Citat:
Ursprungligen postat av aerosole
Grattis till din moonkick! Bra kroppskontroll är underskattat 
|
Tack! Det kändes ruskigt bra.
Kör vidare idag (25/5) med ytterligare pumppass. Hade här fastat sedan kl 23 dagen innan. PreWO var en full portion rage extreme och i början på passet sippar jag i mig 7gr av koloz EAA.
Uppvärmning med 15 armhävningar.
Tuck planche 10 sek, 15sek.
2x4 front lever
8 vanliga chins (handflator mot mig)
8 bakom nacken
och en negativ enarms på varje arm
latsdrag
25kg x20
30kg x20
Hantellyft åt sidan
2kgs hantlar x30
2kgs 2x15
militärpress i smithen 20kg x10 (för tungt)
med hantlar:
4kgs x20
9kgs x12
7kgs x15
ryggdrag
20kg x30
30kg x20
40kg x15
35kg 2x15 (var död på 12 reps och använde lite gung för att trötta ut ryggen och koppla ur biceps mer)
hantelpress
4kgs x40
7kgs x25
12kgs x15
15kgs x8 - för tungt, borde stannat på 12kgs
Försökte även köra lutande hantelpress innan sista vanliga setet. endast 5kgs hantlar och 15 reps. Blev att göra ont som fan i högeraxeln ett tag.
Bicepscurl med rak stång
10kg x25
15kg 3x15
Tricepsextensions med rak stång
10kg x25
15kg x15
gick här över till tricepsextensions med hantlar och hammerfattning. Fuskar lite på dom sista repsen genom att lite fart, men jävlar vad det tar och ger pump. 7kgs hantlar 2x15
stående obliques twist med stången (20kg)
40st
Magövning som jag kallar Stampa tak (ligga på rygg med benen rakt uppåt och sen försöka använda magen för att trycka upp fötterna så högt som möjligt)
x25
x15
GALEN pump och det bränner som fan när man kör.
Måste köra ben snart, men dom har tagit så mycket stryk på freerunningen och igår avslutade jag med att dra till så att jag fick ordentligt ont i höftböjaren. Är även öm i smalben och fotleder från longboard + freerunning så väntar tills det känns bättre innan jag ställer mig och försöker balansera tunga vikter.