2010-01-19, 00:11
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
PL_Man har rätt. Vi som varit med en tid, och som bänkat både i cowboyboots och i saamma högklackade skor som vi annars gick på restaurang i (som dessutom hade en av skomakare förhöjd klack), minns mycket väl när skoreglerna ändrades.
Iof har jag aldrig gått på restaurang i tillnärmelsevis lika högklackade skor som jag bänkat i men i alla fall.
|
2010-01-19, 00:14
|
|
Johnas karlsson
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Om vi inte snackar världsrekord så är de flesta domare rätt snälla. T ex så har jag vid några tävlingstillfällen glömt Y-front och ändå blivit tillåten boxer. Jag menar, det är ju bara löjligt att böla på grejer som kalsonger och kängor när vi inte tillhör världseliten. Det vore ju rent patetiskt om man som domare på serietävlingar började tjoa och tjimma om sådant.
|
Vadå får man inte ha boxerkallsingar ?  Jag har alltid haft det och aldrig fått tillfrågan att visa mina kallingar på utrustningskontroll heller.
|
|
|
2010-01-19, 04:21
|
|
Go ahead make my day
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av QarlzzoN
Vadå får man inte ha boxerkallsingar ?  Jag har alltid haft det och aldrig fått tillfrågan att visa mina kallingar på utrustningskontroll heller.
|
Gäller väl bara styrkelyft!
|
2010-01-19, 07:21
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av clinteastwood
Gäller väl bara styrkelyft!
|
Nej, utrustningsreglerna är samma. Sen att domarna är lata och inte kollar det är en annan sak.
|
|
|
2010-01-19, 07:24
|
|
Johnas karlsson
|
Men vadå, varför får man inte ha boxerkallingar ? Kan ju knappast finnas någon fördel med det !?
|
|
|
2010-01-19, 07:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Men vadå, varför får man inte ha boxerkallingar ? Kan ju knappast finnas någon fördel med det !?
|
Jag tror det är som så att man vill begränsa den tänkbara utrustning som hjälper till i lyftet. I teorin skulle John Inzer kunna börja specialtillverka sådana i samma tyg som bänktröjorna. Då skulle alla helt plötsligt böja mer bara i kallingar
|
|
|
2010-01-19, 08:16
|
|
Mjäll & SL
|
Det är inte bara en teori. Det finns, de kallas för "briefs", "groove briefs" eller "power pants" i USA. I clownförbunden får de användas under dräkten. Ger dem ännu fler lager att böja med.
De får som sagt inte användas i IPF. Ett enkelt sätt att stoppa dem är att begränsa utformningen av kalsongerna så att ingen kommer och säger att "det här är mina kalsonger". Eftersom samma utrustningsregler gäller i alla tre lyften så blir det ju så.
|
|
|
2010-01-19, 08:41
|
|
Johnas karlsson
|
Ah okej då förstår jag =)
|
|
|
2010-01-19, 08:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Det är inte bara en teori. Det finns, de kallas för "briefs", "groove briefs" eller "power pants" i USA. I clownförbunden får de användas under dräkten. Ger dem ännu fler lager att böja med.
De får som sagt inte användas i IPF. Ett enkelt sätt att stoppa dem är att begränsa utformningen av kalsongerna så att ingen kommer och säger att "det här är mina kalsonger". Eftersom samma utrustningsregler gäller i alla tre lyften så blir det ju så.
|
Jo jag vet att dom finns. Uttryckte mig lite klantigt. Menade att vi ganska snart skulle se dem även i IPF om vi ändrade reglerna för underkläder. Man kanske kan börja tävla i långkalsonger, som ett extra stöd över knäleden, utöver knälindorna
|
|
|
2010-01-19, 09:01
|
|
Johnas karlsson
|
Regeln borde säga att vanliga vardags fillingar får användas men inget annat.
I värsta fall får man vel tejpa boxerkallingarna så det blir Y fillingar
|
|
|
2010-01-19, 09:12
|
|
Mjäll & SL
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen
Jo jag vet att dom finns. Uttryckte mig lite klantigt. Menade att vi ganska snart skulle se dem även i IPF om vi ändrade reglerna för underkläder. Man kanske kan börja tävla i långkalsonger, som ett extra stöd över knäleden, utöver knälindorna 
|
Långbenta dräkter. Långärmade bänktröjor. Möjligheterna är oändliga.
Citat:
I värsta fall får man vel tejpa boxerkallingarna så det blir Y fillingar 
|
Tejp är inte tillåtet. Bara klipp av benen på dem.
|
|
|
2010-01-19, 09:25
|
|
Johnas karlsson
|
Citat:
Tejp är inte tillåtet. Bara klipp av benen på dem.
|
Bra tips!
|
|
|
2010-01-20, 08:46
|
|
Go ahead make my day
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Nej, utrustningsreglerna är samma. Sen att domarna är lata och inte kollar det är en annan sak.
|
jaha!  Antar att det gäller för kvinnor också! Erbjöd mig visa kalsongerna på senaste bänk-sm, men de ville inte titta!!!!!!!!!!
|
2010-01-20, 09:31
|
|
I can haz teabag?
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av clinteastwood
jaha!  Antar att det gäller för kvinnor också! Erbjöd mig visa kalsongerna på senaste bänk-sm, men de ville inte titta!!!!!!!!!!
|
jag fick iaf visa trosorna på utrustningskontrollen på u/jsm i kiruna
|
|
|
2010-01-20, 09:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2008
|
De flesta av oss väger väl in i underkläder. Då är det ju väldigt lätt för domarna att se vad man har för kalsonger/trosor och kan då säga till vad som gäller.
Sedan är det ju lite komiskt att väldigt många lyftare VET att boxer är förbjudet men lik förbannat fortsätter man att använda dem på tävlingarna. Är det så svårt att skaffa sig ett par "klassiska" kallingar att använda på tävlingar?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.
|

|