Visa resultat för omröstning: Hur länge tror du att du kommer att fortsätta träna?
|
Tills jag dör i bänkpressen.
|

|
114 |
76.51% |
Tills jag får barn.
|

|
5 |
3.36% |
Tills jag har fått en flickvän/pojkvän
|

|
2 |
1.34% |
Tills jag är gammal och ful och ändå inte får några tjejer/killar
|

|
28 |
18.79% |
2006-06-29, 17:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Ingen aning, sånt kan man aldrig veta. Jag är impulsiv, jag är inte den typen som håller fast vid ett koncept bara för att det råkar vara vinnande.
|
2006-06-29, 17:21
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
När man inte har några motiv att träna. Förhoppningsvis aldrig.
|
|
|
2006-06-29, 17:29
|
|
Banned
Reg.datum: Feb 2005
|
jag kör tills kroppen ger upp och dör.
|
|
|
2006-06-29, 17:30
|
|
Way of the ape
Reg.datum: Oct 2001
|
kommer nog alltid träna ngt om det så bara skall vara promenader i motionssyfte. styrketräning ala bodybuilding la jag ned för länge sen dock.
|
|
|
2006-06-30, 10:32
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
Unga människor som inte hunnit göra träningen till en livsstil kan sluta träna precis när som helst. Ett brinnande intresse kan ta slut lika snabbt som det uppstått. Dessutom kan större förändringar i livet - att man flyttar, börjar studera, får ett nytt arbete, bildar familj - leda till att man prioriterar annat framför träningen.
Orsaken till och målsättningarna med träningen påverkar också hur länge intresset håller i sig.
En människa som tränat i 20 år, som "lever med" träningen, slutar däremot knappast träna i första taget. En sådan människa har dessutom ofta uppnått en stabilitet i livet, få STORA förändringar som kunde leda till att man slutar träna inträffar.
Jag tycker dock jwzrd:s inställning är mycket saklig.
Själv slutade jag träna år 1987. Jag hade så många adepter att jag tvingades välja mellan att träna själv och att vara tränare. Jag tränar inte, men är aktiv i träningslokalen ändå. Detta tror jag inte jag slutar med i första taget, åtminstone inte helt. Men det vet man inte på förhand.
|
2006-06-30, 10:38
|
|
Ge mig kebap och öl
Reg.datum: Jun 2003
|
Ingen aning. Svårt att tro att jag skulle sluta träna på gym. Kommer nog alltid vara där på ett elller annat sätt. Sen kan det mycket väl ske saker i livet som gör att man lägger tiden på något annat.
|
|
|
|
2006-06-30, 10:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2002
|
Sluta? Om jag någon gång skulle bli less träningen så lägger jag av. Har dock lite svårt att se det hända.
|
|
2006-06-30, 10:40
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
I nuläget känns det ju rätt orealistiskt iom att jag trivs jävligt bra med det samt att jag inte har uppnått några egentliga mål även om dessa är aningen diffusa. Men man åker ju säkert på nå jävla dödssjukdom i sinom tid som försätter en i gipsvagga lr motsvarande.
|
|
|
2006-06-30, 10:41
|
|
Banned
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Jag kommer att träna i någon form resten av livet men om det är styrketräning eller något annat som jag håller på med vet jag inte.
|
samma här
|
|
|
2006-06-30, 10:41
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av stahlberg
Unga människor som inte hunnit göra träningen till en livsstil kan sluta träna precis när som helst. Ett brinnande intresse kan ta slut lika snabbt som det uppstått. Dessutom kan större förändringar i livet - att man flyttar, börjar studera, får ett nytt arbete, bildar familj - leda till att man prioriterar annat framför träningen.
Orsaken till och målsättningarna med träningen påverkar också hur länge intresset håller i sig.
En människa som tränat i 20 år, som "lever med" träningen, slutar däremot knappast träna i första taget. En sådan människa har dessutom ofta uppnått en stabilitet i livet, få STORA förändringar som kunde leda till att man slutar träna inträffar.
Jag tycker dock jwzrd:s inställning är mycket saklig.
Själv slutade jag träna år 1987. Jag hade så många adepter att jag tvingades välja mellan att träna själv och att vara tränare. Jag tränar inte, men är aktiv i träningslokalen ändå. Detta tror jag inte jag slutar med i första taget, åtminstone inte helt. Men det vet man inte på förhand.
|
Tja, jag tränar nu för att jag vill. Jag väljer varje mål, delmål och träningspass. När jag väljer något annat istället för träning så antar jag att jag kommer att må precis likadant, ett behov som fylls av något som passar.
|
|
|
2006-06-30, 10:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Aldrig hoppas jag..
Fast vem vet vad jag kommer få för jobb när skolan är klar osv....
|
|
|
2006-06-30, 10:47
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag har inte planerat att sluta, jag har ju just börjat. Sen är det svårt att veta om det blir ändrade planer i framtiden. Det vore dock inte fel att vara i god form även när jag börjar bli gammal.
|
|
|
2006-06-30, 10:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Sluta? Jag började ju för bara något år sedan! Och efter jag kom hit så har mitt intresse växt ännu mer och jag har blivit ännu mer motiverad till att fortsätta. Som det känns nu så kommer jag nog inte sluta de närmsta 10-15 åren.
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
|
|
|
|
2006-06-30, 10:56
|
|
Lamer
Reg.datum: Dec 2005
|
När tid och ork inte räcker till, redan slutat träna två gånger under min gymkarriär på två år. Men alltid kommit tillbaks med större sug än någonsin, nu ligger jag i en ultrasvacka och ska in i lumpen om en månad, kanske försvinner suger när man väl ryckt in. Fast sluta träna vet jag kanske inte om man kan säga, alltid rört på mig i form av någon sport, det lär jag aldrig sluta med.
|
|
|
2006-06-30, 10:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Kommer alltid att träna på ett eller annat sätt.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.
|

|