Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype
Du har riktigt bra form på din handstående. När jag ser din kroppslinje så inser jag att jag har en hel del banan kvar att räta ut.
Dock lyckades jag bryta mig upp igår och få det på film! Checka. http://www.kolozzeum.com/forum/showt...12#post5058612
Btw, varför går du upp med en snurr i klippet du la upp? Är det lättare när du håller i såna där eller är det bara för extra träning?
|
Tack!
Grattis till tricket också! Riktigt coolt och ett av mina mål.
Jag ska lära mig dedär när tiden är mogen, men en sak i taget för min del.
Om du vill få bort en del av bananen så är det axlarna som ser lite stela ut. Kommer man inte igenom med dom så kompenserar man med att banana till resten av kroppen. (kolla mitt första klipp)
Testa att lägga dig raklång på rygg, tryck bort, svanken och håll armarna raka över huvudet. Försök få kontakt med golvet med häl, vad, lår, ass, svank, rygg, nacke, bakhuvud, överarm, underarm och handrygg samtidigt.
Jag törs nästan lova att dina armar vill stå snett upp från golvet i det läget. Troligen mest då för att du är för stel i axlarna och att dom därmed inte kommer igenom.
Ett annat tips är att försöka stå på händer och inte ta ett steg åt det håll man faller. Eliminera stödstegen så kommer du fokusera mer på varför du vill falla istället för att konstant rädda dig från fall.
Uppgången i mitt klipp ser nog lustig ut efter som hela filmen spelas upp baklänges;-)