Citat:
Ursprungligen postat av Mapa
i loled
lugna er grabbar. lite snuvig och lätt huvudvärk är ingen anledning att stanna hemma. det hade varit en annan sak om han hade hostat och haft feber...
gasp.. tycker du på riktigt man ska stanna hemma om man känner sig hängig? då skulle det inte gå många veckor innan man började missa ett pass här och där om man har ett fysiskt arbete.
|
Och hur ofta går man runt och känner sig "hängig" ? Då skulle jag isåfall överväga om det är frågan om försvagat immunförsvar om man ständigt eller alltför ofta känner sig "hängig".
För övrigt behöver inte "hängig" vara synonymt med förkylning, är man däremot snuvig (som TS skriver utifall du missat det) skall man inte träna, sedan kan givetvis snuvan bero på många faktorer, det är någonting man själv får väga in i beslutet om man skall träna eller inte, jag avråder dock samtliga att träna utifall man känner sig snuvig och samtidigt har huvudvärk, detta är tecken på att kroppen inte mår bra och att missa x antal dagar är inte hela världen. Det är en annan femma om du preppar, då får man alltid lite huvudvärk och små förkylningssymtom.
Gör vad du vill, jag avråder dock.