Citat:
Ursprungligen postat av Baboom
Ett av de starkaste varumärkena i de här kretsarna är annars Jolt cola. Så visst fan finns det en marknad, som i alla "kulturer".
|
Ursäkta mig, men Jolt Cola räknas väl som en vanlig läskedryck?
Fairing Gamer är däremot ett kosttillskott i kapselform som ska verka uppiggande.
Vad de har gemensamt är i princip koffeinet. Är ungefär som att säga att Kaffe är ett kosttillskott snarare än en dryck, enbart för att det innehåller koffein.
Att Jolt Cola är populärt bland folk som spelar handlar om mer om att Jolt på något sätt har lyckats nästla sig in i LAN-världen. Nu har jag på tok för lite koll på LAN scenen, men jag kan tänka mig det blev så mest av en slump. Förmodligen så gillade någon arrangör JOLT och började sälja det på LAN och därefter så slutade det med att JOLT lyckades få popularitet hos de människor som vanligtvis besöker LAN.
Det kan eventuellt också vara av den enkla anledningen att JOLT innehåller dubbelt så mycket koffein som Coca Cola, men då tycker man kaffe borde vara mest populärt eftersom det innehåller avsevärt mycket mer koffein än båda de här läskedryckerna.