Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkprotein
Ögonmåtten borde räcka som många säger. Så farligt kan det ju inte vara om du skulle gå upp 2kg på kuppen så du märker att du kanske borde äta lite mindre.
|
Uppenbarligen inte, för då hade jag ju inte behövt gå ner, eller hur? :-) Man nka inte se på mat vad den innehåller mo man inte lär sig det. Har du själv ögonmått för att se hur stor del av ditt dagliga kaloribehov en dagens lunch innehåller?
Gå upp och ner hela tiden skall inte vara särskilt nyttigt sägs det. Framör allt är det tråkigt att gå ner, då får man äta mindre.
Citat:
Fyfan vad jobbigt att väga var enda liten smula mat man äter.. Hur orkar man egentligen?
|
Ingen aning, fråga de som gör det. Att däremot skriva ner det man äter är inte jobbigare än att skriva ner det man tränar, tycker jag personligen. Hindrar en del småätande också (som jag annars tillhörde elitklassen i).
Men det som kan vara jobbigt är att man inte kan gömma mat för sig själt, så om man har dåligt samvete för sitt matintag, så kan det nog bli lite tråkigt när man inser vad för något man egentligen äter.
Här finns det fler som gillar att skriva ner vad de äter.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110768