2006-06-28, 21:36
|
|
Shemale performer
Reg.datum: Jan 2004
|
Fungerar NIRA bra? Kul med svensk motorstyrning.
|
|
|
2006-06-28, 21:39
|
|
is this real life
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrici
Satan victor_n det har kostat en slant ser jag.. Vad för ras hade ni?
|
motorn gick på ca150k väghållning ca 25k "stylingen" 10 papp.. inga säkra siffror  pappa undanhåller hur mycket pengar han spenderar på bilen för familjen
kammrems ras=( inge kul 1mil från sthlm från elmia!
rök en kamaxel, en del ventilrar, en ventillyft + ny rem
|
|
|
2006-06-28, 21:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av OggeP
|
En kille som kallas pastorn kör med Nira.Han har bromsat 952 hk med Nira I3 Styrsystem. Monterat på en 2,2 liters audifemma
|
|
|
|
2006-06-28, 21:41
|
|
is this real life
|
Citat:
Ursprungligen postat av OggeP
|
nira fungerar alldeles superbt
vi har ju kopplat in ALS och luanch control till den, och det är sjukt mycket bättre respons med det systemet faktiskt  vi ska även höja laddet till 2bar ligger "bara" på 1,4-1,5!
|
|
|
2006-06-28, 21:42
|
|
is this real life
|
Citat:
En kille som kallas pastorn kör med Nira.Han har bromsat 952 hk med Nira I3 Styrsystem. Monterat på en 2,2 liters audifemma
|
motorn är finskusterad hos trendab och lagad där efter raset! jävligt bra jobb dom gör där kan rekomendera MYCKET starkt dom grabbarna
952hk i en volvo v40 låter väll alldeles lagom nån gång i framtiden
|
|
|
2006-06-28, 21:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av victor_n
motorn är finskusterad hos trendab och lagad där efter raset! jävligt bra jobb dom gör där kan rekomendera MYCKET starkt dom grabbarna
952hk i en volvo v40 låter väll alldeles lagom nån gång i framtiden 
|
Ja Trendab byggde den audi-motorn jag pratar om så... 950 hk är så snuskigt mkt effekt.
|
|
|
|
2006-06-28, 21:45
|
|
Bluesman
Reg.datum: Mar 2004
|
Hade en T4 med BSR III (260 hk, 380 Nm) och redan med den effekten var det lögn i h-vete att få ner kusarna i backen vid acceletationer 0-100 och liknande. Problemet heter naturligtvis framhjulsdrift (tyngdpunkten förskjuts bakåt vid acceleration, vilket omöjliggör lika mycket acc som vid bakhjuls/fyrhjulsdrift). Naturligtvis är det ös i kärran, men jag tycker att grundförutsättningarna är lite trista...
På fredag tänkte jag köra 201 m med vetten (C5'a -98) i Blackrace regi på bananpiren i Göteborg. Bilen är dock än så länge original (350 hk), så det lär väl inte bli några värstingtider. Skall försöka få dit en kompressor så småningom (frugan vill av nån anledning prioritera byte av kök först), vilket borde kunna generera lite tryck i prylarna.
|
2006-06-28, 21:47
|
|
is this real life
|
Citat:
Ja Trendab byggde den audi-motorn jag pratar om så... 950 hk är så snuskigt mkt effekt.
|
jo jag läste om det på zatzy.. grymt kul för audipastorn
ska bli kul att se han på lördag om vädret håller vilket det säjjs att det ska göra
|
|
|
2006-06-28, 21:48
|
|
is this real life
|
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkebyggare
Hade en T4 med BSR III (260 hk, 380 Nm) och redan med den effekten var det lögn i h-vete att få ner kusarna i backen vid acceletationer 0-100 och liknande. Problemet heter naturligtvis framhjulsdrift (tyngdpunkten förskjuts bakåt vid acceleration, vilket omöjliggör lika mycket acc som vid bakhjuls/fyrhjulsdrift). Naturligtvis är det ös i kärran, men jag tycker att grundförutsättningarna är lite trista...
På fredag tänkte jag köra 201 m med vetten (C5'a -98) i Blackrace regi på bananpiren i Göteborg. Bilen är dock än så länge original (350 hk), så det lär väl inte bli några värstingtider. Skall försöka få dit en kompressor så småningom (frugan vill av nån anledning prioritera byte av kök först), vilket borde kunna generera lite tryck i prylarna.
|
jo det spinner en hel del.. det är därför man skaffar en diffspärr  spinner knappt något alls nu även med gatdäck som är slitna vilket är skönt  på lörda blir det nog M/T slicksen dock
|
|
|
2006-06-28, 21:50
|
|
Registered User
|
Citat:
jo det spinner en hel del.. det är därför man skaffar en diffspärr  spinner knappt något alls nu även med gatdäck som är slitna vilket är skönt  på lörda blir det nog M/T slicksen dock 
|
Då kommer de greppa rejält.. Hur är hållfastheten på knutar och axlar? För du hade en rätt stygg koppling va?
|
|
|
|
2006-06-28, 21:52
|
|
is this real life
|
Citat:
Då kommer de greppa rejält.. Hur är hållfastheten på knutar och axlar? För du hade en rätt stygg koppling va?
|
kopplingen som sitter i bilen är verkligen inte att leka med.. har bara fullgasat den en gång.. och det kändes som ett vadpass för den är så trögkopplad så den är riktigt hållbar.. dock så behövs väll nya drivknutar ev spindelleder snart tyvär=/ jobbar ju på mekonomen S-torp så jag får väll lite rabbat på volvogrekker iaf
|
|
|
2006-06-28, 21:56
|
|
Registered User
|
Citat:
kopplingen som sitter i bilen är verkligen inte att leka med.. har bara fullgasat den en gång.. och det kändes som ett vadpass för den är så trögkopplad så den är riktigt hållbar.. dock så behövs väll nya drivknutar ev spindelleder snart tyvär=/ jobbar ju på mekonomen S-torp så jag får väll lite rabbat på volvogrekker iaf 
|
Värt, speciellt eftersom de verkar gå åt lite grejer. Skriv gärna et, 60-fotaren och slutfart.. Vad bör det bli 175km/h?
|
|
|
|
2006-06-28, 22:02
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
Jag såg en smart, enkel och intressant lösning på trögtrampad koppling när jag kikade på Malmbergs Hemipantera. Minns jag rätt hade han bygg som en liten hävarm till kopplingscylindern. Fast det blir kanske inte så lyckat om ni har en huvudcylinder till både broms och koppling(isåfall är det nog inte så dumt att bygga separata kretsar).
|
|
|
2006-06-28, 22:27
|
|
Jag är hårdrockare
|
Citat:
jag trodde du var mognare! skaffa ett eget intresse som du brinner för eller skriv inte i denna tråd tack!
saken är den att jag och min farsa delar samma intresse! so what? hade jag sagt att jag och pappa spelade golf.. hade folk klankat på mig då?
|
Jag kan vara oerhört omogen men i detta fall missuppfatta jag tosses inlägg totalt dessutom kan jag erkänna att jag var lite väl otrevlig där, får be om ursäkt antar jag.
Bilar är förbannat trevliga saker för övrigt, var oerhört "insatt" själv när jag var yngre men musiken tog överhand.
Lycka till på Tullinge!
|
|
|
2006-06-29, 05:43
|
|
is this real life
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny
Jag kan vara oerhört omogen men i detta fall missuppfatta jag tosses inlägg totalt dessutom kan jag erkänna att jag var lite väl otrevlig där, får be om ursäkt antar jag.
Bilar är förbannat trevliga saker för övrigt, var oerhört "insatt" själv när jag var yngre men musiken tog överhand.
Lycka till på Tullinge!
|
Ok, lungt Sonny! 
det allra värsta med att skriva om detta är att vissa verkar tro att jag är runt 15? blir 20 om 5,5 månad:P kanske därför vissa inte tar mig så seriöst
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.
|

|