Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-09, 20:35   #31
RolfR
Registered User

Reg.datum: Mar 2011
  • Knäböj 75 kg.
  • Bänkpress 50 kg.
  • Skivstångsrodd 40 kg.

Böjen ok, bänken klarade jag bara 4x5+1x4, rodden gick ok, men den börjar bli rätt tung.
RolfR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 15:56   #32
RolfR
Registered User

• Knäböj 77,5 kg
  • Militärpress 30 kg
  • Marklyft 70 kg
Allt gick bra idag. Skönt att klara 5x5 pressar. Marklyft känns ännu inte helt ansträngande.
Gammal 2011-05-12, 17:21   #33
exnm
Snygg på fyllan

exnms avatar

Reg.datum: May 2011
Ser bra ut! Du verkar ligga i fas med mål 1 , bra skit!
Fortsätt så och lycka till!
Gammal 2011-05-15, 15:40   #34
RolfR
Registered User

Tack tack, men den här veckan har jag slarvat så jag tror inte jag prickar målet. 89,6 kg och en missad träning igen. Jag får nog träna måndag - onsdag - fredag, för jag har stora problem att motivera mig på helgen.
Gammal 2011-05-16, 18:40   #35
RolfR
Registered User

Känner mig helt kraftlös idag och träningen blev därefter. Vet inte varför, sovit dåligt kanske?
  • Knäböj 3x5 på 80 kg, 1x5 på 60 kg
  • Bänkpress 3x5+1x2 på 50 kg
  • Skivstångsrodd 5x5 på 42,5 kg
Stressigt med mycket folk var det också. "Snart klar eller?" "Många set eller?" "Färdig eller?" hela tiden.
Gammal 2011-05-18, 15:16   #36
RolfR
Registered User

• Knäböj 80 kg
  • Militärpress 30-32,5 kg
  • Marklyft 75 kg
Böjen på 80 satt äntligen, men svettades som en gris redan då.

Militärpressar gick inte att öka i. Gjorde 5 set med omväxlande 30 kg och 32,5 kg, klarade inte 5 reps alla gånger heller. Jag får nog kämpa ett tag med 32,5 kg. Det är en väldig skillnad mellan 30 kg och 32,5... Önskar nästan det fanns 625 g vikter.

Fuskade lite med chins efteråt. Det var jobbigare än jag mindes.

Har glömt att handla så nu blir det proteinfattig mat.
Gammal 2011-05-20, 13:46   #37
RolfR
Registered User

• Knäböj 82,5 kg
  • Bänkpress 50 kg
  • Skivstångsrodd 45 kg
Fick köra bänkpressen först idag. Klarade 50 kg vilket var på tiden. Vill ju gärna komma upp i lite vikter där eftersom alla undrar hur mycket man bänkar så fort man säger att man tränar. Men skynda långsamt antar jag. Tillsvidare säger jag vikten i pounds ("hundratie") så det är ju ingen lögn.

Efter bänken var jag redan lite trött och sliten så jag var lite rädd att inte orka böja eftersom det varit tungt de senaste passen. Men det gick bra ändå.

Även rodden gick bra, men den har blivit en tung övning nu, istället för lite lätt nedvarvning. Jag hade träningsvärk i baksidan av låren efter förrförra träningen, det måste ju ha kommit från rodden.

Faktiskt har passen börjat bli väldigt utmattande och tar också ganska lång tid (45 min?) trots att det bara är tre övningar. Så det är väl bra antar jag. Skönt efteråt är det i alla fall.
Gammal 2011-05-22, 14:08   #38
RolfR
Registered User

89,5 kg. Vikten har stått still i två veckor nu men med tanke på att jag ätit mycket skräp är det inte så konstigt. Motivationen är låg, men 10 dagar kvar till mitt uppsatta mål 1. Jag ska göra en kraftansträngning fram till dess, förhoppningsvis komma in i bättre vanor igen.

Träningen går bra dock, måndag onsdag fredag blir lite stressigt ibland men det är skönt att ha hela helgen ledig.
Gammal 2011-05-23, 15:27   #39
RolfR
Registered User

• Knäböj 85 kg, 4x5
  • Militärpress 32,5 kg
  • Marklyft 80 kg
  • Chins 4x5 -20/-30 kg
I böjen orkade jag inte upp i slutet av set 4. Var helt slut, fick sätta mig ner på golvet ett tag, så jag hoppade över femte set. Jag undrar om jag skulle börja köra långsammare och mer kontrollerat? Det blir jobbigare men då kan man ju gå ner i vikt.

Pressen gick, men med nöd och näppe. De sista repetitionerna åkte upp på ren vilja, långsamt långsamt. Men nu kan jag börja jobba på 35 kg. Marklyft gick fint, inget att säga om det.

Efteråt fuskade jag lite med chins igen. Jag tror det är chins i alla fall, den med smalt grepp och knogarna i näsans riktning. Det var skönt att hänga lite och sträcka ut ryggen. Jag ska se om jag kan leta upp den äldre versionen av stronglift som hade med denna och några andra övningar.
Gammal 2011-05-26, 17:44   #40
RolfR
Registered User

• Knäböj 85 kg - 70 kg
  • Bänkpress 52,5 kg
  • Skivstångsrodd 47,5 kg
Orkade inte med böjen idag heller. Nu orkade jag bara två set. Körde vidare på 70 kg. Jag ska pröva nästa gång också, annars gå ner till 75 kg. Vet inte vad det beror på? Dåligt med mat innan? Har jag nått min gräns?

Bänken gick bra. Rodden var tung, den kändes i nedre delen av ryggen. Har gått över till Pendlayrodd, som 14k länkade ovan.

Efteråt fuskade jag lite med dips. -40 kg, några set bara för att prova på. Kanske lägger in den också så småningom.

Jag vet inte om det beror på att jag inte gjorde nån ordentlig böj, men kände mig efter passet inte alls lika utmattad som vanligt.
Gammal 2011-05-30, 17:38   #41
RolfR
Registered User

• Knäböj 80 kg - 85 kg
  • Militärpress 35 kg - 30 kg
  • Marklyft 80 kg
Fick gå ner i vikt på alla övningarna. Två set på 85 kg knäböj, sedan 80 kg. Två och ett halvt set på 35 kg press, sedan 30 kg. I marklyft klarade jag två lyft på 85 kg sen var det tvärstopp. Men 80 kg gick ganska lätt.

Förra veckans vikt var 89,4 kg. Så det står still både i vikt och träningsresultat, vilken inte är så uppmuntrande. På onsdag ska jag göra en liten utvärdering.
Gammal 2011-06-01, 17:37   #42
RolfR
Registered User

• Knäböj 75 kg
  • Bänkpress 55 kg - 50 kg
  • Skivstångsrodd 50 kg
Idag gick jag ner 10 kg i böjen, vilket var skönt. Bänkpressen gjorde jag på 55 kg, vilket gick bra i två set. Tredje orkade jag inte, fick drälla vikterna i marken och köra klart på 50 kg. Ska nog sluta i tid nästa gång, det är inte elegant att fastna i bänkpressen.

Rodden gick ok antar jag. Men det blir långsammare än det ryck jag sett i videos. Kanske jag skulle gå ner i vikt där?

Nu har jag nått tidpunkten då mitt första delmål skulle varit uppfyllt. Men jag är 2-3 kg därifrån. Motivationen har svikit sista tiden och vikten har stått still, men jag är glad att den inte har gått upp. Totalt sett har jag dock tappat en del kilon (7-8 kg de senaste tre månaderna) och kommit igång att träna så det har ju varit rätt lyckat totalt sett.

Jag kör helt enkelt vidare mot delmål 2 så får vi se hur det går. 80 kg den första september. Det är ungefär lika mycket till.
Gammal 2011-06-08, 11:27   #43
RolfR
Registered User

Jag har inte uppdaterat träningsjournalen den senaste veckan, anledningen är att jag varit bortrest utan tillgång till gym och Internet. Dock fanns där en mindre skivstång så jag har kört några pass, dock med lättare vikter på böj och marklyft.

Igår var jag hemma och körde ett vanligt pass på gymet igen.
  • Knäböj 77,5 kg
  • Militärpress 35 kg
Jag var så nära på slutet i pressen och ville så gärna komma upp i 5x5. Så på sista repen tog jag i så det knakade och fick avbryta träningen. Nu sitter jag hemma med ryggskott. Så det blir nog ingen träning på ett tag. Och fortsättningsvis ska jag inte tvinga upp vikterna.
Gammal 2011-06-08, 12:55   #44
exnm
Snygg på fyllan

exnms avatar

Reg.datum: May 2011
Drygt med ryggskott! Hoppas det bättrar sig snart!

Känner igen det lite, man vill så gärna ta den där sista reppen även fast man egentligen inte borde eller orkar. Har själv gjort samma sak i Latsdrag och fick en rejäl sträckning i nacken, fy fan vad det gjorde ont!
Gammal 2011-06-08, 15:27   #45
RolfR
Registered User

Tack. Det känns inte så farligt längre, det ska nog gå över kvickt.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:53.