|
Det spelar ingen roll vilken bank man använder, oberoende av tjänst. De har samma företagspolitik överallt och skor sig så gott det går.
På ett mer personligt plan så håller jag med dig. Jag hatar Swedbank och deras totala ointresse av kunderna. De avskaffar kontanthantering och hänvisar till EN insättningsautomat som ALDRIG fungerar, de gav mig bra ränterabatt vid bindande av hypotekslån men rabatten försvinner fullkomligt vid förnyandet av den ena lånedelen etc. Jag ska be dem dra åt helvete när min ettåring löper ut om några månader för att gå över till Danske Bank eller HB. Inte för att de kommer att göra något väsenskilt annorlunda, men sämre kan de knappast bemöta mig.
Favorithistoria från Swedbank är när jag sålde min förstärkare och kom till kontoret för att sätta in 20-25 papp. MED ETT JÄVLA KVITTO EFTERSOM JAG VET ATT DE ÄR EFTERBLIVNA. "Kvittot saknar namnteckning från dig som säljare, detta duger tyvärr inte". Ok, fint, sa jag och bytte företagets bank till SHB i samma veva. En kund med bra deg på företagskonton och en jävla massa betaltjänster blev de av med i ett svep utan att ens bry sig. Jag kom välklädd dit och uppförde mig både trevligt och korrekt, tack för att jag blir behandlad som en menlös luffare av en snorunge i Dressmankostym...
Senast redigerad av hultman den 2013-05-08 klockan 14:57.
|