Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Kan du avgöra vilket kön en person har på sättet de skriver?
Alltid 10 5.49%
Nästan alltid 71 39.01%
Ibland 77 42.31%
Nästan aldrig 13 7.14%
Aldrig 11 6.04%
Antal röster: 182. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-23, 13:31   #31
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Hmm tja att kvinnor bryr sig mer om och är lite känslosamare än män är väl iofs ingen nyhet. Aldrig riktigt tänkt på om detta syns i sättet folk skriver eller inte innan iofs. Mer märkt skillnad rent intuitivt men mycket av intrycket formas nog av nick och val av bild, signatur etc på ett forum med.

Man kan ju fråga sig om detta skulle vara som Bärs skriver ngn form av genetisk predisposition som skiljer könen år i sitt sätt att vara eller om det formas av vår uppväxt. Det är ju inte direkt vanligt att män fostras att bli extremt känslosamma och spec inte i vår kultur.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 13:33   #32
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag är 100% övertygad om att samtliga här på forumet tar mig för kille fastän jag är en tjej. Men då har jag ju medvetet haft den framtoningen så lite lureri har det varit. Men ändå väldigt roligt ibland.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 13:34   #33
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Jag är 100% övertygad om att samtliga här på forumet tar mig för kille fastän jag är en tjej. Men då har jag ju medvetet haft den framtoningen så lite lureri har det varit. Men ändå väldigt roligt ibland.

Faktiskt Mats , vi trodde bara du var gay.
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 13:35   #34
Grisen
Registered User

Reg.datum: Feb 2002
Citat:

Samt lagt ut bilder på dig själv som man, poängen försvann visst där.
Grisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 13:36   #35
Fredrik_
Registered User

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Hmm.. tyckte allt det var märkligt likt en östtysk kulstöterska från de glada dagarna på din avatar.
Fredrik_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 13:39   #36
Nina L
Honorary Member.

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Faktiskt Mats , vi trodde bara du var gay.
Det tror jag fortfarande. Tydligt att man försöker överkompensera om man tar på sig bälte för att knäppa pose-kort hemma. Mucho macho, liksom.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 13:40   #37
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Detta är internet. Jag behöver ju inte ha lagt ut bilder på mig själv. Kan vara min pojkvän, kompis eller någon jag hittat på nätet.
Nej som sagt. Jag är ingen kille. Men jag har gjort allt för att ni ska tro det.
Avatar, nickname, bilder mm mm...
Tänkte att det kunde vara kul att säga det nu i en sån här tråd. Lite trist i längden är det faktiskt.

Gammal 2005-11-23, 13:43   #38
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Citat:
Detta är internet. Jag behöver ju inte ha lagt ut bilder på mig själv. Kan vara min pojkvän, kompis eller någon jag hittat på nätet.
Nej som sagt. Jag är ingen kille. Men jag har gjort allt för att ni ska tro det.
Avatar, nickname, bilder mm mm...
Tänkte att det kunde vara kul att säga det nu i en sån här tråd. Lite trist i längden är det faktiskt.

Yes detta är internet , jag kanske är din svartsjuka pojkvän som väntar på dig med en överaskning sen där hemma ?
Gammal 2005-11-23, 13:45   #39
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nina Lätt
Det tror jag fortfarande. Tydligt att man försöker överkompensera om man tar på sig bälte för att knäppa pose-kort hemma. Mucho macho, liksom.

Eftersom temat ändå är fotografering så har jag en fråga.

Varför retusherar du alltid ögonvitorna på kort ?
Gammal 2005-11-23, 13:45   #40
J.Saarela
El Presidente

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Yes detta är internet , jag kanske är din svartsjuka pojkvän som väntar på dig med en överaskning sen där hemma ?

J.Saarela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 13:46   #41
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Nog med trams håll er till ämnet i tråden medans det iaf debatteras någorlunda seriöst.
Gammal 2005-11-23, 13:46   #42
Bärs
Registered User

Bärss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Hmm tja att kvinnor bryr sig mer om och är lite känslosamare än män är väl iofs ingen nyhet. Aldrig riktigt tänkt på om detta syns i sättet folk skriver eller inte innan iofs. Mer märkt skillnad rent intuitivt men mycket av intrycket formas nog av nick och val av bild, signatur etc på ett forum med.

Man kan ju fråga sig om detta skulle vara som Bärs skriver ngn form av genetisk predisposition som skiljer könen år i sitt sätt att vara eller om det formas av vår uppväxt. Det är ju inte direkt vanligt att män fostras att bli extremt känslosamma och spec inte i vår kultur.

Jag har aldrig talat om termer typ känslosamhet, det vill jag poängtera. Jag har talat om att kvinnor och män kan ha olika syften med kommunikationen, vilket syns i språkanvändningen. I länken talades det om att kvinnor som syfte med kommunkationen i högre grad än män kan eftersträva goda sociala kontakter. En fungerande social relation kan alltså vara målet med kommunikationen för kvinnor, medan målet för kommunikationen för män mer är inriktat på problemlösning. Därför kan kvinnor hänga upp sig på hur något sägs av en man, medan mannen i sin tur uppfattar kvinnor som ologiska och irrationella. Jag tror faktiskt att detta är en vanlig orsak till att kommunikationen mellan män och kvinnor bryter samman. Det finns dålig ömsesidig förståelse för vad den andra vill ha ut av diskussionen. Skall man lösa ett problem eller bekräfta en relation?
Gammal 2005-11-23, 13:50   #43
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Till viss grad troligen sant men det pågår ju massor av skrivande här på kolo tex som inte alls är sakligt eller problemlösande utan mest är ja relationsbaserat.
Ligger inte skillnaden i att män oftare separerar de två än att vi bara håller oss till vårt sätt att skriva?

Nu är vi iofs ute och generaliserar friskt vilket man bör vara medveten om.
Gammal 2005-11-23, 13:57   #44
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Citat:
Hahaha!

Gammal 2005-11-23, 13:59   #45
Bärs
Registered User

Bärss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Till viss grad troligen sant men det pågår ju massor av skrivande här på kolo tex som inte alls är sakligt eller problemlösande utan mest är ja relationsbaserat.
Ligger inte skillnaden i att män oftare separerar de två än att vi bara håller oss till vårt sätt att skriva?

Nu är vi iofs ute och generaliserar friskt vilket man bör vara medveten om.

Jag tror att du inte riktigt förstår vad jag menar. Det är alltså inte frågan om att snacka motorer kontra känslor. Kvinnor kan också lösa specifika problem tillsammans medan män talar känslor etc. Det är inte alls sådant jag talar om nu.

Idén är att när ett ämne skall diskuteras, oavsett om det är en motor eller en havererad relation, kommer män att i högre grad vara inrikade på att "lösa" diskussionsämnet medan kvinnor fäster större vikt vid att diskussionen är socialt bekräftande.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:15.