2006-06-20, 18:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Ojdå
Stackars badsugna människor
|
|
|
2006-06-20, 18:33
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Srednq
om man beställer från sverige till ett icke eu-land, betalar man moms i sverige då? och isf betalar man även i landet man beställer till?
betala tull? vad gör tullen? dom letar förstås olagligheter, men ska jag betala för det som laglydig medborgare bara för jag vill ha amerikanska strumpor? är det inte skattefinansierat?
|
Från Britannica Concise:
Citat:
tariff
tax on imported and, more rarely, exported goods. It is also called a customs duty. Tariffs may be distinguished from other taxes in that their predominant purpose is not financial but economic–not to increase a nation's revenue but to protect domestic industries from foreign competition. For that reason, protective tariffs, as they are often called, are opposed by advocates of free trade. See also protection.
Modern Tariffs
Those customs duties that are still imposed today are usually either one of two types–specific duty, a tax levied on the quantity, whether by weight, size, or number, of the goods; or ad valorem duty, a percentage of the foreign or domestic price. The ad valorem duty is generally considered to be preferable but more difficult to levy, requiring complex procedures to determine the value of goods. Specific duties are best applied for protectionist purposes, since their size varies inversely with the prices of imports. For example, an import taxed at $5 per ton, and costing $100 per ton, may have an effective duty of 5%. However, if its price drops to $80 per ton–a threat to domestic producers–the effective duty may rise to more than 6%. Certain tariffs are also designed to offset dumping.
History
Evolution of Tariffs
Tariffs have been used by governments since ancient times, although they were originally sources of revenue rather than instruments of state economic policy. Early customs duties consisted of payments for the use of trade and transportation facilities, including ports, markets, streets, and bridges. By the 17th cent., however, they came to be levied only at the boundary of a country and usually only on imports. At the same time, European powers established special low tariff rates for trade with their possessions; such systems of colonial preference formed the basis of the trading patterns that developed in the 17th and 18th cent. (see mercantilism and Navigation Acts).
Although the free trade movement in the early 19th cent. discouraged the use of tariffs, a new system of trade relations known as imperial preference developed in the late 19th cent. Great Britain and France, in particular, used preferential tariffs to organize the flow of foodstuffs and raw materials from their colonial dependencies and to regulate the export of domestic manufactured products into those areas. Other European nations retaliated by raising their tariffs, and a period of relatively high protective tariffs lasting through the Great Depression followed.
Trend toward Free Trade
Since World War II the trend has been away from tariffs and in favor of freer trade. Through instruments such as the most-favored-nation clause and the reciprocal trade agreement, two nations may agree to lower their respective tariff barriers. More comprehensive agreements, such as those of the European Union and other customs unions, lower or even eliminate tariffs among groups of nations. Finally, the General Agreement on Tariffs and Trade (GATT) and its successor, the World Trade Organization (WTO), have since the 1950s sponsored a number of initiatives for lowering the customs duties of most major trading nations. The United States has participated in the movement toward freer trade by lowering its customs duties from the high rates of the Hawley-Smoot Tariff Act (1930); by playing an instrumental role in the several GATT tariff initiatives, including the Uruguay round (1986—93), which created the WTO; and by signing (1992) the North American Free Trade Agreement (NAFTA) with Canada and Mexico.
Bibliography
See T. B. Curtis, The Kennedy Round and the Future of American Trade (1971); H. G. Johnson, Aspects of the Theory of Tariffs (1971); H. R. Nau, ed., Domestic Trade Politics and the Uruguay Round (1989).
|
I många länder slipper man betala moms eller motsvarande om varan exporteras. De flesta länder vill också att varor som importeras ska beskattas i det egna landet. Allt för att få pengar till statskassan.
|
|
|
2006-06-20, 19:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Coldsmith
Så beställde man sina aussiebum-badbyxor, till slut. Och en bunt kalsonger och så också.
Tog expressfrakt också för att hinna få dom innan midsommar då det ska badas och bastas.
Och givetvis ska tulljävlarna lägga sina feta fingrar på paketet, så nu ska jag betala 1000 spänn extra till tullen/staten. För att jag köper nåt som inte finns i sverige. Blir tokig. Hatar skatter, tullen och kommunister. Och detta är ju en blandning av alltihopa  .
Dessutom får jag betala mer tull för att jag valde en snabbare leverans. Jag blir tokig.
Ska börja bojkotta alla rödtottar i framtiden tror jag. Vad nu det ska ge för nytta 
|
God morgon, detta är sverige och tullen är
lika för alla.
|
|
|
2006-06-20, 19:25
|
|
Hrafnin Flygur
Reg.datum: Dec 2003
|
Fundera på varför det är moms och skit på varor utanför EU istället...
|
2006-06-20, 23:14
|
|
Scott Stevens
Reg.datum: Mar 2005
|
Vet man hur det fungerar så klarar man sig. Jag får 5-6 paket från Kina i veckan utan att betalt tull en enda gång.
|
|
|
2006-06-20, 23:15
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyFREAK
Vet man hur det fungerar så klarar man sig. Jag får 5-6 paket från Kina i veckan utan att betalt tull en enda gång.
|
Varför berättar du inte då istället då?
|
|
|
2006-06-20, 23:19
|
|
En jävligt trött jäkel!
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Om du tror att blåbärspajen kommer att avskaffa importtull eller moms så tror jag du bedrar dig lite
Kan inte på rak arm komma på villka länder som inte har importtullar och någon form av moms/vat
|
Mitt inlägg var skrivet med en gnutta ironi med anspelan på sista raden i första inlägget..
|
|
|
2006-06-21, 04:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
Varför berättar du inte då istället då?
|
Finns massor av sätt att undvika det på, frågan är hur moraliskt
det är att skriva ut kriminella saker på webben ?
Men ett sätt är att be dem skriva att det är "reklamationer" etc
för då har du redan tullat för varan en gång. Sen finns det andra
och säkrara sätt som inte ska nämnas här.
|
|
|
2006-06-21, 07:08
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av internethjälten
Finns massor av sätt att undvika det på, frågan är hur moraliskt
det är att skriva ut kriminella saker på webben ?
Men ett sätt är att be dem skriva att det är "reklamationer" etc
för då har du redan tullat för varan en gång. Sen finns det andra
och säkrara sätt som inte ska nämnas här.
|
Bestämmer sig tullen för att titta på det paketet så torskar det i alla fall.
En reparation eller en reklamation måste vara knuten till en temporär export för att ett återtag skall kunna genomföras.
Dvs du måste förse tullen med tullID't som den fick vid exporten, annars får du inte föra tillbaka varan i landet.
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:56.
|

|