2007-02-01, 21:20
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Leanandtall
Underbart att stiga upp ur sängen och känna vaderna skrika i protest. För att sen försöka dra på mig en tröja och känna att de där latsdragen/kabelroddarna visste var de satt. Lovely! 
|
Så ska det kännas!
Härliga chins med vännen, grattis till PB't där! Kör hårt nu!!!
|
|
|
2007-02-05, 16:34
|
|
Devil Doll
Reg.datum: Sep 2005
|
Update
Mina stressymptom från innan jul är tillbaka med full styrka.  Det känns så jävla trist att jag knappt har ord. Har känt av dem hela tiden, även om det blev mycket bättre efter 2 veckors julledighet och en genomgång vad som skulle kunna förminska min stress. En bra dag har trycket över bröstet inte kommit förrän framåt eftermiddagen, en dålig dag vaknar jag med det. I helgen ville det inte riktigt försvinna och jag kände mig dålig hela fucking helgen. Till saken hör att jag hade en asjobbig vecka förra veckan. Mycket ansvar och press att prestera i jobbet, samtidigt som jag hade (har) en pågående "konflikt" med min chef. Måste renovera lägenheten, sköta mitt jobb, laga bilen trots att jag inte har råd eg, ta hand om min son OCH vara en god flickvän... Jag hör själv hur sjukt det låter och jag känner själv att jag är millimeter från att falla igenom helt. Jag kan bocka av alla symptom i boken; ex tryck över bröstet, andnöd, synrubbningar, magkatarr, huvudvärk, sömnsvårigheter, exem som vägrar gå bort osv osv. Tidvis har jag även något som känns som tinitus.
Iallafall. Gick och tränade, trots att jag mådde kasst - jag brukar ju må bättre efteråt. Men det var nog ingen bra idé. Fick fett mycket hjärtklappningar redan i första övningens första set.
Chins assisted
88*8
104*8
104*7
104*6 (spyfärdig)
Stångcurls
17,5kg*10
17,5kg*7
15*8 (kändes som om hjärtat satt i halsen)
Alt. hammercurls
7,5kg*12
7,5kg*10
7,5kg*8 (gav mig fan på det. hjärtat rusade)
Nu gav jag upp
Men klart skulle jag på det igen i stretchrummet...
Armhävningar
8
10 (jääävligt dum idé)
Cyklade hem och känner mig nu mest gråtfärdig. Som en jävla mes.
|
2007-02-08, 16:29
|
|
Devil Doll
|
Var hos naprapaten/sjukgymnasten (ja, han är både och) idag. En trevlig prick. Han lokaliserade musklerna kring axeln som är knas, tryckte en massa (aaaj) och konstaterade att jag är överrörlig i mina leder (?). Han gav mig också 4 rehabövningar att göra 3 ggr/v. Jag ska verkligen fullfölja denna gången, jag har haft vändor till naprapat förr men inte orkat hålla på och lattja en massa. Jag vill dock bli smärtfri, något som han menar är orealistiskt - men han kommer hjälpa mig att inte få mina "skov" av smärta som jag dras med då och då och som får mig heldeppig.
Lite lustigt när han skrev upp vilka övningar han vill att jag ska göra, han frågade mig om jag vet vad han menar om han skriver triceps... Jag bara; Eeh, jaaa.. Hade lust att säga; Syns det inte på min kropp att jag vet? Va va VAAA?! Men då hade jag nog inte fått komma tillbaka.
Anyhow, ska snart till gymmet. Hade hoppats på träningskompis, men folk verkar fan ha en svarar-inte-på-sms-dag idag. Så jag får dra mig iväg och ligga och sprattla med mina rehabövningar helt själv.
|
2007-02-08, 20:18
|
|
Devil Doll
|
Fick napp på träningskompis (fd pojkvän) mot att jag betalade träningen för honom... Det var det värt iofs, han är bra piskhållare. Hade inget att skriva på med mig, så det blir ur minnet - och det vet vi hur korrekt det blir.
Tanken var att vi skulle träna axlar och triceps. Men naprapaten hade klämt på några triggerpunkter så det kändes inget vidare, vi bytte till rygg på mitten av passet ungefär. Och ingen rehabträning blev det heller, kände inte för att lattja runt och sprattla magliggandes på bänkar så fett med folk som det var. Skitmycket folk på gymmet, hatar att behöva trängas.
Hantellyft åt sidorna direkt följt av hantellyft framåt
4kg*12, 4kg*10
4kg*10, 4kg*6
4kg*8, 3kg*12
Dips
1 med hjälp av kompisen, men han kom inte åt att hålla
Bytte till maskin
Dips assisted i maskin
119*12
Axeln gjorde ont, avbröt
Liggande tricepspress med sträck, hantel tvåhandsgrepp (en av mina rehabövn, dock nog inte meningen att jag ska köra den med så hög belastning..)
10kg*10
10kg*6 (tungt)
7,5kg*12
Här bytte vi till rygg
Chins assisted med hjälp av en st kompis
inte mkt hjälp*5
ganska mkt hjälp på de sista*5
negativa reps*5
Press i hiss, brett grepp för latsen
20*6
15*8
10*20
12,5*10
Drag i hiss, v-handtag smalt grepp
20*20
40*8, direkt 30*10
35*8, direkt 30*10, direkt 25*8, direkt 20*5, direkt 15*6 (typ, jag hade nästan svimmat här)
Mage, benlyft hängande i öglor
kv*20
kv*15
kv*15
Tricepspress med rep, i hiss
10kg*8
10kg*4
5kg*20
7,5kg*15
Döööd! Kunde knappt klä på mig täckbyxorna och jackan. Skulle cykla hemåt men upptäckte punka på cykeln... Som tur var hade jag en dunk gainer i ryggsäcken, så jag svalt inte ihjäl iaf. Nu MAT!
|
2007-02-08, 20:19
|
|
Hillgoat Deluxe
|
fint pass tjejen!... men ajabaja, akta axeln i dipsen... *talar av erfarenhet*
|
|
|
2007-02-08, 20:33
|
|
Devil Doll
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
fint pass tjejen!... men ajabaja, akta axeln i dipsen... *talar av erfarenhet*
|
Fuck dips liksom. Du är klok du.
|
2007-02-09, 14:16
|
|
Devil Doll
|
Bilder
Bilder är bra för att kunna jämföra och se resultat. Försökte mig på att ta lite nya. Ljuset höll på och jävlades med mig... Fick inte till en enda bra ryggbild (sjukt stel från träningen igår), så jag har helt enkelt struntat i att lägga upp sådana. Enjoy!
Triceps
Sidechest
Sidechest
Dubbel bic
Mage/relaxed
|
2007-02-09, 14:16
|
|
Devil Doll
|
2 till
Nåntypavpose
Nåntypavposeigen
|
2007-02-09, 17:30
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Bra utveckling på tatueringen!
|
|
|
2007-02-09, 17:32
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Aja, ska inte vara elak.. =) ... biceps och framsida lår är ivf klockrent.
BF-halten är ju minimal, inte ens liiiiiiiiite lovehandles ffs! Du kan få lite av min ölmage vettja så det blir lite kvinna av dig!
Nästa år på jämförelsebilderna vill jag se lite större vader, en tydlig tricepsmarkering och lite tydligare kontrast över axlarna.
|
|
|
2007-02-09, 17:37
|
|
Hillgoat Deluxe
|
För den delen så är poseringarna inte fy skam, inte i tävlingsklass riktigt ännu kanske, men bra mkt bättre än vad jag brukar se på brädan, både av tjejer o killar här.... way to go!... Ställa upp i Bästa Fysiken kanske?
|
|
|
2007-02-09, 17:45
|
|
Devil Doll
|
Citat:
För den delen så är poseringarna inte fy skam, inte i tävlingsklass riktigt ännu kanske, men bra mkt bättre än vad jag brukar se på brädan, både av tjejer o killar här.... way to go!... Ställa upp i Bästa Fysiken kanske?
|
Tacktack. Tur för dig att du skärpte till dig i kommenterandet där.
BF: Ja, om 100 år...
På tal om tricepsposen:
Om du kisar med ögonen, tittar lite från sidan och mörkar skärmen en aning så kan du nog se att där finns markeringar både på triceps och axeln. Vill du att jag illustrerar var de finns (för de FINNS) åt dig i paint?
|
2007-02-09, 18:07
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Bara så du vet så har jag pm'at moderatorerna nu och anmält dig till bästa fysiken...
|
|
|
2007-02-09, 18:49
|
|
Devil Doll
|
Citat:
Bara så du vet så har jag pm'at moderatorerna nu och anmält dig till bästa fysiken...
|
Du verkar ha missförstått något här. Man måste ha m u s k l e r för att vara med där.
|
2007-02-12, 20:22
|
|
Devil Doll
|
Rehabpass
Hade jävligt ont i axeln efter torsdagens naprapatklämmande/hårda träningspass. Jag skulle nog inte ha tränat... Men jag var taggad som fan, det är så sällan jag har träningskompis.
Efter en hård helg så var det idag dags igen. Uppe i varv, hade sovit dåligt och mådde allmänt dåligt hela dagen av nån för mig okänd anledning. Tänkte ta mig till gymmet och åtminstone testa rehabövningarna. Motivation - nästan obefintlig.
Till saken hör att jag idag lagade punktering på framhjulet på min cykel. När jag satt på däcket igen och pumpat upp det så upptäckte jag att det fanns ytterligare ett hål i slangen, den höll nämligen inte luften. Så det var bara att börja om igen vilket jag absolut inte hade tid till egentligen. När jag sen cyklade till gymmet pös luften faaan ta mig ur bakdäcket - jag hade kört på en jävla glasbit! Så det blev till att köpa ny slang och nytt däck och byta skiten hemma sen efter att ha gått hem. Drygt att laga 3 punkteringar på en och samma dag om du frågar mig...
Hantelpendling med armarna, liggandes på bänk ("skidåkning" kallade naprapaten den)
3kg*15
3kg*15
3kg*15 (kändes jättebra i axeln, satte fart på blodgenomströmningen)
Liggande rotation (infraspinatus)
3*12 (kändes ite väl tungt för att vara rehab)
2*15
2*15
Liggande tricepspress med sträck, hantel tvåhandsgrepp
7,5kg*15
7,5kg*15
7,5kg*15
Hantelrodd, liggandes på mage på bänk (för bra isolation)
7,5kg*17
7,5kg*17
7,5kg*15 (kändes lite väl lätt, ska köra tyngre nästa gång)
Underarmar reversed curls m skivstång (inte rehabövn.)
12,5kg*10
12,5kg*8
12,5kg*8
Kändes åtminstone lite mjukare och varmare i axeln, men har fortfarande sådär molande värk i den. Ska smeta på lite Zonsalva och sura mig igenom resten av kvällen.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:01.
|

|