2006-06-14, 15:48
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Jorgen
Visst får du tycka att kvinnliga byggare är fula, det är helt ok. Men det är inte ok att skriva det på forumet. Varför? Jo, för att vi har ett helt gäng med kvinnliga byggare här och hur kul tror du att det är för dom att läsa hur pupertetskåta fjortisar kräker av sig hur fula kvinnliga byggare är?
Byggning är ingen skönhetstävling, det har påpekats ett flertal gånger. Man kan även utrycka sig på ett mer eller mindre vettigt sätt när man skriver sin post.
|
Jag förstår din poäng, verkligen. Men då och då när en bild på en hyffsat smaltjej dyker upp på forumet så spys det genast galla över henne, Ifrån båda könen. Du tror inte att vi har någon långdistanslöpare, eller helt enkelt tjejer som gillar att vara smala på forumet
|
|
|
2006-06-14, 15:50
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Tricklev
Jag förstår din poäng, verkligen. Men då och då när en bild på en hyffsat smaltjej dyker upp på forumet så spys det genast galla över henne, Ifrån båda könen. Du tror inte att vi har någon långdistanslöpare, eller helt enkelt tjejer som gillar att vara smala på forumet
|
Använd reportknappen då. Den funkar.
|
|
|
|
2006-06-14, 15:53
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Använd reportknappen då. Den funkar.
|
Det var väll ett oerhört enkelt sätt att slippa diskussionen, men okey.
|
|
|
2006-06-14, 15:54
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Man måste ju tänka på att de flesta blir lite lessna över att bli kallade fula, oavsett kön och muskelsize.
Visst är det bra att folk öppnar sitt hjärta och delar med sig av sina känslor och vad man tycker, men man kan ju uttrycka sig på olika sätt.
Istället för att kalla Bettan för ful kan man ju påpeka att man ej finner en sådan komposition av attribut attraktiv.
Skönheten sitter ju i betraktarens öga.
Jag anser att Yngve inte är attraktiv (enligt mitt tycke) men jag skulle inte kalla honom för ful.
|
|
|
2006-06-14, 15:54
|
|
|
Blibloblooobli
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Tricklev
Det var väll ett oerhört enkelt sätt att slippa diskussionen, men okey. 
|
Det var ett enkelt sätt att säga att det inte är ok att skriva så om smala tjejer heller ja.
|
|
|
|
2006-06-14, 15:58
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Beast
Ungefär som att alla små pojkar lägger upp sina bilder på sina "fysiker" Där får man inte säga sanningen för då kommer patrullen med lika många som är lika små och skriker sen samtidigt hyllar dom killen
"wow vilken grund" "vilken låg kroppsfett" eller "Det här kommer bli bra"
När killen knappt är över 60kg och inte har en muskel sånär på kroppen.
|
Det måste kännas tungt att inte få skämma ut sig. Fjant.
|
|
|
2006-06-14, 16:13
|
|
|
csdfgdsagfdsgfdsgfgf
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
|
Nej, inte alls.
Men faktum kvarstår, byggning är ingen skönhetstävling och skall följaktligen bedömas utifrån den grunden. .
|
Lite OT. Dambyggning är väl egentligen skönhetstävling? Döms inte överdrivet stor massa och hårdhet ner nuförtiden? (Eller är det bara nåt jag snappat upp fel),
symmetri, "estetik" och "bra linjer" är väl egentligen politiskt korrekta omskrivningar för "snygg kropp" och svepskäl för att döma ner den som är grövre?
|
|
|
2006-06-14, 16:27
|
|
|
Blibloblooobli
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Diggler
Lite OT. Dambyggning är väl egentligen skönhetstävling? Döms inte överdrivet stor massa och hårdhet ner nuförtiden? (Eller är det bara nåt jag snappat upp fel),
symmetri, "estetik" och "bra linjer" är väl egentligen politiskt korrekta omskrivningar för "snygg kropp" och svepskäl för att döma ner den som är grövre?
|
När jag skrev skönhetstävling så menade jag Fröken Sverige typen alltså.
Inom proffsbyggningen så skulle regeländringen göra att dom enormt stora skulle dömmas ner. Det har inte funkat i praktiken dock.
|
|
|
|
2006-06-14, 16:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Vilerum nost el petorum naste
- att tycka fritt är stort att tycka rätt är större -
Latinet hittade jag på själv men det lär ju inget muskelpreppat pucko här fatta ändå oavsett om det är en manligtjej, bitchtitt kille eller något annat tvekönat spektakel som sliter på gymmet för att kompensera för i stort sett allting.
Tack för kaffet å  !
|
|
|
2006-06-14, 17:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Kwon
Man måste ju tänka på att de flesta blir lite lessna över att bli kallade fula, oavsett kön och muskelsize.
Visst är det bra att folk öppnar sitt hjärta och delar med sig av sina känslor och vad man tycker, men man kan ju uttrycka sig på olika sätt.
Istället för att kalla Bettan för ful kan man ju påpeka att man ej finner en sådan komposition av attribut attraktiv.
Skönheten sitter ju i betraktarens öga.
Jag anser att Yngve inte är attraktiv (enligt mitt tycke) men jag skulle inte kalla honom för ful.
|
Bra skrivet. Tyvärr verkar det vara är fritt fram att vara otrevlig mot alla som inte är kvinnliga byggare. Kollo skulle behöva en kolektiv charmkurs
|
|
|
2006-06-14, 17:14
|
|
|
Steve is teh shit!
Reg.datum: Jun 2005
|
Jag tycker det är ganska mycket prat nu om att "kroppsbyggning är en sport där man inte bedömer efter vad som är vackert" o.s.v.
Det är ju såklart sant, men förmodligen syftar nog ingen som säger så, på byggartjejen som tävlande, utan rent allmänt om fysiken. Man kan säga att "jag tycker inte kulstötarbrudar har snygg fysik", utan att alls mena att det på något sätt är relaterat till sporten. Tror en person skulle säga likadant om han/hon såg en kroppsbyggartjej som INTE tävlade. Då går det ju inte berätta att sporten handlar om det ena eller det andra, eftersom personen inte tävlar.
Därför tycker jag att argumentet "det tillhör sporten att se ut så" inte riktigt fungerar som svar alltid. Egentligen finns det inte många svar utan det enklaste och bästa är väl helt enkelt ett "Okej?" :P
Hädanefter kallar du mig Fjodor!
|
|
|
|
2006-06-14, 17:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Bara för att personen i fråga inte har samma muskulära utvekling som tex Gates/Coleman betyder inte det att hon/han inte tar illa upp när någon skriver något sådant.
|
Har du känt dig personligt utpekad när någon har kritiserat tex coleman?
Citat:
|
byggning är ingen skönhetstävling och skall följaktligen bedömas utifrån den grunden. Oavsett hur många som tränar för att se bra ut.
|
Jörgen, det här är ingen byggartävling utan ett internetforum..
|
|
|
2006-06-14, 17:34
|
|
|
Blibloblooobli
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Lucipha
Har du känt dig personligt utpekad när någon har kritiserat tex coleman?
|
Nej, men jag ser inte mig själv som byggare heller.
Citat:
|
Jörgen, det här är ingen byggartävling utan ett internetforum..
|
Ja? Din poäng är?
|
|
|
|
2006-06-14, 17:39
|
|
|
csdfgdsagfdsgfdsgfgf
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
|
När jag skrev skönhetstävling så menade jag Fröken Sverige typen alltså.
Inom proffsbyggningen så skulle regeländringen göra att dom enormt stora skulle dömmas ner. Det har inte funkat i praktiken dock.
|
Ok, finns det likadana tankegångar/förslag (döma ner massa osv) hos er på skkf? (Det är då det verkligen blir skönhetstävling och inte bodybuilding imho)
|
|
|
2006-06-14, 18:01
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Nej, men jag ser inte mig själv som byggare heller.
|
Eller så undviker du helt enkelt sakfrågan
Nej glöm min poäng. Vi får helt enkelt acceptera att det bara får diskuteras tävlingsbyggning från ett domarperspektiv på kolozzeum. Jag kommer att sakna alla trådar om allt annat.
I den här tråden diskuterar dom (vissa delar av) Nina's fysik ur ett perspektiv som inte är lämpligt ur ett tävlingsbyggningsperspektiv. Gör något snabbt, det är förskräkligt!!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=71311
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.
|

|