Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-27, 11:44   #31
unsuspected
Registered User

unsuspecteds avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Opher Visa inlägg
M5 E60? De är prisvärda tycker jag. Går att få loss för 250k om man har lite tur. 507 hästar och all den lyx en M-paket innebär!
För att omkostnaderna är helt sjuka. Bilen drar minst 2,2 i stan.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-27, 12:11   #32
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
För att omkostnaderna är helt sjuka. Bilen drar minst 2,2 i stan.
Plus att TS var ute efter runt 200 pållar
Gammal 2013-07-27, 12:15   #33
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Gillar även att folk fortsätter droppa BMW när TS uttryckligen skrivit flertalet gånger att han inte vill ha en.

Jag hade kört på en Audi eller en Merca
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-27, 13:24   #34
awesomooo
Groggluder

awesomooos avatar

Reg.datum: Mar 2011
Kör på en A5:a. Det tråkiga blir väl dock att det blir den äldre modellen, nyaste har snyggare lyktor fram imo.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-26, 07:56   #35
Tap3worm
Registered User

Tap3worms avatar

Reg.datum: Jul 2012
Hej!
Jag och min sambo har tänkt köpa en bättre begagnad bil. Vi har kikat på bilar i storlekarna Audi A3, Volkswagen Golf, Renault Clio, Opel Astra eller liknande.
Även om vi båda gillar bilar som går fort med mycket hästkrafter är vi nu mer ute efter komfort och lite lull-lull. Vi var först helt inställda på Golfen men har nu mer och mer börjat kika på Opel Astra (inte kombin). Börjar inse att man får en betydligt nyare och fräschare Astra med lite skön utrustning för samma peng som en lite äldre Golf utan något speciellt. Tanken är väl också att kunna byta upp sig om några år när jag har studerat färdigt.
Budgeten ligger väl kring 100-130 k.

Allmänt alltså, har ni några tips på en bättre begagnad bil i den storleksklassen som nämndes?
Och framförallt Astran, någon som har något att säga om den? Är det en ok bil eller är det bara skrot? Finns det bättre varianter i liknande, lite lägre prisklass?

Tack på förhand!

Tapeworm
Gammal 2014-09-26, 08:26   #36
KlopFer
Mr.KlopFis

KlopFers avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Tap3worm Visa inlägg
Hej!
Jag och min sambo har tänkt köpa en bättre begagnad bil. Vi har kikat på bilar i storlekarna Audi A3, Volkswagen Golf, Renault Clio, Opel Astra eller liknande.
Även om vi båda gillar bilar som går fort med mycket hästkrafter är vi nu mer ute efter komfort och lite lull-lull. Vi var först helt inställda på Golfen men har nu mer och mer börjat kika på Opel Astra (inte kombin). Börjar inse att man får en betydligt nyare och fräschare Astra med lite skön utrustning för samma peng som en lite äldre Golf utan något speciellt. Tanken är väl också att kunna byta upp sig om några år när jag har studerat färdigt.

Allmänt alltså, har ni några tips på en bättre begagnad bil i den storleksklassen som nämndes?
Och framförallt Astran, någon som har något att säga om den? Är det en ok bil eller är det bara skrot? Finns det bättre varianter i liknande, lite lägre prisklass?

Tack på förhand!

Tapeworm
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo....htm?ca=14&w=3

Tycker dessa är rätt schysta. Nackdelen är väl att det bara är 2sits bak.

Senast redigerad av KlopFer den 2014-09-26 klockan 08:27.
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-26, 09:21   #37
Tap3worm
Registered User

Tap3worms avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer Visa inlägg

Tycker dessa är rätt schysta. Nackdelen är väl att det bara är 2sits bak.
Har kikat lite på dem också! Personligen tycker jag dock inte att modellen är snygg, även om man såklart kan leva med det så länge bilen levererar. Ja, 2-sitsen är en klar nackdel. Har även fått för mig att det är rätt dåligt med utrymme i baksätet?

Vi la ribban lite högre först och kollade på begagnade V40. (syrran jobbar för Volvo så vi hade eventuellt kunna få en lite bättre deal) däremot drog det iväg ändå med stålarna, men framförallt efter att ha provkört den så insåg vi att det inte går! Riktigt dåligt med utrymme i baksätet och delvis även fram. Jag är ca 190 och jag kunde inte sitta i närheten av rakt i baksätet. Som en dåligt planerad lägenhet inne i Stockholms innerstad!

Tack för tipset iaf!

Tapeworm
- Mobilen
Gammal 2014-09-26, 09:58   #38
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
En polare till mig hade en C30. Den bilen gillades nog inte av någon. Trång och jävlig. Personligen skulle jag aldrig köpa en tvådörrars igen.

I ditt fall hade jag nog valt en Golf.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-26, 10:17   #39
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
C30 är trevlig om man helt saknar planer på att använda baksätet till människor och bagaget till packning.
Gammal 2014-09-26, 11:04   #40
billmaier
Registered User

billmaiers avatar

Reg.datum: Jul 2007
Jag skulle ta Astran. More bang for the buck.
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Inte länge sen du såg ut som en blygtandpetare och nu är du snart markkung i SFI!
billmaier är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-26, 11:37   #41
KlopFer
Mr.KlopFis

KlopFers avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
C30 är trevlig om man helt saknar planer på att använda baksätet till människor och bagaget till packning.
Det kanske bara är jag, men jag hatar köra runt på folk. Funderar på att köpa en caddy bara för att slippa
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-26, 12:42   #42
Tap3worm
Registered User

Tap3worms avatar

Vi är ju rätt duktiga på att utnyttja baksätet. Både när det gäller att skjutsa folk men även att köra prylar. Vi har i dagsläget en gammal (-02) golf som storleksmässigt har varit kanon! Den börjar dock ge upp lite nu. Så det verkar ju stå mellan golf eller Astra. Ska provköra en Astra i helgen tänkte vi, så får vi se hur den känns! Får juste sagt mer för pengarna, även om golfen är en mer gedigen bil!
Astrans 1.4 turbo har ju ändå 140 hästar, vilken ändå är ok i en sån liten bil. Jämfört med samma prisklass för en golf så får man väl ca 100 som mest. Märker hur jag sitter och försöker övertala mig själv att Astra är en bra bil även om drömmen vore en fartfull Gti...
Fler tankar och idéer mottages gärna! Tummenupp.

Tapeworm
- Mobilen
Gammal 2014-09-26, 13:06   #43
Jazen
Foshizzle squad

Reg.datum: Jul 2005
Alltid hatat mazda men nya mazda 3 är riktigt snygg och komfortabel bil!

Vad gör du medans kelda gör jobbet?

jo flexar...
Jazen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-26, 13:16   #44
billmaier
Registered User

billmaiers avatar

Reg.datum: Jul 2007
Honda Civic kan också vara ett alternativ. Ganska pigga och mycket pålitliga bilar.
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Inte länge sen du såg ut som en blygtandpetare och nu är du snart markkung i SFI!
billmaier är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-26, 13:18   #45
TomasB
Registered User

TomasBs avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Tap3worm Visa inlägg
Hej!

Tack på förhand!

Tapeworm
Varför inte en Audi A4?

http://www.blocket.se/landskrona/Aud....htm?ca=11&w=3

Kollade inte så noga, kanske finns med lägre mil/billigare/mer utrustning dessutom.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:40.