|
Visa resultat för omröstning: Bibel på hotellrum?
|
|
Jättebra, sådant glädjer mig, borde vara lag på att alla hotell skulle ha bibel
|

|
8 |
4.79% |
|
Är väl helt upp till hotellet
|

|
82 |
49.10% |
|
Skitsamma
|

|
46 |
27.54% |
|
Jag blir lite lätt stött av detta
|

|
8 |
4.79% |
|
Avskyvärt! pracka på folk religion sådär! rasism!
|

|
23 |
13.77% |
2010-07-20, 08:56
|
|
|
My boobs are Ok
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Tror att det är vanligt på många hotell.
I Sverige är det väl Gideoniterna som delar ut biblar på/till hotellen?
Även IBS (International Bible Society) delar väl ut en del även om de kanske inte satsar på hotellen?
|
Så är det, kollar man lite bland lådorna i rummet så hittar man nästan alltid en bibel.
Hotellet får väl biblarna gratis det bara ger tillstånd att de ska placeras i rummen så det är ingen kostnad inblandad för gästen.
Jag har inga problem med detta även om jag själv inte läser den.
Ifall det fanns en rörelse som delade ut koranen gratis på hotellen så skulle jag inte ha några problem med det heller.
|
|
|
2010-07-20, 08:57
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Nu när jag tänker efter... Jag har aldrig sett en bibel i något hotellrum när jag varit i England. Andra länder, alltid, men aldrig i England där jag ändå varit mest.
Någon som vet om det finns någon policy om det där?
|
|
|
2010-07-20, 09:26
|
|
|
Böj i curlracket
Reg.datum: Jun 2009
|
Det ska väl vara marknaden som styr det. Det finns uppenbarligen en massa kristna som bor på hotell runt om i Europa och Nordamerika, så därför väljer kanske en kristen hellre ett hotell med bibel än ett utan, vilket i sin tur resulterar i ett hotell med bibel går bättre än hotell utan och därför skaffar sig fler hotell biblar för att gå lika bra till en billig peng eller rentav gratis om det är som Bubbe skriver. Om en stor del muslimer skulle börja besöka hotell i Europa vore det ett eknomiskt strategiskt drag att lägga in en koran på hotellrummen.
Sedan ser jag att ungefär 12% hittills har svarat "Avskyvärt! pracka på folk religion sådär! rasism!" Vad i helvete tänker man med om man svarat så seriöst? Jag trodde verkligen inte att PK hade dragit oss tillbaka så långt!
|
|
|
2010-07-20, 09:27
|
|
|
Busunge
Reg.datum: Aug 2008
|
Men snälla, vem fan bryr sig.
Gör dig inte dummare än jag ser ut.
|
|
|
|
2010-07-20, 09:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Upp till hotellet. Jag behöver inte läsa den om jag inte vill.
|
|
|
2010-07-20, 09:31
|
|
|
Spare some change..?
Reg.datum: Nov 2005
|
Tycker hetsjakten på religiösa symboler i alla dess former börjar bli smått överdriven, speciellt här på kolo.
För min del får det gärna ligga gratis litteratur på hotellen.
|
2010-07-20, 10:14
|
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Vadå upp till hotellen? Det borde vara lagstadgad plikt att tillhandahålla porrkanaler.
Ateist som jag är så ser jag noll och intet fel i att det ligger en bibel i hotelrummet. Det får gärna finnas en koran som jag kan läsa också. Lite billig underhållning sådär...
|
|
2010-07-20, 11:05
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av filjölk
... jag har ingen ståndpunkt i frågan, är enbart intresserad av vad ni andra tycker...
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Alternativ 2 är att man anser att det är upp till hotellet att avgöra (tänk en kapital-liberal kristdemokratisk syn, flirtande med USA-mentalitet om att låta lärare undervisa om kreationism som fakta och evolution som en trosriktning. Man anser att hotellet gör rätt som erhåller Biblar, men rättfärdigar det med att hänvisa till demokrati)
alternativ 3 Är att man är för lat, lite för dum och förmodligen även rätt tjock och ger inte frågan chansen att tänkas på som någonting man behöver eller har lust att ta ställning till, man skiter i det och ägnar tankarna åtnågot annat iställlet, tex vad man skall beställa på McDonalds imorgon.
|
Din egen åsikt kom fram rätt bra här i alla fall.
Senast redigerad av Tolkia den 2010-07-20 klockan 11:06.
|
|
|
2010-07-20, 11:07
|
|
|
Sponsored by OLW
Reg.datum: Oct 2009
|
det första jag alltid frågar när jag bokar hotellrum är om dom har en bibel i rummet, sånt är väldigt viktigt för oss hardcore-religiösa....
|
2010-07-20, 11:10
|
|
|
Moralistmoderator
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson81
det första jag alltid frågar när jag bokar hotellrum är om dom har en bibel i rummet, sånt är väldigt viktigt för oss hardcore-religiösa....
|
Riktiga hardcorereligösa har egen resebibel i fickformat, du är bara en wannabe.
|
|
|
2010-07-20, 11:13
|
|
|
Jag kan en rolig historia.....
Reg.datum: Apr 2005
|
Jag har alltid med min egen.
|
|
|
|
2010-07-20, 11:22
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Det hade dock känts lite udda om det fanns en koran. Bibeln och kristendom är ändå en historisk och kulturell stark kraft i Europa, eller varit det i många länder. Det är en del av vårt arv oavsett vad vi tycker om det.
|
|
|
2010-07-20, 11:23
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Riktiga hardcorereligösa har egen resebibel i fickformat, du är bara en wannabe. 
|
Riktiga hardcorereligiösa har en egen fullformats-version av King James originalbibel från 1611.
DU är bara en wannabe
Senast redigerad av hejhopp79 den 2010-07-20 klockan 11:24.
|
|
|
2010-07-20, 11:57
|
|
|
Moralistmoderator
|
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp79
Riktiga hardcorereligiösa har en egen fullformats-version av King James originalbibel från 1611.
|
Verkar pluralistiskt och softcore att som andligt stöd på resa medföra biblar från andra riktningar än sin egen och i översättning till annat språk än sitt eget? Gustav Vasas eller Karl XIIs kanske hade varit ett bättre förslag. Om man nu tycker att hardcore = gammaldags.
|
|
|
2010-07-20, 12:08
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
|
Finns det ingen bibel på rummet så kan man ju inte jämföra dem.
Jämförande läsning i andras sällskap är en underskattad underhållningsform. Tyvärr brukar inte gästerna på andra rum uppskatta när man kommer in till dem och läser högt ur bibeln.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:45.
|

|