Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-04, 20:50   #31
LarsLasr
Registered User

LarsLasrs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av SannaK Visa inlägg
generellt sett kanske. du vet väl...att 24 är rätt ungt..?
dessutom pratar jag om tjejer runt 20 också.

VART kan man mäta fettprocent? jag vill så gärna göra det. hos husläkaren?
man har väl olika mycket fett på olika ställen.
Är själv 24 så tycker det är en strålande ålder

Jag skulle säga att skillnaden är väldigt stor.
En som är 20 kanske precis har lämnat puberteten och inte haft 4år på sig att låta kroppens sammansättning förändras. Hela puberteten så ser hormoner till att muskler växer utan att man behöver träna lika mycket som man behöver efter puberteten.

Du kan säkert relatera till killar som kan ha varit ganska vältränade i gymnasieåren, men efter att dom kommit över 20 utan fokus på kost och träning så har det gått sjukt fort för dom att fixa en markant mage och fettöverskott.
LarsLasr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 20:51   #32
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Nej men det finns saker du inte kan uppnå pga gener i allmänhet och sedan även ålder.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 21:28   #33
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
60 o 12 e väl lite olika ändå.
jag blir fan deprimerad av ert snack här.
Det är ett skrivfel i det inlägg du citerar; skall stå sextonåring vs. tolvåring. Poängen är att en vuxen kropp ser annorlunda ut än ett tonårings, och en prepubertal kropp ser annorlunda ut än en postpubertal. ÄVEN NÄR samtliga är i strålande fysisk form. Vilket då skulle göra att det inte är så smart att önska sig tillbaka till en form man hade i en annan ålder, eller jämföra sig med personer som är alltför långt från en själv i ålder. Något som många tjejer ägnar sig åt (och därför misslyckas i sina strävanden, det är ju omöjligt att backa tiden); om du gör det eller inte vet bara du, och jag tror att den här diskussionen startade med en FRÅGA från LarsLasr om det var vad du gjorde.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 22:46   #34
speedy83
Registered User

speedy83s avatar

Reg.datum: Dec 2010
Vore ju lättare om du la upp en bild så man utifrån det kunde se lite hur du borde göra både med kost och träning.
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 00:27   #35
LarsLasr
Registered User

LarsLasrs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
på er låter det som att jag är en slappis.

men dah, säger jag. har tränat styrka i mer än 1 år.
Tror problemet är att du har en idealkropp du vill uppnå.

Du tänker att du kan deffa dig till den bara du ser till att räkna kalorierna rätt och rör på dig dagligen kombinerat med regelbunden styrketräning.

Vad vi andra tror är att du måste träna bra mycket hårdare än vad du gör nu för att nå dit och släppa din rädsla för att äta och "råka" bygga för mycket muskler.

Enda sättet du kan få tyst på oss är att visa att din metod funkar, om den funkar så behöver du inte oss längre

Men om du inte ska lyssna på den kunskapen som finns här så är det ingen mening att du frågar, vi kommer inte ändra vårat svar bara för att du vill ha ett annat och frågar fler gånger.

Och du svarade inte på om den tjejen, som har din idealkropp, och du tränar/har tränat likadant senaste året.

Vilken stad bor du i? Ganska säker du kan mäta fettprocent på vissa apotek, jag gjorde det för några år sedan.
Vissa hälsokost butiker kan också ha en sån våg, ett Life-stånd på Nolia mässan hade förra sommaren.

Senast redigerad av LarsLasr den 2012-03-05 klockan 00:30.
LarsLasr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 15:32   #36
SannaK
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
Vore ju lättare om du la upp en bild så man utifrån det kunde se lite hur du borde göra både med kost och träning.
Kanske gör det ändå! Så blir det svart på vitt! Man kan ju aldrig lära sig för mycket!
SannaK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 19:33   #37
SannaK
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av LarsLasr Visa inlägg
Tror problemet är att du har en idealkropp du vill uppnå.

Du tänker att du kan deffa dig till den bara du ser till att räkna kalorierna rätt och rör på dig dagligen kombinerat med regelbunden styrketräning.

Vad vi andra tror är att du måste träna bra mycket hårdare än vad du gör nu för att nå dit och släppa din rädsla för att äta och "råka" bygga för mycket muskler.

Enda sättet du kan få tyst på oss är att visa att din metod funkar, om den funkar så behöver du inte oss längre

Men om du inte ska lyssna på den kunskapen som finns här så är det ingen mening att du frågar, vi kommer inte ändra vårat svar bara för att du vill ha ett annat och frågar fler gånger.

Och du svarade inte på om den tjejen, som har din idealkropp, och du tränar/har tränat likadant senaste året.

Vilken stad bor du i? Ganska säker du kan mäta fettprocent på vissa apotek, jag gjorde det för några år sedan.
Vissa hälsokost butiker kan också ha en sån våg, ett Life-stånd på Nolia mässan hade förra sommaren.
först vill jag poängtera att jag är jätteglad och nöjd över all respons jag får här överhuvudtaget, att folk vill hjälpa en med sitt mål och ger förslag. jag vill ju ha motbevis och så vidare. vet inte hur mycket (lite) jag skulle kunna om det inte vore för detta forum. man slipper ju hyra pt :P jag kan väldigt mycket numera. och ändå har jag varit medlem här väldigt kort tid och jämförelsevis med dem flesta här.

vem har inte en idealkropp? finns väl en anledning till att vi alla är medlemmar här, man har en kropp man vill uppnå.
jag har byggt, därför jag deffar nu.
och om du inte tror att jag tränar hårt, då skulle du se och jämföra vikterna jag använder.

dessutom, med min drömkropp som mål så kan jag inte BARA bygga, utan bli av med underhudsfett också.

de tränar inte alls.och de som gör, blir av med fett först och tränar styrka sedan. medans jag började med att träna styrka. om de ens tränar styrka.

life och apotek,okej, jag ska testa
SannaK är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.