Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-03, 17:18   #31
Gasp
Registered User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
i loled

lugna er grabbar. lite snuvig och lätt huvudvärk är ingen anledning att stanna hemma. det hade varit en annan sak om han hade hostat och haft feber...

gasp.. tycker du på riktigt man ska stanna hemma om man känner sig hängig? då skulle det inte gå många veckor innan man började missa ett pass här och där om man har ett fysiskt arbete.
Och hur ofta går man runt och känner sig "hängig" ? Då skulle jag isåfall överväga om det är frågan om försvagat immunförsvar om man ständigt eller alltför ofta känner sig "hängig".

För övrigt behöver inte "hängig" vara synonymt med förkylning, är man däremot snuvig (som TS skriver utifall du missat det) skall man inte träna, sedan kan givetvis snuvan bero på många faktorer, det är någonting man själv får väga in i beslutet om man skall träna eller inte, jag avråder dock samtliga att träna utifall man känner sig snuvig och samtidigt har huvudvärk, detta är tecken på att kroppen inte mår bra och att missa x antal dagar är inte hela världen. Det är en annan femma om du preppar, då får man alltid lite huvudvärk och små förkylningssymtom.

Gör vad du vill, jag avråder dock.
Gasp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-03, 18:01   #32
hejhopp79
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Halsont, sjukdomskänsla och/eller feber = såklart inte träna

Snuvig, subtil huvudvärk = träna
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-03, 18:05   #33
Gunfire
Banned User

Reg.datum: Apr 2009
Jag stannar hemma dock så var min kompis sjuk i helgen o ja var med honom, han hade dock halsont men ja verkar bara fått "snuvan" blir att vara hemma o äta lite gott
Gunfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-03, 22:11   #34
Mapa
Herrmapa

Mapas avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Gasp Visa inlägg
Och hur ofta går man runt och känner sig "hängig" ? Då skulle jag isåfall överväga om det är frågan om försvagat immunförsvar om man ständigt eller alltför ofta känner sig "hängig".

För övrigt behöver inte "hängig" vara synonymt med förkylning, är man däremot snuvig (som TS skriver utifall du missat det) skall man inte träna, sedan kan givetvis snuvan bero på många faktorer, det är någonting man själv får väga in i beslutet om man skall träna eller inte, jag avråder dock samtliga att träna utifall man känner sig snuvig och samtidigt har huvudvärk, detta är tecken på att kroppen inte mår bra och att missa x antal dagar är inte hela världen. Det är en annan femma om du preppar, då får man alltid lite huvudvärk och små förkylningssymtom.

Gör vad du vill, jag avråder dock.
vad har doping med saken att göra? är det någon du vill anklaga eller vill du bara berätta om all din kunskap kring ämnet?

Ingen som kommit någonvart i sin sport har stannat hemma varje gång han/hon varit snuvig och/eller lite hängig.. dessutom handlar inte tråden om att TS har rinnande nästa och sprängande huvudvärk. utan lite snuvig och mild huvudvärk.

va snäll du är som låter mig göra som jag vill iaf så jag gjorde det idag. trots att jag va snuvig och va tvungen att snyta mig en hel gång på jobbet idag så tränade jag!!!!
Gammal 2011-03-03, 22:15   #35
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Hade jag hoppat träningen varje gång jag kände lätt förkylning hade det inte blivit mycket träning alls under vissa av månaderna på året.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-03, 22:19   #36
forsell
Fårskäll

forsells avatar

Reg.datum: May 2010
Att träna vid måttlig sjukdom har jag alltid gjort. Feber är väl det som håller mig hemma.
Att missa en dags träning för mig är 20-33% av min träningsdos på en vecka. Rätt kraftig förlust i träningsvolym. Absolut inget som funkar för mig.

Jag är ganska konstant förkyld pågrundav jobbet. Ut och in i tshirt/långärmad dagarna i enda med kunderna på brädgården. Huvudvärk under arbetsdagen är vanlig. Tränar på så gott det går och det har gått riktigt bra hittills. Psyket som har det mest jobbigt enligt mig när man är lite förkyld.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:02.