Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-19, 14:10   #31
Bjorne
Neurologisk uppkopplad Medlem

Bjornes avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jolene
Skämtar du eller? Jag tycker så. Vad är det för kul att skriva HUR man skulle spöa en femåring när så många har det så på riktigt?
Herre jävlar, först kommer folk och vräker ur sig att GB's glassar är rasister, man trodde inte att någon kunde vara seriös och nu kommer någon och klagar på ett sådant här skämt. Hur jäkla stela är ni?
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 14:14   #32
Bjorne

Bjornes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Hmm...

Alltså, så länge man springer har de inte en chans. Det är bara att tackla dom om dom står i vägen. Det enda man får se upp med är att dom kan försöka fälla en, men det är inte så stort problem om man är uppmärksam. Det är fruktansvärt svårt att stoppa en person som har hög hastighet och väger mer än dubbelt så mycket.

Bara om de är mycket koordinerade kan de göra som medeltida infanteri gjorde mot kavalleri, dvs en djup och tät formation som helt enkelt är för trög för att springa igenom. Men detta skulle kräva säkert 15-20 ungar.
De tappar ju knappast medvetandet bara för att du tacklar dem, det krävs nog lite mer än så, visst möjligen ifall man springer och armbågar dem i huvudet, förhoppningsvis så reser de sig inte direkt, och då kanske man hinner springa ett snabbt varv och ge ungen en rejäl känga i huvudet när man passerar han igen. Samtidigt måste man visserligen böja sig ner för att nå ner med armbågen och kunna sikta på huvudet, vilket gör att man får lite sämre balans och då är det inte så svårt att bli fälld helt plötsligt, inte ens av sådana små människor.

Senast redigerad av Bjorne den 2005-04-19 klockan 14:16.
Gammal 2005-04-19, 14:15   #33
aidee
Registered User

aidees avatar

Reg.datum: Apr 2004
Jag täntke lite på det där med Jolenes inlägg, det har väl med hur man tänker, när jag föst läste tråden tänkte jag mig absolut inte barnen som riktiga barn vilket det heller inte handlar om.
Annars hade det väl varit i klass med att skämta om våldtäkt, självmord och liknande.
Gammal 2005-04-19, 14:17   #34
Jolene
Registered User

Jolenes avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne
Herre jävlar, först kommer folk och vräker ur sig att GB's glassar är rasister, man trodde inte att någon kunde vara seriös och nu kommer någon och klagar på ett sådant här skämt. Hur jäkla stela är ni?
Hellre bli kallad stel än att inte ens nämna detta.

Håller f.ö. med Piranha om att produktion är intressantare.
Gammal 2005-04-19, 14:18   #35
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
tycker inte om detta passar sig att skämta om!
Är du kommunist eller?

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 14:19   #36
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
De tappar ju knappast medvetandet bara för att du tacklar dem, det krävs nog lite mer än så, visst möjligen ifall man springer och armbågar dem i huvudet och när cirkulerat ett var och de fortfarande ligger ner ge dem en rejäl känga i huvudet. Samtidigt måste man visserligen böja sig ner för att nå ner med armbågen och kunna sikta, vilket gör att man får lite sämre balans och då är det inte så svårt att bli fälld helt plötsligt.
Nej, självklart inte, men det hindrar dom iaf från att få ner en på marken sen gäller det bara att vara snabb och när nån unge har blivit isolerad så drar man till en ordentlig spark när man springer förbi. Men det är klart, om de är smarta så håller de íhop, och då är det svårt att göra något.
Gammal 2005-04-19, 14:21   #37
Jolene
Registered User

Jolenes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Är du kommunist eller?

Humanist
Gammal 2005-04-19, 14:24   #38
Bjorne

Bjornes avatar

Citat:
Hellre bli kallad stel än att inte ens nämna detta.
Kan varna dig för att kolla på morallös (djävulens påhitt) Parlamentet som går på fyran...
Gammal 2005-04-19, 14:27   #39
Jolene
Registered User

Jolenes avatar

Citat:
Kan varna dig för att kolla på morallös (djävulens påhitt) Parlamentet som går på fyran...
Det är lugnt. Kollar inte så ofta på tv. Och det var väldigt vad du gick igång på detta...
Gammal 2005-04-19, 14:27   #40
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Humanist
Humanist?! Är du vegetarian också?

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Gammal 2005-04-19, 14:29   #41
Jolene
Registered User

Jolenes avatar

Citat:
Humanist?! Är du vegetarian också?
Glöm det.

Men jag fattar vart du vill komma med detta...
Gammal 2005-04-19, 14:31   #42
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Glöm det.

Men jag fattar vart du vill komma med detta...
Äsch, jag tycket bara det är sorligt när unga människor blir som 60-åriga gnälliga moraltanter för att polera sin "good-guy-badge".

Citat:
Gammal 2005-04-19, 14:34   #43
Bjorne

Bjornes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Nej, självklart inte, men det hindrar dom iaf från att få ner en på marken sen gäller det bara att vara snabb och när nån unge har blivit isolerad så drar man till en ordentlig spark när man springer förbi. Men det är klart, om de är smarta så håller de íhop, och då är det svårt att göra något.
Till en viss grad kommer de säkert försöka hålla ihop, men de kommer nog inte stanna kring en som ligger skadad, utan fortsätta att följa efter en. Så jag tror att man får försöka klappa till en unge ordentligt (så han ligger kvar på marken ett tag) när man passerar dem, fortsätta att springa, sedan så när klungan kommit en bit från ungen som ligger ner, så gör man en u-sväng, klappar till ytterligare en unge och när man passerar ungen man först klappa till, ger man han en rejäl känga (vilket förhoppningsvis gör att det blir svart för han), sedan gör man en till u-sväng, klappar till en till unge och ger unge nr2 en känga när man passerar han, osv osv. Kan man nog hantera rätt många ändå.
Gammal 2005-04-19, 14:36   #44
Thony
Banned User

Thonys avatar

Reg.datum: Nov 2003
Lägg ett gäng 5 åringar hade inte haft en chans. Punkt slut.
Thony är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 14:38   #45
Jolene
Registered User

Jolenes avatar

Citat:
Äsch, jag tycket bara det är sorligt när unga människor blir som 60-åriga gnälliga moraltanter för att polera sin "good-guy-badge".
Så du menar att den attityd jag visat är en "60årig gnällig moraltants-attityd"? So be it. Däremot inte sagt att jag håller med. Jag skriver inte detta för att erhålla någon, eller polera min "good-guy-badge" och framstå i nån god dager. Jag skriver detta av den anledningen att jag verkligen inte tycker att detta är okej. I så fall tycker jag att fler borde vilja ha en 60årig...blabla...attityd.

Och ung förresten, vad har det med saken att göra?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:06.