Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-02, 12:18   #31
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
har ångest över detta. piss. jag vill ju vara snygg, träna OCH leva länge.
I know how you feel, men personligen kan jag lätt tänka mig att dissa styrketräningen (och högproteinkosten). Heck, man ser ju inte ens på mig att jag styrketränar. Skulle nog få ungefär likvärdiga resultat av att gå över till yoga, eller vad såna där uråldriga asiater nu tränar.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 12:18   #32
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
I know how you feel, men personligen kan jag lätt tänka mig att dissa styrketräningen (och högproteinkosten). Heck, man ser ju inte ens på mig att jag styrketränar. Skulle nog få ungefär likvärdiga resultat av att gå över till yoga, eller vad såna där uråldriga asiater nu tränar.
Tai-chi
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 12:28   #33
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Tai-chi
Ja, och chi gong och sånt.
Gammal 2012-02-02, 12:49   #34
Pernam
Registered User

Pernams avatar

Men varför i helvete skulle man vilja bli så lastgammal? Jag vill bli så gammal att jag hinner se mina barn växa upp och även få chansen att skämma bort barnbarnen, men jag vill fan inte bli så gammal att jag riskerar att överleva mina egna barn. Det vore en mardröm.
Pernam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 13:03   #35
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Pernam Visa inlägg
Men varför i helvete skulle man vilja bli så lastgammal? Jag vill bli så gammal att jag hinner se mina barn växa upp och även få chansen att skämma bort barnbarnen, men jag vill fan inte bli så gammal att jag riskerar att överleva mina egna barn. Det vore en mardröm.
det finns dom som tror att om 20-60 år så har tekniken kommit så långt att man kan undvika att dö.

säg att du skulle leva till 80 istället för 70 så kanske det är skillnaden på att dö och att leva för alltid.
Gammal 2012-02-02, 13:20   #36
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
du ska heller inte träna styrketräning då detta inte är optimalt för ett längre liv. Var väl uppe på forumet förr om jag inte mins fel?
Jag skulle snarare säga precis tvärt om. Träna så att du orkar sköta dig själv så länge som möjligt. Får du influensan när du är 90 och det innebär att du inte orkar ta dig upp ur sängen under sjukdomen så tappar du ganska så snabbt förmågan att klara dig själv om du bara har precis den kapaciteten. Klarar du t ex av att göra 40 knäböj djupare än en stol och tappar 20 av dessa på en månads sjukdom så kan du fortfarande resa dig från en stol och kan därför klara dig själv ett tag till samt kan också återfå förmågan att göra 40 knäböj eller i alla fall 35 st vilket även det ger marginal.
Det finns även ett klart samband mellan hur stark en person är och hur väl den klarar sig själv längre fram i tiden och det enda sättet att förbättra det sambandet är att bli starkare. Stark här handlar självklart inte om att böja 300 utan att just kunna resa sig från en stol eller ta sig ur sängen själv.
Det behöver iofs inte vara styrketräning men det är en väldigt bra form för alla åldrar och även gympa etc innehåller ju moment av styrketräning.

Utöver det så träna kondition och balans, gympa, gå/spring på ojämnt underlag, utöva någon sport så länge kroppen hänger med, sköt trädgården osv.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 13:24   #37
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Pernam Visa inlägg
Jag tänker ändå inte skaffa barn. Problem solved. LOL!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:59.