Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-19, 22:21   #31
Pinoy
Registered User

Pinoys avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av älskarcola Visa inlägg
Mer protein och mindre kalorier om man vill spara in på det
edit: fast du kanske ville säga att maan kunde räkna in kesella som mjölk då..brb gonna drink some kesella
Kesella är ju högpastöriserad mjölk med syrningskultur bara ju, det jag syftade på.
Pinoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 15:36   #32
eAzy
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoy Visa inlägg
Okej, så det är inget fel med mjölk efter träningen ist för vassle? Tänkte mest att det är "viktigast" att få i sig protein när man vaknar, efter träning och innan man lägger sig.
Seriöst, som sagt behöver du inte ha några större funderingar kring när du äter. Se till att du får i dig tillräckligt under dagen bara. Anledningen till att man köper whey är för att det är ett billigt sätt att få i sig protein. Jag har de endast för att lättare upp nå mitt dagliga behov av protein.

Fokusera hellre på vad du äter FÖRE träning isåfall. Näringen kommer att tas upp av kroppen under en lång tid så sopa i dig protein och kolhydrater före träning istället.

För kroppen är protein alltid protein, vare sig de är en whey-shake eller en bit kött. Anaboliskt fönster efter träning osv är bara en svårdödad myt tyvärr.
eAzy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 16:01   #33
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av llu1201 Visa inlägg
mjölken ger väl bara 3,5g protein /100g men ..
Och sen så är en liter mjölk inte riktigt ovanligt att sänka, och görs på 2 minuter. Där haru 35g protein och 600 kalorier.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 18:21   #34
eAzy
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Och sen så är en liter mjölk inte riktigt ovanligt att sänka, och görs på 2 minuter. Där haru 35g protein och 600 kalorier.
Sant, men 1 liter lättyogurt där har du 450 kalorier och 45 gram protein ICA's egna brukar gå på runt 10'an dessutom så inte särskilt dyrt.
eAzy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 18:44   #35
Pintan
Guest

Reg.datum: Mar 2010
Väl tuggat magert rött kött är "snabbt protein". Nästan lika snabbt som vassle om jag inte minns fel.
Pintan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 18:46   #36
Pinoy
Registered User

Pinoys avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Pintan Visa inlägg
Väl tuggat magert rött kött är "snabbt protein". Nästan lika snabbt som vassle om jag inte minns fel.
Låter bra, fast blir nog mjölk istället.
Pinoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 11:04   #37
Ondskapelsen
Registered User

Ondskapelsens avatar

Reg.datum: Dec 2007
Du väljer väl själv vad du gör med dina pengar? OK att hon inte vill lägga sina pengar på dina kosttillskott. Men dina egna pengar spenderar du väl ändå hur du vill?

De jag sa till min mor när jag var 14 var att: "Tror du verkligen att jag, som är så passionerad till träning och som bryr mig så extremt mycket om min kropp, verkligen skulle utsätta den för någonting som är bevisat farligt helt frivilligt?!"
Varpå hon svarade: "Njaee, kanske inte." Sen var det slutdiskuterat.
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:25.