Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-01, 05:59   #31
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Reg.datum: Jan 2007
Morkonkutning
3.36 km
23.50 min
Avg 164
Max 181

Gick trögt idag.
teargaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 16:07   #32
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Hmm. Jag har tränat massor men inte hunnit/orkar skriva om det. Ska skärpa mig.
Idag har jag tex kutat och igår stod vi på händer ute i en park.
Bjukkar på ett litet klipp så länge
Gammal 2011-05-04, 11:11   #33
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Senaste tiden har jag mest bankat på trummorna. Vi spelade in alla låtar i helgen och det blev i sig ett två rätt mastiga träningspass. 9 timmar i Lördags och 7 i Söndags.
Nu när dedär har satt sig på band så ska jag nog hinna med och stå lite mer på händerna.
Ikväll ska jag på Roger Waters dock.

Här är en liten summering av helgens prestationer för den som är intresserad.
Gammal 2011-05-06, 07:08   #34
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Morgonlöpning 5km.

Om jag inte börjar springa direkt när jag sätter mig upp i sängen så börjar jag inte springa alls har jag kommit fram till.
I morse vaknade jag innan klockan så då var det bara att pinna på. Gick rätt bra tror jag!
Gammal 2011-05-10, 07:09   #35
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Körde lite handstående igår för första gången på ett tag.
Det börjar ta sig nu. Känns som att det värsta bananformen är eliminerad vilket är kul.
Börjar få ganska hög träffprocent på hur ofta jag kommer upp och ballanserar. Jag skulle säga att 7/10 försök så kommer jag upp och ballanserar skapligt när jag är pigg och fram mot slutet av passet så kanske det handlar om 4/10.

Skönt med lite sommarvärme så man kan stå ute nu också
Bifogade bilder
Filtyp: jpg HS.jpg (104.2 KB, 6 visningar)
Gammal 2011-05-17, 08:48   #36
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Du har riktigt bra form på din handstående. När jag ser din kroppslinje så inser jag att jag har en hel del banan kvar att räta ut.

Dock lyckades jag bryta mig upp igår och få det på film! Checka. http://www.kolozzeum.com/forum/showt...12#post5058612

Btw, varför går du upp med en snurr i klippet du la upp? Är det lättare när du håller i såna där eller är det bara för extra träning?
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 19:41   #37
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Du har riktigt bra form på din handstående. När jag ser din kroppslinje så inser jag att jag har en hel del banan kvar att räta ut.

Dock lyckades jag bryta mig upp igår och få det på film! Checka. http://www.kolozzeum.com/forum/showt...12#post5058612

Btw, varför går du upp med en snurr i klippet du la upp? Är det lättare när du håller i såna där eller är det bara för extra träning?
Tack!

Grattis till tricket också! Riktigt coolt och ett av mina mål.
Jag ska lära mig dedär när tiden är mogen, men en sak i taget för min del.

Om du vill få bort en del av bananen så är det axlarna som ser lite stela ut. Kommer man inte igenom med dom så kompenserar man med att banana till resten av kroppen. (kolla mitt första klipp)

Testa att lägga dig raklång på rygg, tryck bort, svanken och håll armarna raka över huvudet. Försök få kontakt med golvet med häl, vad, lår, ass, svank, rygg, nacke, bakhuvud, överarm, underarm och handrygg samtidigt.
Jag törs nästan lova att dina armar vill stå snett upp från golvet i det läget. Troligen mest då för att du är för stel i axlarna och att dom därmed inte kommer igenom.

Ett annat tips är att försöka stå på händer och inte ta ett steg åt det håll man faller. Eliminera stödstegen så kommer du fokusera mer på varför du vill falla istället för att konstant rädda dig från fall.

Uppgången i mitt klipp ser nog lustig ut efter som hela filmen spelas upp baklänges;-)
Gammal 2011-05-17, 23:23   #38
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av teargaz Visa inlägg
Tack!

Grattis till tricket också! Riktigt coolt och ett av mina mål.
Jag ska lära mig dedär när tiden är mogen, men en sak i taget för min del.

Om du vill få bort en del av bananen så är det axlarna som ser lite stela ut. Kommer man inte igenom med dom så kompenserar man med att banana till resten av kroppen. (kolla mitt första klipp)

Testa att lägga dig raklång på rygg, tryck bort, svanken och håll armarna raka över huvudet. Försök få kontakt med golvet med häl, vad, lår, ass, svank, rygg, nacke, bakhuvud, överarm, underarm och handrygg samtidigt.
Jag törs nästan lova att dina armar vill stå snett upp från golvet i det läget. Troligen mest då för att du är för stel i axlarna och att dom därmed inte kommer igenom.

Ett annat tips är att försöka stå på händer och inte ta ett steg åt det håll man faller. Eliminera stödstegen så kommer du fokusera mer på varför du vill falla istället för att konstant rädda dig från fall.

Uppgången i mitt klipp ser nog lustig ut efter som hela filmen spelas upp baklänges;-)
Lol, slutade med att jag låg på golvet och gjorde riktigt muppiga rörelser i 10 minuter. Men det verkar som att du har rätt. Jag är fortfarande lite stel i axlarna. Tack!

Jag skyller på att jag kollade på jobbet och utan ljud! Annars hade jag säkert märkt baklängesgrejen :P
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 09:55   #39
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Jag spårar ur lite till i min egen tråd. Jag ska ju snart kuta midnattsloppet och målet är att komma under en timme vilket jag aldrig tidigare har gjort.
Idag så krossade jag i alla fall PB big time.
10km på 58 min 55 sec

Nu är det bara hoppas att formen håller i sig och att jag kan hålla samma tempo i själva loppet. Det som är mot mig just nu är semester och en NYC resa. Brukar bli svull och supvecka i vanliga fall. Vi får se.

Sen är det lika bra att diva på med ett klipp från en festival jag lirade på för nån vecka sen. Devilstone hette den och låg nånstans i skogen i Litauen. Det var RIKTIGT kul att lira och det kom ju en hel del folk som ville kika också. Lite handstående, en gnutta löpning och en hel del trummor denna sommar.
Gammal 2011-07-29, 07:41   #40
martikainen
Lever på gamla meriter

martikainens avatar

Reg.datum: May 2008
Kul Journal! Håller själv på och försöker lära mig stå på händer och lite andra roliga gymnastövningar (L-stand, enarms chins, human flag mm)
Tycker det är riktigt svårt att hitta balansen i handstand, och nu när jag läst dina tips så har jag lite att tänka på, Stort tack
Gammal 2011-07-29, 21:04   #41
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Kul Journal! Håller själv på och försöker lära mig stå på händer och lite andra roliga gymnastövningar (L-stand, enarms chins, human flag mm)
Tycker det är riktigt svårt att hitta balansen i handstand, och nu när jag läst dina tips så har jag lite att tänka på, Stort tack
Kul! Som sagt har jag kommit av mig lite pga massa annat skoj men jag ska väl börja kicka igång träningen igen snart. Ibland behöver man ta ett break för att hitta peppen ordentligt. I sommar har jag mest strö-tränat lite på måfå.

Om du som jag är ett fan av kroppsviktsträning så kan jag rekommendera klättring. Man blir rätt stark i bålen av det och man får rätt bra kroppskontroll. Det la nog grunden till att jag tillslut fixade flaggan i alla fall:-)
Gammal 2011-07-31, 15:10   #42
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Är och hälsar på syrran i NYC och fick in lite köttbulleträning i värmen:-)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_1463.jpg (58.9 KB, 7 visningar)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:41.