Visa resultat för omröstning: Nå?
|
Ja
|

|
70 |
56.91% |
Nej
|

|
36 |
29.27% |
Enbart för vissa hundraser
|

|
14 |
11.38% |
Vet inte
|

|
3 |
2.44% |
2010-05-08, 18:08
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Det svåra med katter är att det inte går att gå med dem i koppel och att hålla dom inomhus hela tiden är ju inte bra.Som ftast klarar dom ju sig utan problem och utan att dom pissar ner andras gårdar men många blir ju även överkörda så den risken finns alltid.Hundar skulle jag aldrig ha lösa, vår hund som alltid varit så snäll när den varit lös hemma, fick en dag ett infall att springa ut till asfaltsvägen, man vet aldrig vad dom får för ideer.
|
Massa som springer runt med katter i koppel här där jag bor.
Ser ju iofs lite löjligt ut men...
|
|
|
2010-05-08, 18:11
|
|
tuff shit
|
Citat:
Ursprungligen postat av n1tro
vad e förresten grejen med att ha en hund fri? ja menar det e inte så att den förstår att den har kul, den e nog mer än tacksam om den får gå ut med en promenad lite grann hahehio
|
 Du har inte hund va?
|
2010-05-08, 18:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av krellik
Massa som springer runt med katter i koppel här där jag bor.
Ser ju iofs lite löjligt ut men... 
|
Det är ju bra men vad jag har sett så funkar det inte så bra, katter vill väl mera fånga råttor och skit när de är ute  Men bor man i stan så är det ju ett måste med koppel även på katter
|
|
|
2010-05-08, 18:16
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Det är ju bra men vad jag har sett så funkar det inte så bra, katter vill väl mera fånga råttor och skit när de är ute  Men bor man i stan så är det ju ett måste med koppel även på katter
|
Jag försöker alltid hålla mig för skratt, de gör ju faktiskt en fin sak, men det är svårt, alltid nån stackars sävlig gubbe som går och väntar medans katten är klar med vad den nu pysslar med, nån lite desperat blick i ögat har de med.
Min homosexuella kompis slet ut mig när jag var liten att gå med hans katt i koppel, var en oerhört dryg upplevelse.
|
|
|
2010-05-08, 18:30
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Hoppas inte din katt är lös.
|
Det är den, bor rätt mycket ute på landet. Men den springer inte runt och dödar andras husdjur misstänker jag. Eller är ett hot för människor.
|
|
|
2010-05-08, 18:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av joriice
Det är den, bor rätt mycket ute på landet. Men den springer inte runt och dödar andras husdjur misstänker jag. Eller är ett hot för människor.
|
Så om jag vill ha mina marsvin lösa i trädgården så skulle din katt låta de vara ifred då alltså?
Och små hundar är inte farliga heller för människor, låt chihuahor springa lösa enligt den logiken och leva djävul alltså...
|
|
|
2010-05-08, 18:36
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
|
Coolt. Så det finns ingen risk att den skulle ta en kaninunge som springer lös på en gräsmatta? Eller dödar småfåglar i mängder? Eller gräver upp andras trädgårdsland och pissar på andras tomter?
|
|
|
2010-05-08, 18:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Så om jag vill ha mina marsvin lösa i trädgården så skulle din katt låta de vara ifred då alltså?
Och små hundar är inte farliga heller för människor, låt chihuahor springa lösa enligt den logiken och leva djävul alltså...
|
Ett marsvin springer väl åt helvete om man släpper ut dem. De skall inte vara ute i trädgården.
Hundar kan och vill ibland anfalla människor, de fungerar så i många fall. Och bara för att ens egen hund är ett undantag betyder det inte att alla hundar agerar som dem. Man kan ju få sjukdomar av betten och framförallt trauman av själva situationen.
|
|
|
2010-05-08, 18:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Nej.
Men det borde finnas en lag på sunt förnuft när det kommer till hundar. Vissa personer bör inte ha hund så är det bara. Detta gäller dock inte bara hundar utan alla typer av djur.
Jag förstår inte vad man tänker med när man har en hund lös och inte har "pli" på vovven. Jag blir grymt jävla less när jag är ute med min hund och nån jävla jycke kommer springandes, givetvis kommer det ju hända någonting...
Sen är det ju ännu värre om man varit ute med en valp och en ouppfostrad hund kommer och härjar. Hunden får ju fan men för livet.
|
|
|
2010-05-08, 18:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Coolt. Så det finns ingen risk att den skulle ta en kaninunge som springer lös på en gräsmatta? Eller dödar småfåglar i mängder? Eller gräver upp andras trädgårdsland och pissar på andras tomter?
|
Har man inte koll på kaninen (likt marvsiner jag skrev om) så kanske man får räkna med det ja, kaniner har enligt vad jag vet inte ont av att sitta instängda i burar heller, de är otama köttstycken som man äter.
Fåglarna tillhör ingen så de spelar ingen roll.
Alla katter pissar och gräver inte upp andras trädgårdar.
|
|
|
2010-05-08, 18:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Ett marsvin springer väl åt helvete om man släpper ut dem. De skall inte vara ute i trädgården.
Hundar kan och vill ibland anfalla människor, de fungerar så i många fall. Och bara för att ens egen hund är ett undantag betyder det inte att alla hundar agerar som dem. Man kan ju få sjukdomar av betten och framförallt trauman av själva situationen.
|
Jag kanske vill ha mitt marsvin i ett litet minikoppel ute i trädgården, ska jag inte få ha det för att du ska få ha ditt blodtörstiga monster till katt lös?
Eller för att inte tala om min stackars farmor som har en av få glädjeämnen i livet att mata fåglarna utanför sitt fönster, vilka sedan ditt monster till katt dräper för att sedan leka glatt med deras lik.
Jo som sagt hundar ska inte springa runt och bita folk, alla är överens om att man ska kontrollera sin hund, om det ska finnas ett 100% koppeltvång kan debatteras och isånafall ska det fan i konsekvensens namn vara förbjud att katter springer lösa med.
|
|
|
2010-05-08, 18:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag kanske vill ha mitt marsvin i ett litet minikoppel ute i trädgården, ska jag inte få ha det för att du ska få ha ditt blodtörstiga monster till katt lös?
|
Djurplågeri att koppla dem och sedan gå ifrån.
|
|
|
2010-05-08, 18:45
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Har man inte koll på kaninen (likt marvsiner jag skrev om) så kanske man får räkna med det ja, kaniner har enligt vad jag vet inte ont av att sitta instängda i burar heller, de är otama köttstycken som man äter.
|
Ok. Alla hundar attackerar inte andra människor. Du får helt enkelt acceptera att man har hundar lösa och om de dödar din katt så kanske du borde haft lite bättre koll på den, eller hur?
|
|
|
2010-05-08, 18:46
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Haha så då applicerar vi den logiken du använde där på din katt.
Har man inte koll på den...
Men just det ja kattägare är unika att de inte ska behöva kontrollera sitt husdjur, självklart.
Sen att trafikolyckor sker för att nån blötmagad typ inte klarar av att köra över alla miljoner med halvtama katter som springer runt överallt utan väjjer in i bilisten på andra sidan spelar ju ingen roll alls.
|
|
|
2010-05-08, 18:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av n1tro
vad e förresten grejen med att ha en hund fri? ja menar det e inte så att den förstår att den har kul, den e nog mer än tacksam om den får gå ut med en promenad lite grann hahehio
|
uppenbart att du inte har hund.
Det ger mig en väldig ro och välbehag att få se min hund springa lös. Det är ju uppenbart att hunden upplever en stor glädje att inte behöva ha koppel på sig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.
|

|