Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-08, 12:50   #31
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av martin_vbg
Jag har ett problem som många kan tycka är konstigt men det är nog fler än jag som lider av det.
Jag har jättesvårt för att komma upp ur sängen ibland snoozar jag klockan i flera timmar fast jag egentligen vill gå upp, på morgonen när jag t ex. ska till jobbet hinner jag inte äta som jag ska bara för att jag ska få snooza och ligga så länge som möjligt Jag sover inte för lite jag får mina 7-9 timmar varje natt så det är inte det, vad ska jag göra det är förbaskat jobbigt.

Här hoppar man in och tror att tråden gäller någon allvarlig samhällsfråga, så handlar tråden bara om en latmask
Gammal 2005-06-08, 14:21   #32
zanzi
Registered User

zanzis avatar

Reg.datum: Feb 2005
Låt musik väcka dig. Fattar inte varför så många kör med klocker som piper eller liknande.
Den senaste tiden har jag blivig väckt av The White Stripes - Blue Orchid följt av The Distillers - I Am A Revenant: Do you remember the RAAAAAGE? I remeember the hate!

Går inte att låta bli att vakna upp och lyssna!
zanzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 14:55   #33
Lyset
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Om man skall jobba eller av annan anledning måste gå upp brukar det inte vara något problem. Men annars är det ju en klassiker att man på kvällen tror att man skall kunna bestämma när man skall stiga upp nästa morgon. När klockan väl ringer tänker man alltid "hur fan kunde jag gå på det här igen?". I och för sig lönar det sig ju ändå att ställa klockan för man snoozar ju inte gärna längre än en timme.
Lyset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 15:08   #34
Zozza
Banned

Zozzas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av zanzi
Låt musik väcka dig. Fattar inte varför så många kör med klocker som piper eller liknande.
Den senaste tiden har jag blivig väckt av The White Stripes - Blue Orchid följt av The Distillers - I Am A Revenant: Do you remember the RAAAAAGE? I remeember the hate!

Går inte att låta bli att vakna upp och lyssna!
Har du en väckarklocka som du kan ställa in vilka låtar som ska spelas på?

Eller har du en cdspelare som man kan ställa in timer när den ska sättas igång på?

Zozza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 16:06   #35
Jishuku
Registered User

Jishukus avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Zozza

Eller har du en cdspelare som man kan ställa in timer när den ska sättas igång på?

Den här använder jag mig av iaf: http://www.oscope.org/cac/cac106.zip
Man kan ställa in om man vill att en ljudfil eller videofil ska starta.. om ja ska träna på morronen brukar jag köra igång "RC - The Unbelievable". har man fått sova tillräckligt blir man peppad.. annars blir man bara förbannad på ljudet.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 17:10   #36
zanzi
Registered User

zanzis avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Zozza

Spelar upp från datorn men det finns cdspelare som också klarar av att sättas igång vid en bestämd tid.
zanzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-15, 11:13   #37
martin_vbg
Registered User

martin_vbgs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Har fortfarande det här problemet, kanske har blivit lite bättre eftersom jag har bättre tider än vad jag hade för två år sedan (Då jag la mig 01 och gick upp 09).
Jag ska försöka ta tag i det ordentligt nu, det har med min reptilhjärna att göra. Den säger till mig att snooza på morgonen och visst det är skönt men damn vad trött man blir.
Det värsta är när man behöver gå upp men inte måste som nu när det är tentaperiod i skolan.
Jag ska satsa på några olika knep som jag läst om t ex.

#1: Träna på att gå upp:
Lägga sig 10 minuter på dagen och låtsas sova och sen gå upp när klockan ringer och ställa sig vid spisen. Återupprepa två till tre gånger per dag.

#2: Fixa iordning allt dagen innan, gröten laddad i micron, kaffet fixat i bryggare, något gott i kylen som hägrar.

#3: Lägga mig innan 23:00 och inte läsa till midnatt...

#4: Inte dricka kaffe för sent. Trots att jag kan somna ändå borde det störa sömnen.

#5: Dricka hutlöst med vatten innan läggdags.

#6: Skaffa självdisciplin.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:50.