Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-08, 10:19   #31
Janitorr
Registered User

Janitorrs avatar

Reg.datum: Jan 2007
Sossarna går från klarhet till klarhet...
fetPersson -> Mona Stalin -> Tjuvholt...

Känns jättebra, lär ju inte bli nåt regeringsskifte på flera decennier om det fortsätter såhär
Janitorr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 10:20   #32
begt
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av En ärans man Visa inlägg
Den nästan hundraåriga eran då Socialdemokraterna alltid stod i centrum för svensk politik.
Sossarna var bra fram till 70-talet ungefär. Sen försökte man rädda varvindustrin (hopplöst) och staten byggdes ut för mycket. Men utan försprånget vi fick efter andra världskriget hade sossarna inte kunnat åstadkomma mycket alls.

Vad som värre är med fallet Juholt är att han blev varnad i en internrevision redan 2009* om det här med bostadsbidraget. Det säger ju allt egentligen; om han inte avgår nu är sossepartiet fullkomligt genomruttet. Det skulle dock inte förvåna mig.. Hade det varit en minister i nuvarande regering hade han/hon fått gå direkt. Sossarna klamrar sig alltid fast vid makten oavsett hur mycket de gjort bort sig.

*Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13748306.ab
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 10:21   #33
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Vilken bra förebild för landets största parti
Gammal 2011-10-08, 10:41   #34
yooii
.

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Kappman Visa inlägg
Juholt är en mupp. Liksom hans finansvalp, även om han vet lite mer om ekonomi än Juholt och ständigt måste revidera hans uttalanden.

Svårt för muppar att mäta sig med fullblodsproffsen i M. De kanske har insett det och försöker suga ut så mycket som bara är möjligt av det svenska folket så länge det går...
Vilka är dessa fullblodsproffs i Moderaterna som du menar?
Så som jag ser det så är det edanst Anders Borg som är riktigt vass i det partiet.

Dock så behöver Waidelich stoppas undan illa kvickt, och kanske även Juholt i det långa loppet. Fuskare har jag inte mycket till övers

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Vilken era pratar du om?
Vilken era tror du?

Senast redigerad av yooii den 2011-10-08 klockan 10:48.
yooii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 10:57   #35
begt
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av yooii Visa inlägg
Så som jag ser det så är det edanst Anders Borg som är riktigt vass i det partiet.

De har skickligare ministrar totalt sett än vad sossarna hade. De har inga motsvarigheter till såna bottennapp som Bosse Ringholm, Laila Freivalds, Ibrahim Baylan, Ylva Johansson, Tommy Weidelich m.fl.
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 10:59   #36
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:

Dock så behöver Waidelich stoppas undan illa kvickt, och kanske även Juholt i det långa loppet. Fuskare har jag inte mycket till övers

Vilken era tror du?
På högersidan slaktas det ju vilt när folk gör fel, vilket är rätt. T.ex. då folk inte betalat TV-avgiften, eller om man dricker då man inte ska dricka... Vilket är bra, men hos Socialdemokraterna så blir man befodrad för att göra fel medvetet, Mona Sahlin eller Juholt...
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 11:02   #37
yooii
.

Citat:
Ursprungligen postat av begt Visa inlägg
De har skickligare ministrar totalt sett än vad sossarna hade. De har inga motsvarigheter till såna bottennapp som Bosse Ringholm, Laila Freivalds, Ibrahim Baylan, Ylva Johansson, Tommy Weidelich m.fl.
Ja, det där är riktiga bottennapp. Att Ylva Johansson får vara med i partitoppen åt ut och år in är ett riktigt jävla mirakel.

Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
På högersidan slaktas det ju vilt när folk gör fel, vilket är rätt. T.ex. då folk inte betalat TV-avgiften, eller om man dricker då man inte ska dricka... Vilket är bra, men hos Socialdemokraterna så blir man befodrad för att göra fel medvetet, Mona Sahlin eller Juholt...
Det har jag inte sagt något om. Gör man fel så ska man stå för det.
Gammal 2011-10-08, 11:08   #38
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Det är girighet detta.

Först och främst: hans ursäkt.. inte en chans att han INTE hade koll på detta.

Problemet är riksdagen och politikernas löner, men framförallt förmånerna.. (edit: eller snarare de politiker som inte kan hantera detta) man blir fartblind av alla förmåner, och mer vill ha mer.

Desto högre lön jag fått desto mer girig har jag blivit, förmånerna är bra, och nästan alla förmåner kan man "skruva på", till slut sitter man där med allt möjligt skit (och hög lön) och då är det lätt att man inte bryr sig, det verkar ju vara okej?

Men man har mer att förvänta av en politiker, men framförallt en partiledare och kanske statsminister.

Nä jag har inget förtroendet för honom.

Senast redigerad av shut teh face den 2011-10-08 klockan 11:09.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 11:09   #39
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Citat:
Ja, det där är riktiga bottennapp. Att Ylva Johansson får vara med i partitoppen åt ut och år in är ett riktigt jävla mirakel.

Det har jag inte sagt något om. Gör man fel så ska man stå för det.
Men det är just allt sånt här som gör det hela så roligt. På högersidan så visar man att mygel och fusk får dig utsparkad. Att vara "dålig" får dig utsparkad. Att vara bra gör att du kan komma vidare i partiet. Men hos socialdemokraterna så vet jag inte vad för tabbar man måste begå för att de ska skicka ut en.

Där man kan tänka sig det är svågerpolitik och man håller varandra om ryggen, på högern, är det inte så. Men däremot är det så hos sossarna.

I verkliga livet så har det varit så för mig iaf att väldigt många sossar klagar om det ena eller det andra, men de jobbar svart, de försöker utnyttja system hit och dit. De ogillar "staten", men de är samtidigt dom som vill ge staten mer makt och pengar, bara inte sina pengar.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2011-10-08 klockan 11:12.
Gammal 2011-10-08, 11:11   #40
ekmanc
Registered User

Reg.datum: Aug 2007
Det är precis som vanligt, det gäller andra regler för sosseadeln än för vanliga människor.
ekmanc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 11:13   #41
hultman
Fulstygg

hultmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Jag kan förstå att man vill mygla när man har en lön på 15-25 000kr och bor i Stockholms innerstad och måste betala saker... Men nu har de löner på 56 000kr, hyran betald, resor betalt. Dvs. det mesta som är "dyrt för Svenssons" har de redan fixat, innan de får lön, vilket som sagt är 56 000kr. Det är bara extremt jävla äcklighet som gör att de myglar, rent jävla maktmissbruk.

Hoppas verkligen att det finns en riktigt lag som förbjuder detta, eller något man kan sätta dit fanstyget på. Det är helt jävla orimligt att man ska kunna mygla till sig 160 000kr utan att straffas. Vad skickar det för signaler till "vanliga människor". Mygla till dig 10 000kr och straffas, men mygla till dig 160 000kr så är det lugnt.
Fniss. 56 lax blir du inte rik på, även om man har hyra och resor betalda. Men som Cilia redan påpekat så tjänar han avsevärt mer, även om man inte blir rik på 140-150 lax i månaden heller. Alla gillar pengar, bevisligen även folkets män.

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 11:14   #42
yooii
.

Citat:
Men det är just allt sånt här som gör det hela så roligt. På högersidan så visar man att mygel och fusk får dig utsparkad. Att vara "dålig" får dig utsparkad. Att vara bra gör att du kan komma vidare i partiet. Men hos socialdemokraterna så vet jag inte vad för tabbar man måste begå för att de ska skicka ut en.

Där man kan tänka sig det är svågerpolitik och man håller varandra om ryggen, på högern, är det inte så. Men däremot är det så hos sossarna.
En viss lokalpolitiker i Malmö har precis gjort ett sådant misstag.

Även om det är lite mer svårt att greppa som ett direkt mygel så är det svårt att inte komma att tänka på Bildts och Arkelstens affärer. Fast det är en annan historia..
Gammal 2011-10-08, 11:18   #43
ekmanc
Registered User

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
En viss lokalpolitiker i Malmö har precis gjort ett sådant misstag.

Även om det är lite mer svårt att greppa som ett direkt mygel så är det svårt att inte komma att tänka på Bildts och Arkelstens affärer. Fast det är en annan historia..
Med den skillnaden att Bildt inte har gjort något olagligt överhuvudtaget.

Men visst finns det högerpolitiker som gjort djävligt dumma saker också, men hos sossarna verkar det snarare vara regel än undantag.
ekmanc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 11:19   #44
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
Fniss. 56 lax blir du inte rik på, även om man har hyra och resor betalda. Men som Cilia redan påpekat så tjänar han avsevärt mer, även om man inte blir rik på 140-150 lax i månaden heller. Alla gillar pengar, bevisligen även folkets män.
Beror ju på hur man vill definera rik. Grejen är den att i hans situation finns det inte ett moraliskt svar som gör det OK för honom att mygla. En annan femma om Stina 43, ensamstående småbarnsmorsa med lön på 9000kr efter skatt osv. myglar, inte för att det är rätt. Men där kan jag iaf köpa att det inte är pga. en direkt "girighet".

Som jag påpekat så började han myglet innan han tjänande dubbelt så mycket, men även då så var nog 56 000kr mer än nog för att betala lite hyra.
Gammal 2011-10-08, 11:40   #45
Kappman
Registered User

Kappmans avatar

Reg.datum: Aug 2008
En grej i sig tycker jag är att han bevisligen ljuger.
Kom ihåg då det uppdagades att hans älskarinna var en fälld bedragerska. Då kallade han henne "särbo" och liknande i sina uttalanden. Nu säger han att han alltid varit ärlig på punkten att han bott i denna lägenhet tillsammans med henne.

Politiker som ljuger för egen vinnings skull ska bort. Tycker det suger att han tjänar lika mycket pengar som vår statsminister. Ansvarsnivåerna skiljer sig markant. Det värsta är väl att han kommer få en saftig fallskärm om han avgår (ca 80-90k i månaden) så skattebetalarnas pengar kommer kittla dödsskönt i kistan ett tag till. (Som om han skulle avgå........)
Kappman är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:32.