Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-06, 17:02   #31
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av LeBron Visa inlägg
Han kanske äter grymt mycket protein
Ja, det är den springande punkten bakom folks framgång i gymmet.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 18:56   #32
Yip_man
Registered User

Yip_mans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Sarwien Visa inlägg
WTF!! 85 kg ökning på en månad?!?!
ett par månader, sen är inte det samma som att öka 85kr i bänk precis. Troligen låg även mitt max på högre än 140 men jag hade inte provat på väldigt länge.

efter andra barnet är jag närmre 140 än 225 igen.

Yip Man's Träninsdagbok
Yip_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 20:04   #33
Sarwien
Registered User

Sarwiens avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Yip_man Visa inlägg
ett par månader, sen är inte det samma som att öka 85kr i bänk precis. Troligen låg även mitt max på högre än 140 men jag hade inte provat på väldigt länge.

efter andra barnet är jag närmre 140 än 225 igen.
ändå, det är en sinnessjuk ökning hur som helst...

YouTube
Sarwien är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 21:03   #34
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
ok nu vill jag skaffa barn.
Adoptera. "Hej, jag är en ensamstående man med eget stort hus och en inredd och ljudisolerad källare dit jag gillar att bjuda in folk." borde funka.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 21:18   #35
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Reg.datum: Jan 2011
Jag tror det gäller att hitta lagom, det var det Plexus alltid tjatade om, det har för mig personligen varit enormt svårt, jag är en allt eller inget person, i med handbromsen, tro´t eller ej, då ökade farten.

Letar fortfarande även om jag inte är lika vilse längre... Tjusningen med sporten är gåtan, kroppen!

Senast redigerad av RobbanColeman den 2011-10-06 klockan 21:19.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 13:40   #36
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Något jag sett många ggr är folk som tränar ok, och gör stadiga men små framsteg, blir lite grövre/lite starkare allt efter åren går, men som sedan plötsligt under ett par månaders tid ökar rejält, då ringer mitt interna doping-alarm.

Är man en erfaren "hardgainer" som efter åratal av hård träning lyckats bygga upp sig till en 85kg halvhård fysik och som sedan ökar till 90kg på ett halvår utan att bli fetare, då tror jag att det är prepp och inte något nytt träningssystem som ligger bakom, även om 90kg inte är särskilt stort, eller en 5kgs fettfri ökning inte är en abnorm ökning.

Syftar inte på någon specifik person här, så ingen behöver ta åt sig.

Senast redigerad av filmjölk den 2011-10-07 klockan 13:41.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 14:29   #37
Minimjölk
Registered User

Minimjölks avatar

Reg.datum: Mar 2002
Genom att läsa i denna tråden verkar vi vara flera som råkat ut för detta fenomen utan extra tillskott så jag tror inte alltid att man skylla på doping.

Skulle någon tex iakta mig på gymmet idag och se mig marklyfta pappvikter för att sedan se mig om några månader när jag förhoppningsvis kommit igång ordentligt med min träning igen så kommer jag ju lyfta säkert 4x startvikten pga att jag i dagsläget är otränad och inte kört på länge (likt Yipman var).
Gammal 2011-10-07, 14:43   #38
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Att få barn är tyvärr inget som har hjälpt mig i min träning. Förkortad sömn under flera års tid gör inte att jag lyfter mera. De har börjat sova längre nu på sistone dock så då har också resultaten på gymmet blivit bättre
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 15:12   #39
ACL
En av två

ACLs avatar

Reg.datum: Aug 2009
För min egen del så började jag se relativt snabba resultat så fort jag faktiskt började försöka "bryta" igenom barriärer/murar (vad man nu vill kalla det).
Även om man många gånger tror att man tränar hårt så har jag ofta sett folk knappt ta i under hela passet.
Det kanske är så att man blir "trygg" i vikterna och nöjer sig med lite pump i musklerna, men jag tror inte man bygger så bra av att köra på samma vikter under ett helt år.
Sen har man dom som är övertygade om att dom äter "bra" men inte ökar/går ner.

Rent överlag så tror jag att folk är för bekväma/lata och inte alla gånger inser vart man är/vad man gör. Står du kvar på samma plats som för ett halvår sen så kan det vara en idé att överväga förändringar i din träning.

Detta är enbart mina egna, obildade, teorier.
Men jag själv har börjat se relativt snabba resultat efter att ha insett att jag inte är trött eller klar bara för att jag gjort 10 reps eller för att det börjar bli tungt och nästan gör ont i muskeln. Jag är inte heller klar med ätandet bara för att jag känner mig mätt.

Självklart måste man inse att alla har olika mål och därför bör ha olika sätt att gå tillväga.
Jag är dock övertygad om att det ofta är det mentala som sätter käppar i hjulet för det fysiska, och därmed spelar en stor roll i uteblivna resultat.
ACL är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:34.