehe.
Bara nyfiken, hur gammal är du? vikt?,ålder?.deffar eller bulkar du?
emmak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 17:28   #34
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av emmak Visa inlägg
Bara nyfiken, hur gammal är du? vikt?,ålder?.deffar eller bulkar du?
19 år, 174cm å 67-68 kg. Varken deffar lr bulkar, råkar få i mej för lite mat ibland å tillräckligt ibland. Fr.a. käkar jag grymt mycke grönsaker vilket ibland leder till jävligt full magsäck men för lite energi. Ligger dock ganska stabilt på min vikt samtidigt som träningen går väldigt bra så energimängden kan inte va helt förkastlig iaf, men jag är medveten om att mer behövs för att jag ska sova bättre å jag ökar mängden successivt.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 17:30   #35
emmak
Registered User

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
19 år, 174cm å 67-68 kg. Varken deffar lr bulkar, råkar få i mej för lite mat ibland å tillräckligt ibland. Fr.a. käkar jag grymt mycke grönsaker vilket ibland leder till jävligt full magsäck men för lite energi. Ligger dock ganska stabilt på min vikt samtidigt som träningen går väldigt bra så energimängden kan inte va helt förkastlig iaf, men jag är medveten om att mer behövs för att jag ska sova bättre å jag ökar mängden successivt.
Ok, då är jag med
emmak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 18:06   #36
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Om du har problem med att du ligger vaken pga hunger kan jag starkt rekommendera kesella/kvarg som sista mål precis innan sängen. Det mättar väldigt bra trots att det inte är så mycket energi det handlar om.
Gammal 2007-02-06, 18:57   #37
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman Visa inlägg
Om du har problem med att du ligger vaken pga hunger kan jag starkt rekommendera kesella/kvarg som sista mål precis innan sängen. Det mättar väldigt bra trots att det inte är så mycket energi det handlar om.
Oftast går jag till säng någorlunda mätt så jag brukar inte vara vaken av hunger. Jag är mer vaken pga brist på trötthet. Det må låta konstigt men jag är för vaken för att somna men för trött för att göra någonting.

Men bra tips med kesellan, det är jättegott
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 19:03   #38
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Citat:
Om din kropp kommer vänja sej och återgå till normala sömnvanor lr kan man ju omöjligt svara på men i mitt fall har de bara blivit värre å värre. Börja me att jag vakna vid sex varenda dag, sen blev de tidigare å tidigare så nu vaknar jag vid fyratiden å sover asdåligt dom få timmarna från de att jag somnat vilket brukar vara runt 23-tiden.

Va hemma hos morsan å farsan i helgen å hade en redig ätarhelg å vips har jag åtminstone sovit till klockan 6 igen, samt sluppit vakna upp tio ggr under natten. Sömnproblem är ett helvete å jag gör så gott jag kan för att "få bukt" på mina, svårt för min del att fördela sista måltiden till kvällen då jag käkar frukost redan vid femtiden på morgon å lunch före tolv. Ganska hårt att vänta till exempelvis klockan 21 med att käka då.

Hoppas du får bättre lycka me dina sömnvanor än jag iaf
Tack för svaret! Vad jobbigt att det blev värre för dig! Själv har jag problemet att mina sömnproblem vänder på mitt dygn. Jag har inga bestämda tider på förmiddagen vilket lätt leder till att jag gärna sover längre när jag äntligen somnar, och vips så är det ännu svårare att somna nästa natt.

Läste att du varken deffar eller bulkar. Då hoppas jag du får bukt med sömproblemen, det låter jobbigt att alltid ha dem. Själv har jag väl mer bilden av att jag kommer sova dåligt i ca 2 månader, men sålänge träningen går bra får jag se till att det inte gör något. Men sedan ska jag ligga +/- o och då banne mig ska jag sova gott!
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 19:33   #39
CoolHandLuke
Registered User

CoolHandLukes avatar

Ligger fasteblodsocker högre när man underäter måntro?

Jag har haft sömnproblem i många år. Beror mest på att jag haft dåligt med fasta tider. Det som hjälper är som många föreslagit här att äta senare, mer och med mer kolhydrater.

Men ingen nämde att det kan ha lite motsatt effekt om man inte har tillräckligt med protein till de kolhydraterna. Man vill ha den tryptofan-effekt som man vanligtvis vill undvika under dagtid:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33491
CoolHandLuke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-07, 04:55   #40
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Käkade 2dl blåbär innan jag la mej igår, vaknade ju 04:45 men sömnen var iaf mer kvalitativ än vanligt känner jag. Slapp vakna hundra gånger, så helt klart gick de lite bättre.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-07, 08:46   #41
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Blir väl runt 2000-2500 kcal per dag ungefär skulle jag tro, anledningen till att jag endast äter tre måltider om dagen är att jag tycker om att kunna äta stora portioner å eftersom mitt energibehov inte är så särskilt högt får jag skippa större mellanmål till förmån för stora huvudmåltider helt enkelt. Om jag nu tar ett "mellanmål" blir de typ ett äpple lr en stor mugg kaffe hehe.
2000-2500 kcal är iofs ganska lite om du är aktiv men att skära bort kolhydrater från existerande mål och få till en liten måltid i samband med läggdags bör inte vara något problem i alla fall. En portion havregrynsgröt med mjölk är ca 150-160 kcal och att plocka 50 kcal från de andra måltiderna bör inte vara något problem. Men å andra i sidan är du aktiv så kanske du bara ska lägga till ett mål till..

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:01.