Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Nå?
Ja 51 82.26%
Nej 11 17.74%
Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-13, 19:18   #31
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mystic[-_-]
Fredrik Ljungbergs karriär skulle vara över
För att inte tala om dom två kungarna på filmningar. Inzagihi och Totti.

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 19:22   #32
mystic[-_-]
The Supermegasized Hobbit

mystic[-_-]s avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Jodu, hur ofta får folk benen avsparkade i handboll? Skall vi börja räkna skador?
På junionivå i handboll har jag sett: Utslagna tänder, 2 brutna armar, en kille som landade på nacken och fick åka till akuten, knän som farit åt helvete (inklusive mitt eget) osv. 17-19 år var vi som spelade

En armbåge i på läppen eller i revbenen händer hela tiden och de spelar vidare utan att behöva bäras ut på bår eller ligga och skrika 5 minuter. De gångerna känslorna kommer fram ordentligt är när någon blir puttad i luften eller när någon skjuter målvakten i ansiktet. I fotboll skriker de och härjar om någon ser en geting på planen.

Gult kort delas ut i handboll för filmning även utvisning (2 minuter). Ett gult kort i fotboll för ojande skulle inte vara helt fel och förhoppningsvis ge bättre spel.
Gammal 2006-06-13, 20:38   #33
OggeP
Shemale performer

OggePs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Det handlar mer om hur spelet är uppbyggt. I handboll så visas du ut i 2min sen får du komma in. Blir du utvisad i fotboll så sitter du där sen.

Det må hända att det är mer fysisk kontakt på kortast tid, men jag tror inte att det är samma grad på smällarna. Hur ofta sparkar en handbollspelare omkull en annan? Att gruffas och kasta sig över varandra och slita i varandra lite hit och dit(precis som fotbollsspelare också gör), är något som man motoriskt kan kontrollera bättre än att få benet sparkat åt sidan. Och filmningar ska vi inte ens prata om. Det sker ju filmningar i straffområdet konstant inom handboll.
Har du spelat handboll? Det smäller rätt rejält när man ska stoppa en spelare i full fart med kroppen. Jag har slagit ut framtänder och fått en antal hårda slag i nyllet. Jag har aldrig varit med om att någon av mina med eller motspelare har filmat, jo en gång men det fick han dyrt ångra.

Jag säger inte att det inte smäller i fotboll. Självklart kan det göra ont som fan, men det är upprepade gånger man ser fotbollspelare ligga och vrida sig i smärt för att sedan 30s senare jogga runt helt ostört. Det ser du i princip aldrig på en handbollsplan.
Gammal 2006-06-13, 20:39   #34
ErikWrestlingFreaket
Vi gillar Herkulez

ErikWrestlingFreakets avatar

Reg.datum: May 2004
Jag stör mig på fotbollspelare, dom ligger och whinar över småknuffar och sådant.
ErikWrestlingFreaket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 21:13   #35
Diggler
csdfgdsagfdsgfdsgfgf

Digglers avatar

Reg.datum: Nov 2004
Nej varför det? Varför kan inte en fotbollsspelare få beklaga sig över att hans benskydd blivit solkigt? Ren fascism att straffa folk för att de ojar sig.
Gammal 2006-06-13, 21:31   #36
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av OggeP
Har du spelat handboll? Det smäller rätt rejält när man ska stoppa en spelare i full fart med kroppen. Jag har slagit ut framtänder och fått en antal hårda slag i nyllet. Jag har aldrig varit med om att någon av mina med eller motspelare har filmat, jo en gång men det fick han dyrt ångra.

Jag säger inte att det inte smäller i fotboll. Självklart kan det göra ont som fan, men det är upprepade gånger man ser fotbollspelare ligga och vrida sig i smärt för att sedan 30s senare jogga runt helt ostört. Det ser du i princip aldrig på en handbollsplan.
Word. Fyller på listan.

Pungslag efter underarms skott (då ojade jag mig iofs)
Fullföljande av skottrörelse -> näve i magen eller bakhuvudet.
Stora klämmärken på bröst och armar.
Blåmärken på diverse ställen.
Brännsår på knän och armbågar.

Andra saker som jag sett hända på handbollsplan, närmare bestämt när vi som förstaårsjunionerer spelade mot Sävehofs 85 trupp.

Bruten underarm
Utslagna tänder
3-4 seriösa stukningar (har ju inte så mkt med hårdhet att göra förvisso.
1 brutet nyckelben.

Allt detta på en match. Jag har spelar både fotboll och handboll och utan tvekan är handboll hårdare, på alla sätt. Därmed inte sagt att det kan göra ofantligt ont att spela fotboll emellanåt också.
Gammal 2006-06-13, 21:38   #37
Pingu
Oleg sex dr

Pingus avatar

Reg.datum: May 2004
Röstade ja men skulle ha tagit nej, det ska fan va rött kort med avstängning i 10 matcher. Mår ialla av att se vuxna män ligga och skrika för att dom brutit en nagel

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:59.