Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-31, 16:28   #31
Jailbaitwarrior
Banned User

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av teo123 Visa inlägg
Tackar ! Om du ser min profil så tog jag en bild för att hedra Zyzz, jag ska fan upp på olympus och kötta med honom i gudarnas gym!
Är du på elle?

Haha, go bild! Lätt! Cya at olympus sen då
Jailbaitwarrior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 16:38   #32
teo123
Registered User

Reg.datum: Dec 2010
Min gode vän Love fixade ett schema snabbare än ögat, det ser bra ut tycker jag men litar på koloiter, grub sitter säkert på en studie om att det inte är opti osv, men vad tycker ni?

Dag 1: Rygg, Biceps

Dag 2: Ben

Dag 3: Pass 1; Bröst - Pass 2; Triceps / Axlar

Dag 4: Pass 1: Rygg, Biceps - Pass 2: Vader, underarmar, mage

Dag 5: Ben

Dag 6: Bröst, Triceps, Axlar (fokus dips)

Dag 7: Vader, underarmar, mage

Success is my only motherfucking option, failure is not
Bildtung journal!
STATS: Vikt: 85kg, 94:a - Bänk: 130kg, Böj: 170kg, Mark: 200kg, Clean & Jerk: 90kg[/I]
teo123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 16:40   #33
teo123
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Jailbaitwarrior Visa inlägg
Haha, go bild! Lätt! Cya at olympus sen då
Försten upp säger jag då!

Bildtung journal!
STATS: Vikt: 85kg, 94:a - Bänk: 130kg, Böj: 170kg, Mark: 200kg, Clean & Jerk: 90kg[/I]
Gammal 2011-08-31, 20:11   #34
teo123
Registered User

Jag är ju så sjukt efterbliven, but I can't help it... Jag ska ut o springa nu, vilket alltid tar kål på mig och jag blir helt död, men jadu..
Jag tänker såhär:
Jag får finnar av kreatin, men jag får oxå bra effekt av det. Alla som sätter sin hy framför styrka får jag därför bättre resultat än.

Jag blir död och ångrar mig alltid dagen efter jag sprungit, men alla som har vett framför pannbenet springer inte när man redan tränat en gång samma dag och ska köra vader dagen efter. Men jag blir starkare än dom också.

Detta är bara exempel på min extrema idioti...

Men det är därför jag är bäst, det är därför jag kommer nå världseliten. Därför kommer jag stå brevid Arnold en dag.

I do what others won't, So I can do what others can't.

Bildtung journal!
Gammal 2011-08-31, 20:16   #35
JojjeG
Registered User

Reg.datum: Sep 2010
Klart man tänker så, annars är de lika bra lalla omkring.
JojjeG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 21:54   #36
teo123
Registered User

Säger bara detta:
"Will you sacrifice to win?" - Layne Norton.

Att jag fick gå i sommarskola och lägger alla mina pengar på protein, koffein, kreatin, gymkort, träningskläder är det jag snackar om.

Träningen har gett mig så mycket, att man ALLTID ska sikta mot stjärnorna, alltid längst upp, att aldrig vara nöjd och att ge allt, att göra allt i sin förmåga för att komma dit man vill komma.

Ett till citat som jag tänkt på hela dagen:
Don't complain,
If you don't like something, change it
if you can't change it, change yourself
if you can't change yourself, accept it.

Fungerar i alla scenarion jag kunde komma på iaf

Bildtung journal!
Gammal 2011-08-31, 22:37   #37
mgamhov
Registered User

mgamhovs avatar

Reg.datum: May 2011
ja är ingen legend inom detta men , angående programmet, är jag lite fundersam mot ex biceps/bröst,triceps och axlar 2 gånger i veckan, när jag delat upp så jag har separat träningspass åt bara biceps 1 gång i veckan har jag fått "kritik" mot det. Jag kör alla muskelgrupper 1 gång i veckan, funkar sjukt bra. Det funkar olika bra för alla, att köra så som du säger kanske funkar för dig, men glöm inte att musklerna växer när de vilar och enligt mig är ca 1 vecka eller ia alla fall 5 dar bra för att de ska ha reparerat sig från föregående pass annars kan du ju testa en tid med detta och sen en tid med längre vila /muskel så kan du ju jämföra ser bra ut annars, lycka till!
mgamhov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 06:27   #38
teo123
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av mgamhov Visa inlägg
ja är ingen legend inom detta men , angående programmet, är jag lite fundersam mot ex biceps/bröst,triceps och axlar 2 gånger i veckan, när jag delat upp så jag har separat träningspass åt bara biceps 1 gång i veckan har jag fått "kritik" mot det. Jag kör alla muskelgrupper 1 gång i veckan, funkar sjukt bra. Det funkar olika bra för alla, att köra så som du säger kanske funkar för dig, men glöm inte att musklerna växer när de vilar och enligt mig är ca 1 vecka eller ia alla fall 5 dar bra för att de ska ha reparerat sig från föregående pass annars kan du ju testa en tid med detta och sen en tid med längre vila /muskel så kan du ju jämföra ser bra ut annars, lycka till!
Med detta schemat får alla muskler vila minst 48h och jag är nöjd Ska testa att köra det och se hur det går, annars slänger jag in en vilodag eller två

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-01, 08:56   #39
Filipb
Registered User

Filipbs avatar

Reg.datum: Aug 2010
Vad jag hört ska musklerna vila 48 TILL 96 timmar. Men så länge du inte blir övertränad och orkar så är det bara att köra!

Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 09:10   #40
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Vad jag hört ska musklerna vila 48 TILL 96 timmar. Men så länge du inte blir övertränad och orkar så är det bara att köra!
Det hänger på hur hårt du kör och är kopplat till intensitet.
Tränar du på 65% av ditt 1RM så kan du köra 4 ggr/veckan om du känner för det. Kör man varje set till fail så kommer dock CNS'en att må skit och det är inte säkert att den är redo för ett nytt pass så tight inpå.

Så träna klokt, lyssna på kroppen o se till o sova o äta som folk mellan så går det nog bra.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 18:58   #41
teo123
Registered User

Det blev ett pass på sportlife domkyrkan idag! Bröst blev det, och ska springa ner och köra axlar/triceps strax, på sportlife karl-johansgatan (majorna).

Passet va la typ såhär:
800mg koffein, 20g vassle
Uppvärming
Bänkpress: 80kg x 3,3,2 och sen 70 x 5,5
Incline hantelpress: 25kg (per hantel) x 10,10,8
Plan hantelpress: 22,5kg x 10, 10, 8
Cable crossover: 4-5 plattor, reppade ut typ, 5-6 set till teknisk fail
Maskinflies bara för att pumpa ut det absolut sista, 5 set.

Sen 30g vassle och en proteinbar (BS).

Dagsform:
IMG_0624.jpg

IMG_0625.jpg

IMG_0622.jpg

Om ni ser nåt som släpar eller nåt så snälla säg till

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-01, 19:23   #42
Berrypicker
Registered User

Reg.datum: Mar 2011
Ruskigt bra form Teo! Bara att jobba på benen nu så du inte får en 1:1 ratio på ben/armar.

Själv tycker jag schemat ser helt OK ut, även om jag själv hade kört Push/pull eller något liknande, men då hade jag inte kunnat köra på samma intensitet.

Och till er som tvivlar på att han ska köra bröst/triceps osv flera gånger i veckan, och tror att återhämtningen inte är tillräcklig, så säger jag bara att det varierar helt från person till person. Själv kan jag köra knäböj 4ggr/vecka utan problem, på hög %, i flera månader utan att överträna mig. Orkar man så orkar man, känner man sig allmänt trött så kan man ju ta en vilodag, annars? KÖTTA!
Berrypicker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 19:27   #43
teo123
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Berrypicker Visa inlägg
Ruskigt bra form Teo! Bara att jobba på benen nu så du inte får en 1:1 ratio på ben/armar.

Själv tycker jag schemat ser helt OK ut, även om jag själv hade kört Push/pull eller något liknande, men då hade jag inte kunnat köra på samma intensitet.

Och till er som tvivlar på att han ska köra bröst/triceps osv flera gånger i veckan, och tror att återhämtningen inte är tillräcklig, så säger jag bara att det varierar helt från person till person. Själv kan jag köra knäböj 4ggr/vecka utan problem, på hög %, i flera månader utan att överträna mig. Orkar man så orkar man, känner man sig allmänt trött så kan man ju ta en vilodag, annars? KÖTTA!
Ja fifan Love, liebe dich

Jag ligger på ~300g protein om dagen (minst) just nu, ääh fiifan vad det ska deff-byggas nu!

Dagens andra pass på G, glömde min gymbag på ******** när jag va där idag men tro fan att jag hade en uppsättning träningskläder på mig!

KÖTTA AXLAR TRICEPS!

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-01, 21:57   #44
teo123
Registered User

Hemma från passet! Inget märkvärdigt really, såg ut såhär:
RC-uppvärmning
Militärpress:
20kg x 12,12
40kg x 5
50kg x 3
60kg x 1 (lätt fan), sen ~20 sekunder vila och en pushpress på 62,5kg

Sittande axelpress:
12,5kg x 12, 12, 12 (extreeeeeeemt strikt med all fokus på kontakt, jävlar vad det brändes!)

Militärpress i maskin:
36,5kg x 12, 12, 10 (quarter-reps, dvs TuT och väldigt lite ROM)

Smalbänk:
60kg x 6,6,5

Avslutade passet med triceps-isolationer, och lite variationer av lateral raises i både kabelmaskin och med hantel.

Sjukt PB i militärpress, första gången jag maxar i 1RM!

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-02, 18:29   #45
teo123
Registered User

Ahh hemma efter ett göttigt benpass!
800mg koffein och heavy fucking metal som PWO
Kände att jag inte hade särskilt mycket krut i benen efter att jag har intervallsprungit och köttat ben dagarna innan, så förhoppningarna var inte så stora i böjen.

Passet: (skriver inte uppvärmning)
Böj: 80kg x 5,5,3 - kände att det inte va böjdag precis...

Marklyft:
110kg x 5
130kg x 3
150kg x 1 (PB!!! Gick upp lätt och jag har inte ens tränat mark på typ ett halvår!)
155kg x 0 - första försöket fick jag en dålig start i, balansen låg på tårna, gjorde ett till försök ~20 sekunder efter men fick bara upp den några cm. 155-160 går lätt upp nästa maxning!

Benspark:
58,5kg x 12,12,12,12 - Full TuT, 3 sekunders negativ fas och efter varje set så va jag så sjukt nära på att börja lipa.

Liggande bencurl:
40kg x 12,12,12,12 - Full TuT och väldigt mycket excentrisk fas. Borde lastat på mer vikt men det känns som jag bryter knäna när jag ska få upp den då

Stående vadpress (singeltrissa):
200kg x 15
250kg x 12,12,12 - Full TuT på alla set.s

Sittande vadpress:
50kg x 20,20,18 - gråtfärdig här med, släppte aldrig tension under 20 reps så det brände på ordentligt!

Efter träning: Vassleshake och proteinbar, om nom nom!

Hur går det för er då gubbar? Ni fitnessatleter/klassiska bodybuilders får gäärna skriva PBs, träningstips osv! (Givetvis andra också men eftersom jag tränar för AF och CBB så säger det säg självt! )

Bildtung journal!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:12.